عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

زنی با کیف دستی

شنبه شهریور ۲۲ ۱۳۹۹، ۰۹:۲۹ ق.ظ

شرح عکس: تصویر معروف به (زنی با کیف دستی) مربوطه به خانم دانوتا دنیلسن سوئدی هست که در سال 1985 گرفته شده.

ماجرا از این قراره که یه حزب دست راستی و نژادپرست محلی که گرایش نازی داره، از مقامات، اجازه برگزاری تظاهرات میگیره، در خلال این تظاهرات، این زن که تبار یهودی داره و مادرش از کوره‌های آدم پزی هیتلر جون سالم به در برده یه همچین واکنشی نشون میده و این عکس رو به عکس برگزیده سال 1985 سوئد تبدیل میکنه. البته این خانم به خاطر مسائل امنیتی ترجیح میده تا سال‌ها گمنام باقی بمونه و اون مَرده هم بعدها به اتهام شکنجه و قتل یه نفر یهودی مورد محاکمه قرار می‌گیره، به هر حال این عکس و بخصوص چهره‌ی این خانم که در حین عملیات! سرشار از تنفر هست به نمادی برای مبارزه با گرایشات نژادپرستانه تبدیل شد و بعداً مجسمه‌شم ساختن که البته خیلیا معتقدن نتونسته حق مطلب رو ادا کنه چون از اون حالت چهره چیزی توی مجسمه نیست و برخی هم مسخره کردن گفتن انگار این مجسمه کیفش رو گرفته باد شدید نَبَرتِش. اینم داستان این عکس. 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۰۹:۲۹ ق.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۳)

از هر امکاناتی درست و مناسب ( و تمامی کلماتی که مترادف همین الفاظ میباشند) باید استفاده کرد!

و این               جاست با همین فاصله بین این و جاست(اینجاست)و حتی بیشتر از این فاصله،که باید بگیم چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید،همیشه به آنچه که میبینیم نمیشه اعتماد کرد. 

امروزه هم،چنین تصاویری که حق مطلب رو ادا نمیکنن کم نیستن مثلاً تصویر ارسالی از خانمی که توسط یکی از هم کلاسی های اون خانم گرفته شده باشه،خانم روی صندلی نشسته باشه و هم کلاسی اون که خانمم هست(از روی2تا صندلی کناری یهویی بلند میشه،جزئیات بماند) ایستاده،روبروی شخصی که روی صندلی نشسته قرار میگیره،با گوشی در دست،با این ترفند(ترفندی که دیگه حداقل برای من لو خورده! ) که همزمان با خانمی که نشسته، صحبت میکنه و روی Lcd موبایلش هم مثلاً داره پیامی چیزی تایپ میکنه و با نگاه های عجیب و مغرضانه عکس خانمی که نشسته رو میگیره و خانمی که نشسته کمی بعد از اینکه عکس رو گرفته باشه متوجه  عکس گرفته شده میشه(آهااااااااان معلوم بود رفتارش عادی نیست البته بازم از این خانم و اشخاص دیگه ای رفتارای... دیده بود این مورد،از جهاتی مرتبط با پست وبلاگه )عکسی که "ایستاده" از "نشسته" گرفته با نگاهی رو به بالا و ... !!!! استفاده از لفظ همکلاسی هم برای اون خانم که... بماند و متاسفانه و هزاران هزاران هزاران حیف که از سادات هم هستند خییییییییییییییلی خییییییییییییییلی زیاد بود و هست البته ان شاء الله به راه راست هدایت بشن.

 

ممکنه افرادی مثل خودم تا قبل از دیدن این شخص و اشخاصی از این قبیل به همچین استفاده ای بهتره بگم سوءاستفاده ای از موبایل متوجه نشده باشند، گفتم من بعد اگر با همچین موردایی مواجه شدن براشون تازگی نداشته باشه و بدونن باید چیکار کنن،مراقب خودشون و دور و برشونم باشن البته خداوند حافظ و نگهدار همه هستن. 

امیدوارم از داشته ها،ماحصل و آنچه که در دستمون قرار میگیره از همین موبایل تااااااااااااااا استفاده کنیم نه سوءاستفاده. 

سلام استاد وقت تون بخیر

از کلیه زحماتی که در طول ۶ سال برای بنده کشیدید تشکر میکنم .هیچ وقت لطف و محبت تون رو فراموش نمیکنم .در پناه اهل بیت ع همیشه سالم و سلامت باشید .

پاسخ:
سلام علیکم. انجام وظیفه بوده. ممنونم از نظر لطف جنابعالی. 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام خدمت شما آقای دکتر

من هم مثل شما فکر میکنم که مجسمه اش بیشتر مسخره کردن اون خانم هست تا اینکه بتونه واقعیت رو منتقل کنه.

با تشکر

آزاده حیدرآبادی از *********

پاسخ:
سلام علیکم. بله همینطوره. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">