عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

آداب معاشرت در فضای مجازی!

شنبه خرداد ۲۲ ۱۴۰۰، ۱۱:۱۴ ق.ظ

وقتی در فضای مجازی از معلمتون و یا هر کسی که موظف به رعایت ادب در برابر او هستید درخواستی دارید و اون درخواست در حیطه‌ی توان او نیست یا به هر دلیلی برآورده نمیکنه این درخواست شما رو، اقتضای ادب و احترام اینه که ازش تشکر کنید که پاسخگو بوده و سپس مکالمه رو تموم کنید. نه همینجوری سرتون رو بندازید پایین، پیام رو سین کنید و خشک و خالی برید. ادب اینه که بنویسید "متشکرم" یا "ببخشید مزاحم شدم" یا "ممنونم که وقتتون رو در اختیار من گذاشتید" یا جملات اینچنینی و بعد خداحافظی کنید و برید.

 

طرف اومده از من سؤال پرسیده من گفتم "نمیدونم جواب رو" همینجور ول کرده رفته. این ینی چی؟ یعنی "وقتی لایق خداحافظی هستی که بتونی به من کمک کنی. اگر کمک نمیکنی حتی ارزش خداحافظی هم نداری!"

 

این درست مث اینه که در کلاسای حضوری آخر کلاس از معلم سؤالی بپرسید بعد او بگه "شرمنده، نمیدونم" و شما بدون گفتن حتی یک کلمه سرتونو برگردونید و از کلاس خارج بشید. همینقد بی ادبانه.

 

اینا رم که میگم بخاطر خودم نمیگم. بخاطر این میگم که مردم بر اساس برخوردتون روی شخصیتتون حساب باز میکنن و چون می‌بینم بعضیاتون واقعاً نمیدونید این مسائل رو و به دلیل عدم علم، این آداب رو انجام نمی‌دید نه اینکه واقعاً قصد اهانت داشته باشید، دلم میسوزه که از این ناحیه در اجتماع متضرر بشید و راجع بهتون فکر بد بکنن.

 

وگرنه اگر قصدتون از جواب ندادن اینه که به معلم بگید "چون جواب منو اونطور که مد نظرم بود ندادی، حتی ارزش خداحافظی هم نداری" همه چی اوکیه پس. به همین شیوه‌ی برخورد ادامه بدید.

 

+ الان فوری تشریف نیارید بگید "پس چطور ما پیام میدیم تو جواب ما رو نمیدی؟ بد نیست اون؟ " چون اولاً من کلا جواب نمیدم نه اینکه وسط مکالمه ول کنم برم :-/ ثانیاً شما هر روز به چهل تا معلم پی ام نمی‌دید ولی من بخوام جواب بدم باید برخی روزا به چهل نفر جواب بدم و واقعاً وقتشو ندارم اصلاً و به هیچ وجه برام مقدور نیست این حجم از پاسخگویی ثالثاً من توی بیوی کانال قبلاً از این بابت از همگی عذرخواهی کردم و کسی که پیام میده از قبل اینو میدونه که ممکنه من نتونم جواب بدم رابعاً خیلی از پیامای دانشجوا یا قبلاً جواب داده شده و عدم دقت باعث پرسش مجددشون میشه یا واقعاً جواب خاصی نداره حرفاشون. بنابراین این ایراد در مورد من وارد نیست. 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۱۴ ق.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۱)

کاش ما هم جایی مث کانال داشتیم!

بله،از اینکه همیشه در "کانال" پاسخ داده اید ممنونم و ببخشید که گفته شد به چند مورد پاسخی داده نشده !!

هر چند با این پست از وبلاگ کاملاً مرتبط نیست، چون سازنده ی ربات نبودن (ربات از پیش ساخته شده، مطمئن ترین بات!!! و قطع لینک!!!!) به صیغه ی مفرد مورد خطاب قرار دادن ("حرفتو" ناشناس بهم "بزن")

لطفاً حمل بر اسائه ی ادب نفرمایید. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">