عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
این مطلب نخستین بار در یکشنبه هشتم تیر ۱۳۹۳ ساعت 4:58 با شماره پست: 429 از طریق وبلاگ قبلی من در بلاگفا منتشر شده بود.

قال رسول‌الله : الصَّوْمُ فِی الْحَرِّ جِهَادٌ

بحار الأنوار ؛ ج 93 ؛ ص 257

روزه نوشت : خدایا می‌دانم که روزه‌ام جز گرسنگی و تشنگی چیزی نیست ؛ الهی من کجا و روزه داری کجا ؛ اما به احترام تو همین گرسنگی و تشنگی را بر خود هموار می‌کنم ؛ بارالها بپذیرم.

 
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۵۵ ق.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۸)

  1. واقعا روزه داری در گرما جهاد در راه خداست...ما هم تو گرمای 50 درجه به بالا روزه میگیریم ولی روزه ی ما جهاد که چه عرض کنم...!
  2. ولی خیلی ها رو تو خیابون میبینم که راننده تاکسی هستن با یه پیکان که هیچ امکاناتی نداره از سرمایشی تا گرمایشی گرفته واسه رضای خدا روزه می گیرین از صبح تا شب هم کار می کنن گاهی ساعت 12 شب تازه افطار میکنن...!این نون از حلال هم اون ور تر ه به خدا...روزه شون هم که فک کنم بی چون و چرا جهاد ه واقعی باشه!!!
  3. در کنار اونا آدمایی رو هم می بینم که با ماشین آخرین سیستم شون پشت چراغ قرمز وایسادن و بطری آب معدنی دستشونه و دارن آب نوش جان می کنن وقتی هم ازشون بپرسی چرا روزه نمیگری جز عده ی معدودی شون که واقعا توانایی ندارن بقیه دلیلشون اینه که هوا گرمه....!
  4. واقعا هم من یکی که قانع میشم؛شما چطور؟؟؟؟
پاسخ:
  1. جنابعالی رو اطلاع ندارم ؛ ولی روزه ی من ک بجز گرسنگی و تشنگی چیزی نیس و بخاطر اعمال سیاهم از فیض برکات این ماه عزیز محرومم ؛ جنابعالی ایشالا اینطور نباشید.
  2. آره ؛ اونا واقعن روزه شون قبوله ؛ تلویزیون یکی رو نشون میداد توی دزفول !!! با پتک از کوه سنگ می کَند توی تابستون !!! روزه هم بود !!!! از صب تا غروب هم کار میکرد !!!! مرحبا ب اونا.
  3. شاید ده بیس سال پیش توجیه میکردن و میگفتن هوا گرمه و اینا ، الان اما دیگه زحمت توجیه کردن هم ب خودشون نمیدن ؛ این طبقه ای ک جنابعالی تصویر فرمودید الان رسمن همه چی رو از بیخ منکر هست و دلیلی واسه توجیه هم نمی بینه. از نظر اونا دین حداکثر یه احساس شخصی هس ک اصن حق امر و نهی کردن نداره ؛ چ برسه ب اینکه بگه روزه بگیر یا نگیر.
  4. خییییییییییییلی قانع کننده س اصن !!!!
والا چی بگم !!!
استاد دلیلی نداشت اصلا 
شما برا هرچیزی یه استدلال میخواین!!!!
سوالی بود ساده!شما هم جوابی ساده بدید،بدون استدلال!!!
همین!

پاسخ:
با عرض پوزش از جنابعالی ، امکان پاسخگویی ب سؤالاتی ک بدون دلیل پرسیده میشه وجود نداره.
بلاگفای پر حاشیه رو خوب اومدین!!!!!!!!!!!!!!! کلللللی خندیدم!!!!!!
پاسخ:
حقیقت رو گفتم خو !!!!
سلام استاد وقت بخیر 
استاد ترم بعد انشا الله با شما مدنی 5داریم،درسته?
پاسخ:
سلام.
از چ جهت سؤال میپرسید ؟ ینی منظورم اینه ک دلیل پرسیدن این سؤال چیه و دونستن جوابش الان چ کمکی ب جنابعالی میکنه ؟
من در مسافرت هستم!!!!! ولی وب شما کماکان در دسترس من هست!!!!اگه بلاگفا بود نمیشد کامنت بذارم!!!!
پاسخ:
برای جنابعالی هر جا هستید آرزوی سلامت و موفقیت دارم.
آآآآآه ، بلاگفا ..... بلاگفای پر حاشیه !!!!!!
دخلشان را آوردند 
برای عده ای دخلی پر از خوبی ...وبرای عده ای دیگر دخلی پر از بدی...
دیر یا زود دخل ما را هم خواهند آورد  ،مراقب باشیم دخلمان را از چه پر می کنیم 
وگرنه واقعا دخلمان آمده...

امام صادق (ع) می فرمایند:افضل الجهاد الصوم فی الحر :از برترین جهادها ،روزه در حرارت و گرما است.


پاسخ:
ممنونم از کامنت جنابعالی.
نمیدونم اینو قبلا تعریف کردم یا نه! اون سالی که ما کنکور دادیم دقیقا 15 مرداد (که ماه رمضون هم بود) جواب کنکورمون اومد با چندتا از دوستام رفتیم که جواب کنکور رو بگیریم از ساعت 3 بعد از ظهر تا 8 شب توی صف بودیم تا نوبت بهمون برسه!!! وسطاش هم هی اینترنت قطع و وصل میشد اصن یه وضی!! فشار گرما از یک طرف و ناراحتی واسه نگرفتن رتبه ی مورد نظرم (رتبه م شده بود 1202 کشوری) پاک عصبیم کرده بود! اوووووووونقدر گرما بهم فشار اورده بود که وقتی رسیدم خونه بدون توجه به انتظار اعضای خانواده برای دیدن رتبه م فقط کیفم رو گذاشتم توی راهرو و برگشتم داخل حیاط، شیلنگ آبو باز کردم و همونجوری با مانتو و روسری و کفش و... گزفتمش روی سرم!!!! باور کنید ایییییینقدر گرم بود که نزدیک بود جونم دربیاد! بعد از چند دقیقه شده بودم عین موش آب کشیده! حالا اینکه مامانم با اون وضعیت نمیذاشت برم توی خونه و گفت الان تمام خونه رو به گند میکشی و مجبور شدم توی راهرو لباسامو عوض کنم بماند ولی کلا خاطره ی خوبی شد اون روز! همیشه تو ذهنم میمونه!
پاسخ:
ممنونم بابت خاطره‌نگاریتون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">