عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

  • فَأَمَّا مَنْ أُوتِیَ کِتَابَهُ بِیَمِینِهِ فَیَقُولُ هَاؤُمُ اقْرَءُوا کِتَابِیَهْ
  • و امّا هر کس که نامه‌ی اعمالش به دست راست او داده شود, (فریاد شادی سر می‌دهد و) می‌گوید: (ای اهل محشر! بیائید) نامه‌ی اعمال مرا بگیرید و بخوانید!
  • [[«هَآؤُمُ»: بگیرید! .  (هَآء) اسم الفعل است و به معنی (بگیرید) .  واژه (م) بیانگر جمع بودن مخاطب است که افراد پیرامون او هستند .  «کِتَابِیَهْ»: حرف (ه) در آخر این واژه و واژه‌های: حِسَابِیَهْ, و مَالِیَهْ, و سُلْطَانِیَهْ در آیات بعدی, هاء سکته نامیده می‌شود و معنی خاصّی ندارد . ]]
  • وَ أَمَّا مَنْ أُوتِیَ کِتَابَهُ بِشِمَالِهِ فَیَقُولُ یَا لَیْتَنِی لَمْ أُوتَ کِتَابِیَهْ
  • و امّا کسی که نامه‌ی اعمالش به دست چپش داده شود, می‌گوید: ای کاش هرگز نامه‌ی اعمالم به من داده نمی‌شد!
  • [[«شِمَال»: دست چپ . ]]
  • سوره‌ی الحاقّه : آیات 19 و 25.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • يكشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۷ ق.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۲)

سلام.دقیقا مثل زمانی که نمراتمون اعلام میشه و کسانی که نمرات خوبی گرفتن دوست دارن به همه بگن ولی کسانی که نمرات قابل قبولی نگرفتن دوست ندارن کسی نمرشونو ببینه یا بپرسه.حقیقت همینه که هرکسی به اندازه ای که کشت کند همان را و نه بیشترو کمتر برداشت میکند.تو نیکی میکن در دجله انداز/که ایزد در بیابانت دهد باز.یعنی کار خوب انجام بدید بخاطر خدا و وقتی کار ثواب میکنید خداوند پاداشش را قطعا میدهد, این بیت برمیگرده به ترجمه و مفهوم ایه اول.         
پاسخ:
بله ، عینن همینطوره ک جنابعالی میفرمائید ، ممنونم بابت اظهار نظرتون.
then, he who is given his book in his right hand will say: 'here, take and read my book!
 but, he who is given his book in his left hand will say: 'woe to me, would that my book had not been given to me!
**********
given : داده می شود
book : کتاب؛ در اینجا به معنای نامه ی اعمال است.
right hand: دست راست
take : بگیرید
read : بخوانید
left hand: دست چپ
woe to me: وای بر من
would : ای کاش 
پاسخ:
بسیار ممنونم ، لطف کردید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">