عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

نام درس

دانشگاه

20 ها

19 ها

افتاده

متون فقه (2)

لرستان

7 نفر

3

داشته


نکات :

1 – سطح نمرات :  خوب.

2 – به کسانی که در همه‌ی جلسات حاضر بودند یک نمره اعطا شد ، نمره‌ی فعالیت‌ کلاسی نیز لحاظ شده است. 

3 - نمرات ، مقطوع و با رعایت تمامِ تخفیفاتِ ممکن و پس از تصحیحِ اوراق با دستِ باز و بالا و ارفاق وووو !!!!!! لحاظ شده است ؛ کسانی که علی‌رغم همه‌ی این موارد باز هم موفق به کسب نمره‌ی قبولی نشدند یا از نمره‌ی خود راضی نیستند و فکر می‌کنند باید نمره‌ی بیشتری کسب می‌کردند خودشان بدانند که در برگه‌ی امتحانی چه دسته‌گل‌هایی به آب سپرده‌اند !!!

4 – علیرغم تذکر شفاهی در جلسه و نوشتن در سربرگ سؤالات مبنی بر اینکه پاسخ ب سؤال یک و دو اجباری است و از سؤالات سه تا پنج باید ک مورد را حذف کنید دو سه نفر از بزرگواران همان سؤال یک را حذف کرده بودند !!!!! البته بعداً (خارج از جلسه‌ی امتحان) فرمودند که همان سؤال یک را برایشان حذف شده در نظر بگیرم ، که امکانش وجود نداشت ؛ ارتکاب هر اشتباه ، پرداختن بهایی را در پی خواهد داشت.

مورد خاص – چن تا از بزرگواران بودن که در کلاس ، حین پرسش کلاسی ، در هفته‌های متعدد ، هیچوخت حاضر ب پاسخگویی نبودن و یه طوری من حس میکردم ک انگار پاسخ دادن ب پرسشای کلاسی رو کسر شأن خودشون میدونن ؛ حس من این بود ؛ شایدم اشتباه میکنم ؛ منم البته هر بار ، هی واسشون منفی می‌زدم ؛ دو سه نفر از این بزرگواران ، جلسه‌ی آخر اومدن پیشم و فرمودن که ما توی امتحان بیس می‌گیریم و ثابت می‌کنیم که برای درس خوندن ، نیازی ب پرسش کلاسی نیس ؛ منم عرض کردم ایشالا ؛ حالا همه‌ی اون بزرگواران افتادن توی امتحان !!!! نیازی هم ب اعمال منفیا پیش نیومد ؛ توی همون برگه‌ی امتحانی افتادن !!!! و یه بار دیگه این تئوریِ من ثابت شد که در نود و نه درصدِ موارد ، قبول شدن توی امتحان پایان ترم ، ارتباط مستقیم داره با فعالیتِ مستمرِ کلاسی. دَرسای من یکی رو حداقل نمیشه واگذار کرد ب شب امتحان !!!!!

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۰ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۱۱)

سلام استاد خسته نباشی، اداره شما در برابر دانشجو پر توقع،زود رنج،بعضا بی ادب و همچنین دو رو صبر به. ان شاء اللهٔ.......
پاسخ:
و علیکم السلام، متأسفانه جملاتی که مرقوم فرمودید از نظر نگارشی دارای مشکل هست و من متوجه فرمایش جنابعالی نشدم.
  1. سلام استاد
  2. راستش خیلی دلم میخواست در برابر ا ون فرد بی ادب و احتمالا به ظاهر دانشجو با بی ادبی صحبت کنم ولی :بی ادب محروم ماند از لطف رب
  3. و من به این جمله معتقدم،و امیدوارم  قبل از اینکه دنیا بهشون بفهمونه رسم و راه زندگی رو،خودشون یاد بگیرن
  4. جناب شاهرخی،نمره ی بد هم که از شما میگیرم باز درستون رو از خیلی از دروس ک نمره ی بالا گرفتم بیشتر بلدم.
  5. در پناه حق...
پاسخ:
  1. سلام.
  2. اشکال نداره ؛ کاش همه مث این بزرگوار ، حرفاشون رو جلوی رویِ آدم بزنن.
  3. بگذریم ؛ موردی نیس از نظر من ؛ از خدا واسه‌ی شما و اون بزرگوار ، سلامتی ، موفقیت و عاقبت ب خیری میخام.
  4. نظر لطف جنابعالیست ؛ کاری نبوده جز انجام وظیفه.
  5. خدا نگهدار جنابعالی.
  1. پس فک کنم انتقاد این دوست بجا بوده
  2. خدانگهدار
پاسخ:
  1. تبِ تند ، زود به عرقِ سرد میشینه.
  2. برای جنابعالی در همه‌ی مراحل زندگیتون آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.
  1. وقت بخیر
  2.  استاد این ضرب المثل "خواستیم ثواب کنیم کباب شدیم"دقیقا اینجا مصداق داره.
  3. بنده ب عنوان شاگرد شما خودم رو موظف دونستم ک درین باره نظر بدم
  4. چون ب هر حال شما حق معلمی و تدریس بر گردن ما دارید و این حق ،حق کمی نیست.
  5. یه سوال :استاد انتقادی از بنده شنیدید ک فرمودید مزاح گفتم یا جدی?میشه تبیین کنید منظورتون رو لطفا  
پاسخ:
  1. عاقبت ب خیر.
  2. من حرفی زدم ک جنابعالی میفرمائید « کباب شدیم » ؟ در متن عرائض من ، مجددن هم ک نگا کردم چیزی نبود ک چنین حسی ب جنابعالی بده.
  3. هر کدوم از بازدیدکنندگان محترم ، حق دارن در مورد هر کدوم از کامنت‌های بازدیدکنندگانِ محترمِ دیگه یا هر کدوم از عرائض من ، فرمایشات خودشون رو بیان بفرمایند ؛ جنابعالی هم از این قاعده مستثنی نیستید. البته ب همون میزان من هم حق دارم ب عنوان یه بازدیدکننده‌ی معمولی نظر خودم رو عرض کنم.
  4. ممنونم از نظر لطف جنابعالی.
  5. فرمودید ک انتقاد ب معلمین و از جمله من در حد « کفر » هست ؛ من سخنی در مورد انتقاد از سایر اساتید ارجمند نمیگم چون چنین حقی واسه خودم قائل نیستم ؛ اما اینکه بزرگواری بفرماید ک انتقاد ب من در حد « کفر » هست ب نظر من بیشتر ب مزاح شبیه هست ؛ مگه من معصومم یا جزو مقدسات هستم ؟!!! انتقادی ک در مورد من صورت میگیره وارد باشه یا نه ، توأم با توهین باشه یا نه ، ب حق باشه یا نه ، تفاوتی نداره ؛ ب هیچوجه چنین انتقاد یا توهینی در حد « کفر » نیست ؛ در بکارگیری کلمات ، دقت بفرمائید.
  1. با سلام  و وقت بخیر 
  2. استاد من نمی خوام تو زندگی کسی  دخالت  داشته باشم ولی فقط می خواستم بگم ک اگه من جای شما بودم وبلاگم رو کلا delete می کردم برا همیشه
  3. والا استاد انتقاد کردن ب معلمین مث کفر میمونه خصوصا شما،
  4. ازین جهت میگم اینو که شما هیچی برا شاگرداتون کم نمیذارید،نتیجتا انتقادی ب شما وارد نیست 
  5. انتقاد داشتیم ولی نه اینطوری!!!
  6. در پناه حق موفق و سلامت باشید
پاسخ:
  1. سلام.
  2. واااقعن همین کار رو میکردید جنابعالی ؟ حدود نود درصد از دانشجویانِ بزرگواری ک من افتخار دارم درسی رو در خدمتشون باشم - اگه بیشتر نباشه این درصد ، قطعن کمتر نیس !!! - ب دلیل انتقاداتی ک بر من و بر اخلاق من وارد میدونن یا جلوی روم یا پشت سرم غالبن مشغول انتقاد و غالبن فحش دادن ب من هستن ؛ دیدم و شنیدم ک عرض می‌کنم ؛ روی هوا نمیگم. من ب همشون هم حق میدم ؛ اینجا انتقادات خودشون رو بیان نکنن جاهای دیگه و پشت سرم میگن ؛ من از این بزرگوار ، بسیار ممنونم ک پشت سرم حرف نزدن و حرف چندان بدی هم نزدن ؛ اون حرف بَد بَدا رو بشنفید چی میگید جنابعالی !!!!! اگه قرار باشه ب این علت اینجا رو تعطیل کنم نه تنها تأثیری در بیان یا عدم بیان این انتقادات نداره بلکه این فرصت هم از دانشجویان محترم گرفته میشه ک جلوی روم حرفاشون رو بزنن ؛ این قبیل فرمایشات ، ب هر حال از جانب دانشجویان بیان میشه ، چ بهتر ک جلوی روی خودم باشه.
  3. این رو جدی فرمودید یا مزاح کردید الان ؟
  4. خیر ؛ اینطوریا هم ک جنابعالی میفرمائید نیس ؛ انتقادات بسیاری بر من وارد هست و من تا جایی ک بتونم سعی در اصلاح دارم.
  5. ب هر حال اینم یه نوعشه.
  6. جنابعالی هم ب همچنین. ممنونم از نظر لطفتون.
 بازدید کننده (به تو ربطی نداره.) زندگیت پر از بدحالی. انسان بی ادب. گدشت اون زمان که با بی ادبی ادمای مثل تو کار شون رو پیش میبردند.
پاسخ:
ممنونم از نظر لطف جنابعالی. ب هر حال این بزرگوار هم نظر خودشون رو بیان فرمودن ، امیدوارم با نوشتن اون جمله ، حسشون اندکی بهتر شده باشه و اگه از من ب هر دلیلی عصبانی هستن اندکی عصبانیتشون فروکش کرده باشه. برای جنابعالی و اون بزرگوار ، آرزوی سلامتی و عاقبت ب خیری دارم.
یعنی ریدم تو زندگینامت
پاسخ:
بسیار ممنونم از جنابعالی ک مستنداً و مستدلاً نظر خودتون رو راجع ب من بیان فرمودید.
من سعی میکنم اونی باشم که خودم میخوام.
پاسخ:
حق با جنابعالی ست.
ممنونم از نظرتون. من معتقدم دسته ی دوم ملا لغتی فقط حفظ میکنن به همین خاطر خم ترم بعد از اون بیستی که گرفتن اندازه ی ۵ نمره هم یادشون نیست! یک بار از استاد کریمی ۱۲ شدم ترم بعد سوالاتی که میپرسیدن رو فقط من بلد بودم ج بدم! ایشون هم گفتن ۱۲ ای که گرفتی از ۲۰ با ارزش تره. خودتون هم میدونید اما متاسفانه.... بگذریم. ما که جز نفرات برتر نیستیم که مهم باشیم! شاگردای مهم شما افراد دیگری هستن.
پاسخ:
بر عکس ، من افرادی رو میشناسم ک هم نمراتشون خوبه ، هم توی مباحث کلاس شرکت میکنن ، هم مباحث قبل ، یادشون هست سر کلاس ، یکیش مثلن خودم ، در دوره‌ی کارشناسی ، میخام بگم ینی غیر ممکن نیس همچین چیزی ، غیر از من هم افراد دیگه‌ای بوده و هستن و خواهند بود. شما سعی کنید جزء اونا باشید.
استادسلام. اون منفی های سرکلاس تاثیر دادین؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام ، از چ جهت این سؤال رو مطرح میفرمائید ؟
فک کنم من همیشه جز اون یک درصدم!!!! البته از نوع برعکسش ینی فعالیت کلاسی دارم اما نمراتم بعضی وقتا خوب نمیشه!!!!
پاسخ:
شما خودتونم میدونید ک بنا ب دلائل مختلف ، در طول ترم ، زیاد درس نمیخونید ! فعالیت کلاسی البته فرق میکنه با خوندن در طول ترم !!!! ممکنه کسی در مباحث کلاس ، شرکت فععععال داشته باشه اما توی خونه ب اندازه‌ای ک لازم هست درس نخونه ، این زیاد فایده‌ای نداره ، شما ب نظر من از این دسته هستید ، اما بر عکس ممکنه افرادی باشن ک در مباحث کلاسی کوچکترین دخالتی نکنن اما توی خونه ، درس میخونن و نتیجش هم آخر ترم خوب میشه ، ( مثالایی در ذهنم هست از چنین افرادی) ، البته آدم خوبه هم کامل ، درس بخونه و هم توی کلاس فعال باشه ، این حالت ایده آل هست ولی در مقایسه‌ی بین اون دو دسته‌ای ک در اول کامنت گفتم ب نظر من دسته‌ی دوم ک درس میخونن کامل ، ولی در مباحث کلاس ، شرکت نمیکنن بهتر نتیجه میگیرن از افرادی ک ب اندازه‌ی لازم درس نمیخونن ولی در مباحث کلاسی شرکت میکنن.
این نظر من بود ، جنابعالی البته محق هستید ک با هر قسمت از نظر من موافق نباشید ، مثلن ممکنه معتقد باشید ک هم ب اندازه‌ی کافی درس میخونید و هم ب اندازه‌ی کافی در مباحث کلاس شرکت میکنید ، ولی ب هر حال من با این نظر موافق نیستم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">