عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

من کار ب این ندارم ک یه عده دنبال این هستن ک ب هررررر بهونه‌ای حرکات موزون و ناموزون از خودشون صادر کنن ، کار هم ب این ندارم ک یه عده‌ای هستن بدون توجه ب شعائر دینی و مذهبی و حتا عقلی ، از هر مناسبتی یه بهونه درست میکنن واسه اختلاط محرم با نا محرم و پشت بندش انجام حرکات موزون و نا موزون ، سیزده ب در و جشن توافق هسته‌ای و پیروزی والیبال ایران بر آمریکا و سایر مراسم هم هیچ فرقی نداره واسشون ، کار هم ب این ندارم ک چرا در برخی از افراد جامعه‌ی ما غریزه اوووونقد افسار گسیخته شده ک دیگه توی پستوی خونه پنهون نمیمونه و با کمال بی شرمی و وقاحت در مرئی و منظر عمومی ، رخ عیان میکنه..... اینا همه ب کنار .

جشن فارغ التحصیلی - اگه قبول کنیم ک فارغ التحصیلی نیاز ب جشن داره ؛ ک صد البته ب نظر من نداره ، دکتراش هم جشن نداره والا ، چ رسد ب جشن فارغ التحصیلیِ کارشناسی !!!! - قراره نمود این باشه ک بچه‌ی دبیرستانیِ مردم ، چار سال اومده دانشگاه در مرکز علم و ادب ، چی یاد گرفته ، قراره سمبل خرد و خردورزی باشه ، قراره نشون بده ک بچه‌ی مردم ، چقد از قواش رو تونسته عقلانی کنه ، بعد ب تأسی از فرهنگ برخی دانشگاه‌های اونوری ، ک بعضن جشن فارغ التحصیلی رو تبدیل کردن ب گودبای پارتی و سایر مسائلی ک زبون از گفتنش شرم داره ، اینجام دو سه سالیه مشاهده میشه ک در این قبیل جشنا در برخی از دانشگاه‌ها ، این جشن ، تبدیل شده ب عرصه‌ی ارائه‌ی حرکات موزون و ناموزون و سوت و کف و دست و هورا .... ب نظر من ایراد از مسؤولین اون دانشگاه‌ها هم هست ک با دعوت گروه ارکستر !!!!- عروسیه مگه آخه !!!!- زمینه‌ی این مسائل رو فراهم میکنن ، بعضیام ک توی کویر هم شناگرای ماهری هستن چ رسد ب اینکه یه استخر هم در اختیارشون قرار داده بشه !!!!

 آدم از بیرون سالن ک گوش میده صداهای این مراسم رو فک میکنه مثلن یکی از ( حذف مطلب ، آیکن خودسانسوری!!! ) هست !!!!! شرم آوره واقعن !!!! 

+ نتیجه‌ی اخلاقی : امیدوارم همه‌مون پیش بریم ب سمت عقلانیت ، و توی هر مراسمی ب هر بهونه‌ای جو گیر نشیم.

لباس نوشت : حاضرم قسم بخورم اگه ب موجب یک رسم سنتی یا شرعی یا عرفی یا محلیِ خودمون ، مقرر می‌شد ک دخترا و پسرا باید یه همچین لباس مفتضحی (همون لباس فارغ التحصیلی منظورم هست) بپوشن که از گوشه‌ی کلاهش یه منگوله !!!! آویزون هست که هی باید حواست باشه توی چِش و چالِت نره !!!!! هیشکی حاضر نمی‌شد بپوشه یه همچین لباسی رو و همه اونو نشونه‌ی ارتجاع و عقب موندگی میدونستن ، اما حالا چون این لباس رو غربیا پوشیدن مام با کمال میل می‌پوشیم و باهاش عکسِ افتخار هم میگیریم !!!! ینی میلیاردی بهم بدن حاضر نیستم یه همچین لباسی ک آدمو شبیه دلقکای سیرک میکنه بپوشم ؛ چ برسه ک باهاش عکس هم بگیرم ؛ نظر همه محترمه ؛ من فقط نظر خودمو میگم اینجا !


###

معکوس نوشت : ما ایرانیا بضی وختا خییییلی جدی و در کمال احترام از افعال معکوس استفاده می‌کنیم ؛ مثلن وختی فقط چهل دقیقه از کلاس گذشته و دانشجو میگه « خسته نباشید » منظورش این نیس ک ما خسته نیستیم ، ادامه بدید ؛ بلکه دقیقن منظورش اینه ک ماخسته هستیم تمومش کن ! وختی اسم نوعی خاص از مدارس رو گذاشتیم « غیر انتفاعی » منظورمون این نیس ک این مدرسه ب دنبال علم هست و پول واسش مهم نیس ؛ بلکه بر عکس منظورمون اینه ک تنها چیزی ک واسه این قبیل مدارس مهم هست همون پوله !!!! در همین راستا وختی اسم نوع خاصی از جشن رو گذاشتیم « جشن دانش آموختگی » منظورمون این نیس ک ما داریم آموختن دانش رو جشن می‌گیریم ؛ بلکه دقیقن بر عکس منظورمون اینه ک تا حالا دانش آموختید حالا امروز بیاید کارایی بکنید ک از هییییچ دانش آموخته‌ای سر نمیزنه !!!!!!

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • سه شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۵ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۱۷)

سلام علیکم ، اگر بعدا پشت بندش حرف در نیاورند و توهین تلقی نکنند خودم حاضرم جای این لباس فارغ التحصیلی ، لباس علما رو بپوشم! عبا و قبا و عمامه !
پاسخ:
و علیکم السلام. آفرین بر جنابعالی، فقط یه نکته، اونم اینکه کاری که فک می‌کنید درسته رو انجام بدید و در قید حرف مردم نباشید. 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
خب **** ب تو چ ربطی داره.میخای بگی خدابرستی برو بابا. بیا فتوا بده.اینارو هم ک میرن جشن 9.75 بده. تو همه چی فضولی میکنی ****/
پاسخ:
ممنونم از کامنت جنابعالی.

در خصوص مطالبی که از کامنت جنابعالی حذف شده باید عرض کنم : فحش‌هایی که مرقوم فرموده بودید رو ملاحظه کردم اما متأسفانه به دلیل رعایت عفت در وبلاگ، انتشار اون فحش‌ها مقدور نشد. بابت حذف این مطالب از جنابعالی عذرخواهی می‌کنم و برای جنابعالی و پدر و مادر محترمتون اگر در قید حیات هستن آرزوی سلامتی، موفقیت و عاقبت به خیری دارم و اگر به دیار باقی شتافتن از درگاه الهی غفران و رحمت رو مسئلت دارم.
جناب شاهرخی من یه راهکار تو این زمینه برای شما دارم...دوتا دستتون رو ببرید بالا نگهدارید حالا همونا رو محکم بیارید پایین!!!! خو آخه به شما چه مربوط؟؟؟ چرا همه چی رو ربط میدید به اسلام؟؟!! اقا من دوس دارم جشن فارغ التحصیلیم قر بدم / با این کارم حقی از شما ضایع میشه؟؟؟ میدونم که با یه آیه ربطش میدید به تضییع حقوق اجتماعی ولی بدونید آزادی تا موقعی که باعث تضییع حق کسی نشه ایرادی نداره و مقدسه!!! هیچ چیز روی زمین به اندازه آزادی مقدس نیست..البته شما که مفهوم آزادی رو درک نمیکنید ایرادی بهتون وارد نیست..
سطح تحصیلات افراد مطلقا هیچ ارتباطی با میران شعور آنها ندارد "برتراندراسل"
پاسخ:
ممنونم ک تشریف آوردید و نظر خودتون رو در این زمینه بیان فرمودید.
من البته بر اساس تعلیمات اسلامی معتقدم هیچ چیز به اندازه‌ی تعالی انسان و سیر در مسیر کمال ، مقدس نیست (ما خلقت الجن و الإنس إلا لیعبدون) و تقدس ارزشای دیگه مث آزادی تا جایی است که ب اون هدف غایی خللی وارد نکنه. انسان در اسلام علاوه بر اینکه در برابر دیگران تکلیف داره و نباید ب حقوق اون‌ها تجاوز کنه در برابر کمال خودش هم تکالیفی داره و نباید کاری کنه ک او رو از اون کمال دور کنه.
برای جنابعالی از درگاه الهی ، موفقیت ، سلامت و عاقبت بخیری مسئلت دارم.
یه جشنی حالا برای دانشجو میگیرن....اینم امثال شما حرف پشتش درمیارین!!!
پاسخ:
ممنونم از جنابعالی ک نظر خودتونو در این زمینه بیان فرمودید.
استادگرامی سلام
بانظرشما درخصوص علت افول تمدن اسلامی موافقم گویا بعضی ازدوستان هیچ مطالعه ای درزمینه تاریخ تمدن وفرهنگ اسلامی ندارندخودمن ترم پیش این واحدروبه علت اجباری بودن آن بااستادخانمی بسیارباسوادپاس کردم علیرغم پربودن استادمحترمه شایدباورنکنیدکسی جزاین حقیرویک نفردیگه درکلاس ازمعلومات ایشان استفاده نکردهمه واسه پاس کردن صرف سرکلاس آمده بودن وعلیرغم جذابیت مباحث بااذیت وآزاراستاد((سیردرفضای مجازی یک ترم عمرخودشونوتلف کردن)استادخیلی صبوری بودمن درطول مدت درس باایشان به اندازه 10جلدکتاب تاریخی مطلب مفیدکه نتیجه زحماتشان بوداطلاعات کسب کردم وبه خودم بیشترازهمیشه به عنوان یک مسلمان بایک چنین پیشینه تاریخی که تمام بین النحرین رافراگرفته وغرب تشنه کسب معارف وعلوم آن بودمی بالم .ومتاسف ازافول چنین تمدنی غنی ام!!!!!!!!!!!!!!!!!!!اصلن موافق جشن فارغ التحصیلی آنهم بااین سبک نیستم ومعتقدم مسلمان تالب گور ازدرس وعلم فارغ نمی شود.ما ایرانی ها بیشترمقلدودنباله روهستیم تافکور.شما همین تکنولژی راببینیدخیلی هامون فرهنگ استفاده درست ازاونونداریم.جشن فارغ التحصیلی هم اداادفاراشو تقلیدکردیم.
پاسخ:
سلام ؛ خداوند امثال استادی ک فرمودید رو زیاد کنه. ممنونم از کامنت جنابعالی.

من اصلن موافق این مطلب نیستم ، انسانها باید در کمال مؤمن بودنشان شادو بشاش هم باشن ، البته دانشگاه ما ارکستر هیچوقت نمیاره.

پاسخ:
من هم سخنی مخالف فرمایش جنابعالی عرض نکردم ؛ ب هر حال ممنونم ک در این زمینه نظر خودتون رو بیان فرمودید.
استاد منظور من از اون نظر این نبود که بخوام بگم حالا چون غربی ه خوبه یابگم شما چرا منسوب ش کردید به اسلام...
مطلبی بود واسم که جالب بود و گرنه اصلا واسه من ملاک خوب بودن این نیس که از غرب باشه! اتفاقا به اینکه یک سنبل یک نماد از ایران باشه افتخار میکنم...

پاسخ:
من هیچوخت ب خودم اجازه نمیدم در مورد مطلبی ک جنابعالی ننوشتید ، انتقادی ب شما وارد بدونم ، عرضی هم اگه کردم متوجه مطلبی بود ک جنابعالی لطف کردید و لینکش رو قرار دارید ، جانِ کلامم هم این بود ک بعضی از غربیا ک منصف‌تر هستن خوداشون دارن میگن ما این لباسو از روی مسلمونا کپی برداری کردیم ، بعد یه عده‌ای از ماها بجای اینکه همین اعتراف رو بولد و پر رنگ کنن فحوای کلامشون اینه ک میگن نه ، اختیار دارید ، این چ حرفیه ، شما بزرگوارتر از این هستید ک بخاید چیزی رو از ما کپی کنید !!!! 
ب هر حال اگه از این رهگذر ، جنابعالی این برداشت رو داشتید ک من ب اونچه شما مرقوم فرمودید انتقادی رو وارد میدونم از جنابعالی عذرخواهی میکنم و امیدوارم پذیرا باشید.
  1. سلام 
  2. بانظرتون راجع به لباس موافقم 
  3. نودونه درصدوخوب عومدی
پاسخ:
  1. سلام.
  2. چ خوب شد ک نظر خودتون رو بیان فرمودید ؛ میونِ این همه مخالفِ محترم ، سخخخخت ، احساس تنهایی میکردم !!! (مزاح بود ؛ مخالفین ب دل نگیرن)
  3. یه کم خودمو تحویل گرفتم ؛ واقعیتش همون صد در صد هست !!!!
خواهش میشه 
حق با شماس ادامه نمیدیم.
پاسخ:
بسیار ممنونم.
خیر استاد من از اون دسته آدما نیستم 
به عینه چیزایی رو میبینم ک حرف میزنم 
پاسخ:
بگذریم ؛ ب نظرم این بحثو ادامه ندیم بهتر هست ؛ نظر جنابعالی هم محترم.
استاد
من قبلا شنیده بودم که این لباس ابن سینا بوده و دانشمندان اون دوره هست
ولی مطلب جالبی دیشب خوندم که این لباس مربوط هست به روحانی های کاتولیک و از این لباس تو دانشگاه های آکسفورد و کمبریج استفاده می شده و بعد به صورت یک سنبل در اومده

لینک شو میگذارم واستون

http://www.gomaneh.com/644/لباس-فارغ‌التحصیلی-ابن-سینا/


یه شعر هم با نهایت تاسف میگذارم(ادمی که بسیار ناراحت و متاثر هست)

دیدم امروز در خیابانی
یک جوان زرنگ تهرانی

دائما او به مردمان میگفت
راحت و با لبان خندانی

می فروشم رساله ارشد
همچنین دکترا به ارزانی

رفتم آنگه جلوتر و گفتم
ای جوان عزیز نورانی

درچه رشته، رساله داری تو
تا در آیم ز این پریشانی

گفت فرقی ندارد آقاجان
هرچه خواهی دهم به تو آنی

در ادب گرکه میکنی تحصیل
پس بیا “سبک شعر خاقانی”

“عاشقی از نگاه مولانا”
“مدح در شعرهای قاآنی”

درس تاریخ گرکه می خواهی
“صادرات زمان ساسانی”

“اقتصاد حکومت قاجار”
“علت جنگ روم و اشکانی”

در حقوق رساله دارم من
مثل “حق و حقوق زندانی”

در سیاست اگر که تز خواهی
“اصل تفکیک در حکمرانی”

رشته فلسفه اگر خواندی
“نفس از دید عقل یونانی”

صد تز علم اقتصاد اینجاست
“راههای مهار ارزانی”!

در پزشکی رساله ها دارم
در علوم و فنون درمانی

در گرافیک و معدن و صنعت
در زبان و علوم عمرانی

چون به پایان رسید صحبتهاش
بعد این صحبت و سخنرانی

از تعجب دهان من واشد
عقل بنده دچار حیرانی

پس نشستم به خود چنین گفتم
با غم و غصه و پشیمانی

علم اینجا کنار این جویست
پس چرا درس علم میخوانی!

صاحب دکترا شوی راحت
از طریق درست و درمانی!

علم را از چنین جوان آموز
ای گرفتار جهل و نادانی!!
پاسخ:
قصدم از این پاسخ ، خدای ناکرده بگو مگو و یکه ب دو کردن نیس ، اما این لینکی ک گذاشتید دقیقن صحت گفته‌های منو ب اثبات میرسونه. 
قرن دوازدهم ک نوشته دقیقن همون زمان جنگای صلیبی هست ، ینی زمانی ک عالمان مسیحی از این طریق با مسلمونا در ارتباط بودن و دانشمندان مسیحی هم همون عالمان کلیسای کاتولیک بودن ، بنابراین اگه این لباسو عالمان کلیسا میپوشیدن ب این دلیل بود ک اونو تَنِ عالمان مسلمون دیده بودن. الان هست ک ما پُز میدیم و افتخار میکنیم بشیم شبیه غربیا ؟ اونموقع ، این قضیه دقیقن برعکس بود !!! بنای قدیمی دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج رو هم ک سرچ کنید و ببینید عینن از روی حوزه‌های علمیه سنتی ما ساخته شده ینی یه حوض آب در وسط و حجره‌های چند طبقه در اطراف ، این مطلب از کتاب تاریخ اسلام و عرب گوستاو لوبون هم نقل شده ، گرچه ک من خودم نخوندم این کتاب رو.
نمیدونم چرا بعضیا اصرار دارن بگن تاریخ تمدن از اروپا شروع میشه ؟ و سرچشمه‌ی همه‌ی اختراعات و اکتشافات ، اروپاست ؟ گردش خون و گِرد بودن زمین و گردش زمین ب دور خورشید ، چند صد سال قبل از اروپا توسط دانشمندان مسلمون کشف شده بود و صراحتن در کتب اومده بود اما الان همه جا این اختراعات رو نسبت میدن ب اروپائیا. مام همیشه همین اطلاعات غلط رو بلغور میکنیم و میدیم ب خورد همدیگه.
مسلمونا الان ب دلیل تنبلی و بی‌عاری‌ای ک گریبانشون رو گرفته ذلیل‌ترین مردم دنیا هستن ، شکی نیس - ایران البته ب کنار ، مشمول این قاعده نمیشه - اما دلیل نمیشه ک چون الان ذلیل هستن ، پس همیشه هم در طول تاریخ همینطور بودن.

در پایان این آیه که :

لَهُ مُعَقِّبَاتٌ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ یَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ ۗ وَإِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوءًا فَلَا مَرَدَّ لَهُ ۚ وَمَا لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَوَالٍ

انسان دارای فرشتگانی است که به (نوبت عوض می‌شوند و) پیاپی از روبرو و از پشت سر (و از همه‌ی جوانب دیگر, او را می‌پایند و) به فرمان خدا از او مراقبت می‌نمایند .  خداوند حال و وضع هیچ قوم و ملّتی را تغییر نمی‌دهد (و ایشان را از بدبختی به خوشبختی, از نادانی به دانائی, از ذلّت به عزّت, از نوکری به سروری, و .  .  .  و بالعکس نمی‌کشاند) مگر این که آنان احوال خود را تغییر دهند, و (این سنّت جاری در اسباب و مسبّبات ظاهری است, ولی) هنگامی که خدا بخواهد بلائی به قومی برساند هیچ کس و هیچ‌چیزی نمی‌تواند آن را (از ایشان) برگرداند, و هیچ کس غیر خدا نمی‌تواند یاور و مددکار آنان شود .  [[«مُعَقِّبَاتٌ»: جمع مُعَقِّبَة, گروه ملائکه و جماعت فرشتگان .  حرف (ة) برای مبالغه است .  فرشتگانی که آدمی را می‌پایند و کردار و گفتار او را ضبط می‌نمایند و از مصائب و بلایا و اشیاء و اشخاصی که خدا بخواهد وی را حفظ می‌کنند .  از آنجا که فرشتگان مانند افراد نگهبان عوض می‌شوند و به دنبال یکدیگر می‌آیند و اعمال انسان را تعقیب می‌نمایند و او را نیز می‌پایند, آنان را (مُعَقِّبات) گفته‌اند (نگا: یونس / 21, زخرف / 80, ق / 17 و 18, انفطار / 10 و 11 و 12) .  «مِنْ أَمْرِ اللهِ»: به خاطر فرمان خدا .  به فرمان خدا .  حرف (مِنْ) به معنی (ب) است (نگا: غافر / 15) .  «سُوءًا»: بلا و بدی .  هلاک و عذاب .  «مَرَدَّ»: برگرداندن .  برگرداننده .  مصدر میمی است و می‌تواند به معنی (رَدّ) و یا به معنی اسم فاعل (رادّ) باشد .  «فَلا مَرَدَّ لَهُ»: برگرداندن آن ممکن نیست .  کسی و چیزی نمی‌تواند آن را برگرداند و دفع کند .  «مِن دُونِهِ»: بغیر از خدا .  «والٍ»: یاور .  سرپرست و عهده‌دار امور . ]]
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
*************************************************************************************
پاسخ:
با تشکر از جنابعالی ، علاقه‌ای ب رؤیت این قبیل عکسا ندارم و ندیده حذفش کردم. لطفن شبیه این موارد رو زین پس ارسال نفرمائید.
  1. ب نظر من 4 سال دوره ی کارشناسی حقوق 40سال ک چ عرض کنم اندازه ی 400ساله اصن!!البته حقوق دانشگاه ما!!!
  2. تو دانشگاه ما گروه حقوقش یه وضعیه اصن !که الان جای بحثش نیست ولی همین قد بدونید که حق در این دانشگاه  رسمیت پیدا نکرده!!!
پاسخ:
  1. موافق نیستم. دانشگاه نامناسب ندید شما.
  2. والا من ندیدم هیچ دانشجویی از دانشگاش راضی باشه ، عینن همه‌ی دانشجوام معتقدن دانشگاشون بدترین دانشگاه دنیاس و معتقدن ک بقیه‌ی دانشجوا دانشگاه اونا رو ندیدن ک فک میکنن دانشگاه خودشون بد هست !!!!
  1. سلام 
  2. استاد time کلاس ما همیشه مصادف با جشن های فارغ التحصیلی بود!!ولی در کل خدا خیرشون بده مبحثا سنگین و ماهم 5،6 ساعت پی در پی سر کلاسا بودیم و چرت که می زدیم بزرگواران فارغ التحصیل با سوت و کف و... ماهارو بیدار میکردن!!
  3. ولی به نظر من این مراسم یه مراسم ب یادماندنی برا دانشجوها هست و خاطره انگیز +لباسشّ
  4. استاد اینو قبول داشته باشید،ک لباسشو و مراسمش مسخره نیس
  5.  ،صحبت 4سال درس خوندنه برا کارشناسیا حالا هر رشته ای ک باشه فرقی نداره
  6. البته این فقط نظر من بود!!

پاسخ:
  1. سلام.
  2. جیییییغای بنفش میکشدن اصن ؛ فک کنم فارغ التحصیل شدن رو اشتباه گرفته بودن با یه چیز دیگه !!!!!
  3. نظر جنابعالی هم محترم هست.
  4. آره ؛ اصلن مسخره نیس ؛ توی لباسش مخصوصن اون منگوله‌ی دور کلاهش خیییییلی شیک و مجلسیه !!!!!! توی مراسمش هم اون گروه ارکستری (واقعن صحیحه ک ب اونا گروه ارکستر گفته بشه ؟ گروه ارکستر یه ارج و منزلتی داره ؛ اونا بیشتر ب نوازندگانِ دوره‌گردِ عروسیا شبیه هستن !!!!) ک میارن واااقعن هنرمندانه می‌نوازند !!!!!
  5. یه طوری میفرمائید چار سال ، انگار 40 ساله !!!!
  6. اونچه ک منم عرض کردم فقط نظر خودم بود ؛ نظر همه‌ی مخالفینِ محترم هم محترم هست.
  1. وااای استاد شما از این لباسا بدتون میاد ؟؟
  2. ولی همیشه دوست داشتم یه بارم که شده بپوشم 
  3. شاید به نظرتون افکارم بچه گانه باشه ولی خب من خیلی دوست دارم 
  4. همیشه وقتی اخبار جشن فارغ التحصیلی دانشگاه شریف رو نشون میده دیدم که این لباس رو میپوشن 
  5. فکر نمی کنم توی همه دانشگاه ها اینطور باشه 
پاسخ:
  1. خیییییییلی.
  2. ایشالا چن تا چن تا بپوشید ؛ (الان ینی دارم آرزو میکنم واستون ک چن تا چن تا مدرک بگیرید)
  3. ب هر حال هر کسی نظری داره.
  4. همینطوره.
  5. ایشالا دانشگاه شما اینطور باشه و شمام ب یکی از دوس داشته‌هاتون برسید.(اسم اینو نمیشه گذاشت آرزو ؛ واسه همین از واژه‌ی « دوس داشته » استفاده کردم.)
  1. واقعا این مراسم ها تو بعضی دانشگاه ها هیچ شباهتی به مراسم فارغ التحصیلی نداره!!!! و فقط شده محل به قول شما حرکات موزون....
  2. اما به نظر من این جشن سنت بدی نیست...بلاخره توی اون روز ادم اساتید و هم کلاسی های ۴ سالشو دور هم میبینه
  3. و حداقل برای خداحافظی و گرفتن ۴ تا عکس یادگاری روز خوبی هست... و علاوه بر اون تو این روز از خیلی از دانشجو های برتر تقدیر میششه...بلاخره ۴ سال مثلا زحمت کشیده تا شاگرد اول شده...هم واسه خودش خوبه و هم انگیزه ایی هست برای بقیه...
  4. از نظر لباس هم قطعا حاضر نیستم به شخص ه اون لباس رو بیرون از این جشن بپوشم و حتی همون غربی هم حاضر نیست...این لباس مختص ه همین جشن هست... بلاخره یه سری مراسم ها و یه سری جشن ها لباس مختص خودش رو داره و استفاده از اون لباس بیرون از اون جشن قطعا مسخره س...مثلا فرض کنید یه عروس با لباس عروسی بره بازار خرید کنه!!! کل دنیا بهش می خندن... و به قول شما دلقک ماننده اصلا...
پاسخ:
ممنونم ک نظر خودتون رو بیان کردید و ممنونم ک مستدل بیان کردید.

  1. من یه بار توی یه دانشگاهی توی خودِ جشن نبودم ؛ سر کلاس بودم و تدریس میکردم ، اما صداهایی ک از سالن میومد (با اینکه یه ده بیس متری هم با سالن فاصله داشتیم ما) رو گوش میدادم ب هر چیزی شبیه بود غیر از جشن دانش + آموختگی !!! جیییییغ ؛ کف ؛ دست ؛ هورا ؛ آهنگای آنچنانی ک فقط با یه منظور ساخته شده بودن اون آهنگا .... یه وضی اصن !!!!!
  2. منو ک هیچوخت ب همچین مراسمی دعوت نمیکنن اما اگر هم یه روزی دعوت کنن همین جا و از طریق همین تریبون اعلام میکنم ب عنوان یکی از معلمینی ک بیشترین نقش رو در خاطره‌سازی در طول تحصیلِ یه دانشجو دارم (گیرم حالا نود و نه درصد این خاطرات ، خاطرات بد باشن !!!! ولی ب هر حال خاطره هستن دیگه !!!!) هیچوخت پا توی همچین مراسمی نه گذاشتم و نه خواهم گذاشت. جالبه ک دیدم برخی از اساتید هم از اون کلاه‌ها میذارن توی جشن !!!!!
  3. اینم حرفیه.
  4. منظور من از مسخره بودن لباس ، پوشیدن اون لباس ، بیرون جشن نبود ؛ منظورم این بود ک خود اون لباس با اون منگوله‌ای ک بهش آویزونه خیییییلی مسخره‌س ؛ حتا واسه توی همون سالن و حتا واسه یکساعت هم مسخره‌س ؛ جالبه ک این لباس همون عبا و عمامه‌ای است که در قرون وسطا نشونه‌ی دانشمند بودن بود و از جهان اسلام ب جهان غرب رفت ؛ ب این شکل مسخره در اومد و حالا ب خودمون برگشته !!!!! 
دانشگاه ما که هیچوقت عرضه نداره یه جشن فارغ التحصیلی درست و حسابی بگیره!!!!! و بعد از فراغت از تحصیل صد در صد از این لباسا خواهم پوشید و عکس هم خواهم گرفت!! صد در صد!!!!
پاسخ:
ممنونم از جنابعالی ک نظر خودتون رو در این خصوص بیان فرمودید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">