عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

  • هَٰذَا یَوْمُ الْفَصْلِ ۖ جَمَعْنَاکُمْ وَ الْأَوَّلِینَ
  • (بدیشان گفته می‌شود:) امروز, روز داوری (در میان مردم) و جداسازی (مؤمنان از کافران و حق از باطل و بالأخره بهشتیان از دوزخیان) است, شما را با همه‌ی پیشینیان گرد آورده‌ایم . 
  •  [[«الْفَصْلِ»: داوری .  جداسازی (نگا: صافّات / 21, دخان / 40, مرسلات / 13 و 14) .  «الأوَّلِینَ»: پیشینیان .  مفعول معه است و یا عطف است بر ضمیر (کُمْ) . ]] 
  • سوره‌ی المرسلات:38.
  • این آیه ، آیه‌ی منتخب از صفحه‌ی 581 ، از قرآن ، ب خط عثمان طه است.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۳۶ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۲)

استادگرامی سلام
بله کاملن صحیح می فرمائید
روزقیامت روزی داوری است دنیافرصت عمل وتوصیه وسفارش ونصیحت واتمام حجت است ولی روز قیامت اتمام حجت وپاداش گرفتن است(حجت برهمه تمام شده بافرستادن پیامبران واندرزونصیحت درکتب آسمانی و....).
بخایم مقایسه کنیم دنیا مثل طول ترم تحصیلی است که درآن دانشجو کسب علم میکند وتوصیه های فراوانی درزمینه جدی بودن امتحان وعدم کمک ویاری ازطرف هیچکس وصرفن تلاش خوداوبه وی می شود وروزقیامت تحقق وعده های داده شده به او وعدم کمک ازجانب کسی است (تکیه برعمل خود).
دانشجوای کوشا وحرف گوش کن درآن موفق ودانشجوای غافل وغیرکوشامردود می شوند(خوب وبد وحق وناحق ازهم تفکیک می شوند).
پاسخ:
سلام ؛ بله ؛ همینطوره ؛ ممنونم از کامنت جنابعالی.

همه چشم ها در روز قیامت گریانند مگر سه چشم؛


چشمی که از ترس خدا بگرید


چشمی که از آن چه خداوند حرام کرده بسته شود


و چشمی که به خاطر خدا شب را بیدار بماند.


رسول الله صلی الله علیه و آله و سلّم

 

All but three eyes crying eyes on Judgment Day;
Eye fear Allah upon
Eyes from what Allah has forbidden is closed
And eye for God's sake stay awake the night.
Prophet Muhammad PBUH & HP

پاسخ:
ممنونم ، لطف کردید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">