عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

آن سی و شش نفر !!!!

چهارشنبه مرداد ۷ ۱۳۹۴، ۰۷:۳۷ ب.ظ

سازمان سنجش اعلام کرد همه‌ی کسانی ک کنکور دادن مجاز ب انتخاب رشته شدن ، فقط سی و شش نفر از بین بیش از یک میلیون نفری ک کنکور دادن موفق ب اخذ فرصت انتخاب رشته نشدن !!!!!! فکرشو بکنید ینی طوری امتحان دادن ک حتا توی این وضعیت نتونستن موفق ب انتخاب رشته بشن !!!!! موفق ب انجام کار بسسسسیار سخخخختی شدن واقعن.

+ نتیجه‌ی اخلاقی : سازمان سنجش اعلام کرد الان امکانش فراهمه ک حتا همون سی و شش نفر هم انتخاب رشته کنن !!!! ب نظر من اون 36 نفر اسطوره‌ن وااااااقعن !!!! دیگه وختی حتا اونایی ک سر جلسه‌ی کنکور هم غائب بودن میتونن انتخاب رشته کنن اون 36 چرا از این حق طبیعی و بدیهیِ انسانی باید محروم بشن !!!!

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۳۷ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۷)

  1. استاد این بندگان(انشاء الله)خدا همین الانم که اون ورق پاره ی کذایی رو دریافت نکردن خدا رو بنده نیستن چه رسد به بعد از دریافت،یکی از همین ها رو در مجلسی دیدم که با کمال جدیت خودش رو با استاد جعفری لنگرودی قیاس می کرد شاید اگر ان استاد فرزانه این رو می شنید با حسرت می گفت((الدهر انزلنی ثم انزلنی حتی قیل فلان و جعفری لنگرودی)).
  2. استاد راستی بابت ارسال دوباره کامنت مون یه عذر خواهی به شما بدهکاریم اخه موقع ارسال کامنت یکم سیستم مون دچار مشکل شد تصور کردیم ارسال انجام نشده برای همین کامنت دوم رو ارسال کردیم اختلافاتی هم که در متن دو کامنت وجود داره علتش اینه که هر دو رو بدون اینکه از قبل روی کاغذ بیاریم فی البداهه در قسمت نظرات این پست به رشته تحریر دراوردیم از این حیث تفاوت هایی بین دو متن وجود داره.
پاسخ:
  1. تقصیر ما معلماس ؛ اگه ما توی مراکز پولی هم مث مراکز دولتی همون معیارهای معمول رو رعایت کنیم تا این بزرگواران ، واسه فارغ‌التحصیل شدن مجبور ب زحمت کشیدن بشن کمتر از این توهمات ، بَرِشون میداره !
  2. ممنونم بابت توضیحتون. واسم سؤال پیش اومده بود در این زمینه.
ای کاش کسی میتونست به این وضع اسفناک در سیستم اموزشی ما پایان بده،اخه یکی نیست به این جماعت بگه داشتن یه ورق پاره به نام مدرک چه تاثیری در حال و روز شما میتونه داشته باشه بعد از اخذ شم که به احتمال قریب به یقین اکثریت تون موفق به یافتن شغل مرتبطی نخواهید شد و اون اقلیتی هم که به هر طریقی این شانس نصیبشون میشه(که ای کاش هیچ وقت نمی شد)بلایی بر سر اون سیستم میارن که قوم مغول هم نیاورد.در این رابطه مایلم سخنی رو از پدر علم حقوق ایران روان شاد دکتر امیر ناصر کاتوزیان نقل کنم(لازم به ذکر است که سند مکتوب این مطلب نزد من موجوده و اگه مایل باشین حاضرم برای رویت در اختیارتون قرارش بدم)مصاحبه کننده ای از ایشون می پرسه نظرتون راجع به دانشگاه های ازاد،پیام نور،غیر انتفاعی و...(خلاصه تمام دانشگاه ها غیر از دانشگاه های سراسری)چیه؟استاد در پاسخ می فرمایند این مسئله دو بعد مثبت و منفی داره،بعد مثبتش اینه که افرادی که قادر نیستن در دانشگاه های سراسری پذیرش بشن مجبور نمیشن که به خارج از کشور(لابد منظور پاکستان و هند و...والا این افراد که نمیتونن از دانشگاه های امریکا یا اروپا پذیرش بگیرن)برن و پرداخت هزینه های زیادی رو متقبل بشن و موجبات نگرانی خانواده های این افراد هم به دلیل دوری فرزندانشون از وطن فراهم نمیشه،اما بعد منفی قضیه((مشکل اینجاست که این افراد بخواهند وارد قوه قضاییه و بویژه کانون وکلا بشوند چرا که در این صورت از جریان دادرسی و صدور رای مطالبی خارج می شود که من و دوستان من نمی فهمیم از کجای حقوق امده))عمق فاجعه رو ببینید استاد کاتوزیان و امثال ایشون متوجه نمی شن از کجای حقوق امده!شری عریان تر از این سراغ دارین؟از الانم گفته باشم شاید از این عام یک صد هزارم شون تخصیص بخورن بعدا یه عده نگن خوب همه که اینجور نیستن اتفاقا اکثریت قریب به اتفاقشون موصوف به این وصف هستند. به شخصه در یکی از این مراکز دانشجویی رو میشناسم که ترم اخیر با معدل 19.11از رشته علوم قضایی فارغ التحصیل شد این بنده خدا تا ترم اخر واژه احراز رو به  این شکل می نوشت((اهراز)) تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. حالا تصور کنین این شخص قاضی یا وکیل بشه چه بلایی سر حقوق مراجعین مظلوم خواهد امد.در چنین شرایطی باید فاتحه حق و حقیقت و عمل عالمانه رو قرائت کرد.و علی الحقوق الناس السلام .در پایان این نکته رو متذکر میشم که نظر من در سطور ابتدایی این متن بیشتر ناظر به هم رشته ای های خودم بود گرچه سایر رشته ها هم از این قاعده خیلی مستثنی نیستن.
پاسخ:
خداوند ب جامعه‌ای رحم کنه ک برخی از همین دانشجویان ، ب واسطه‌ی همین مدارکی ک ب همین طرز فجیع میگیرن پنج شیش سال دیگه میخان بشن کار ب دستای اون. جالبه وختی مدرک میگیرن این اشخاص ، دیگه خدا رم بنده نیستن ، و انگار نه انگار ک بلد نیستن بنویسن (احراز) حتا !!!!! یکی از کارشناسان ارشد حقوق !!!! واسه من توی برگه‌ی امتحانی (توسط) رو نوشته (توست) ، اونم نه یکبار ، دو سه بار !!!!! ینی کلمه‌ی (توسط) فک کنم مال پنجم ابتدائی باشه !!!!! فاجعه‌س واقعن !!!!!
منت و ستایش دانشگاه آزاد را،
که ترکش موجب بی مدرکی است و به کلاس اندرش مزید در به دری
هر ترمی که آغاز می شود موجب پرداخت زراست 
و چون به پایان رسد مایه ضرر
پس در هر سال دو ترم موجود و بر هر ترمی شهریه ای واجب 
از جیب و جان که بر آید 
کز عهده خرجش به در آید
پاسخ:
جالب بود. ممنونم.
ای کاش میشد جلوی این وضعیت اسفناک رو گرفت اخه یه کاغذ پاره به نام مدرک چه اعتباری میتونه به شخصی بده که کمترین بهره ای از علم و فضیلت نبرده ضمن اینکه بعد از اخذ همون کاغذ پاره به احتمال قریب به یقین موفق به یافتن شغلی نخواهد شد،مایلم در ارتباط با این بحث مطلبی رو از پدر علم حقوق ایران روان شاد امیر ناصر کاتوزیان نقل کنم(البته سند کتبی این مطلب نزد من موجوده چناچه مایل به رویت باشید میتونم در اختیارتون قرار بدم)مصاحبه کننده ای از ان فقید سعید سوال میکنه که نظرتون راجع به دانشگاه هایی مثل ازاد،پیام نور، غیر انتفاعی و...(خلاصه تمام دانشگاه ها غیر از دانشگاه های سراسری)چیه؟ ایشون در پاسخ میگن که این دانشگاه ها یه بعد مثبت دارن و یه بعد منفی،بعد مثبت شون اینه که از خروج سرمایه از کشور جلوگیری میکنن و خانواده ها رو از نگرانی ناشی از وضعیت فرزندانشون در سایر کشور ها(لابد منظور هند و پاکستان و...است والا چنین افرادی که از دانشگاه های امریکا و کانادا و انگلیس و فرانسه که نمی تونن پذیرش بگیرن)در میاره،اما بعد منفی،ایشون می فرمایند((مشکل اینجاست که این افراد بخواهند وارد دستگاه قضایی و به خصوص کانون وکلا بشوند چون در این صورت از جریان دادرسی و صدور رای چیزی خارج می شود که من و دوستان من نمی فهمیم که از کجای حقوق امده))دقت بفرمایید اقای کاتوزیان نمی فهمه از کجای حقوق امده واقعا تامل بر انگیزه!!!فاجعه است!!!البته از همین الان بگم افرادی که از این عام تخصیص می خورن شاید یک صد هزارم جمعیت کل باشه گفتم که عده ای نگن خوب همه که اینجوری نیستن به شخصه در یکی از این مراکز دانشجوی علوم قضایی رو میشناختم که در  تابستان امسال با معدل19.11 فارغ التحصیل شد این بنده خدا تا ترم اخر احراز رو به این شکل می نوشت((اهراز))خوب شما تصور بفرمایید فردا این شخص قاضی یا وکیل بشه چه فاجعه ای رخ خواهد داد در چنین شرایطی باید فاتحه ی مقوله ای به نام حق رو خوند و علی حقوق الناس السلام
پاسخ:
خداوند ب جامعه‌ای رحم کنه ک برخی از همین دانشجویان ، ب واسطه‌ی همین مدارکی ک ب همین طرز فجیع میگیرن پنج شیش سال دیگه میخان بشن کار ب دستای اون. جالبه وختی مدرک میگیرن این اشخاص ، دیگه خدا رم بنده نیستن ، و انگار نه انگار ک بلد نیستن بنویسن (احراز) حتا !!!!! یکی از کارشناسان ارشد حقوق !!!! واسه من توی برگه‌ی امتحانی (توسط) رو نوشته (توست) ، اونم نه یکبار ، دو سه بار !!!!! ینی کلمه‌ی (توسط) فک کنم مال پنجم ابتدائی باشه !!!!! فاجعه‌س واقعن !!!!!
استادگرامی سلام
من زمانی که کنکورملی دادم خدائیش علیرغم اینکه فقط 2هفته شدیددرس خوندم رتبه 701کشوری روکسب کردم ودانشگاه علامه رابه عنوان انتخاب اول زدم(بدون رفتن به کلاس کنکور ویاتست زدن وبدون استفاده ازهیچ سهمیه ای).حالاهم اینا می تونستن حداقل 1هفته وقت بذارن تانتیجه بگیرن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
البته باسایه افکندن تفکرصرف کسب درآمددردانشگاههای ایران حتمن می دونستن باقدرت پول یه جائی قبولشون می کنن.وانگهی استادخواهشن دیگه شما باخودتون کلنجارنرین وخودتونواذیت نکنیدکه چراوضع دانشجو درایران اینطوریه وقتی سیستم آموزشی ازبالاایرادداره انتظاری بیشترازاین نبایستی داشت .
آرامش وخونسردی خودراحفظ کنید ولی ازمواضع خودپائین نیائید.
پاسخ:
سلام ؛ باید یاد بگیریم ب خاطر خوش اومدِ خَلق کاری نکنیم تا با بَد اومدشون هم ناراحت نشیم.
سلام استاد،وقتتون بخیر،
ادم نمیدونه باید به این وضعیت خندید یا تاسف خورد واقعا!!
که مورد اخیر الذکر ترجیح داره به نظرم ، کلا نظام اموزشی زیر سواله،واقعا سیستم اموزشی ما داره به چه سمتی میره!!!
به کجا چنین شتابان واقعا!!!
فقط یه هدف رو دنبال میکنن و بس = کسب درامد.
حقیقتش من اول با خوندن این موضوع خندم گرفت،اما این خنده خیلی دوام نداشت شاید چند ثانیه بیشتر نبود وبعد...
بگذریم،بهر حال ممنون ،جالب بود.
پاسخ:
سلام ، همینطوره ک میفرمائید متأسفانه ، ممنونم از اظهار نظرتون.
  1. اون موقع که ما کنکور دادیم من با رتبه ی 1200 شبانه قبول شدم. سال قبل بچه ها با رتبه ی حدود 1200 روزانه قبول شدن! دانشگاه های دولتی که وضعیتشون این شکلی شده خدا به داد دانشگاه های آزاد و غیر انتفاعی و علمی کاربردی و ... برسه. چه میشه گفت؟ حق کسانی که درس میخونن و زحمت میکشن ضایع میشه از این جهت که بعد از 4 سال کسی که زحمت کشده و دانشگاه دولتی قبول شده لیسانس محسوب میشه کسی هم که بدون هییییییییییچ زحمتی وارد دانشگاه شده و بدون هییییییییییییچ زحمتی مدرک گرفته لیسانسه نامیده میشه!
  2. یکی از آشناهامون قرار بود پایان نامه تحویل بده کل اون پایان نامه رو از کافی نت گرفت!!!! حتا از محتویاتش خبر نداشت و خییییلی راحت هم استادشون قبولش کرد بعد وقتی من براش توضیح دادم که چطوری روی کار تحقیقی کار میکنیم کللللللی تعجب کرد! البته فک میکرد من دارم لاف میزنم!!!!!!
پاسخ:
  1. ظرفیت‌ها ثابت و رو ب افزایش حتا و جمعیتِ آزمون‌دهنده رو ب کاهش ، طبیعی هست چنین مسائلی.
  2. بنگاه تجاری وا کردن و در تجارت ، اونچه مهمه پول هست و بس.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">