عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

فلز آهن ، ب جای قرص آهن !!!!!!

پنجشنبه مرداد ۸ ۱۳۹۴، ۰۹:۴۷ ب.ظ

یه آشنایی واسه ما تعریف کرد ک ایشون خونواده‌ای رو می‌شناسه ک زیاد ، خییییییلی زیاد ب طب سنتی و این چیزا معتقد هستن ، مرغ ماشینی نمی‌خورن ، شیر و ماست پاستوریزه نمیخورن ، برنج وارداتی نمیخورن ووووو بعد مادر خونواده حامله ک شده بجای قرصای فولیک اسید (قرص آهن) ک دکترا در این قبیل موارد تجویز میکنن ، میومده فلزات معدنی نظیر برنج ، طلا ، نقره ، مس و از این قبیل چیزا مینداخته توی دیگچه‌ی سنگی !!!!! از جوشونده‌ی اون آب میخورده !!!!! بجای قرصای شیمیایی !!!!!

+ من البته قصد داوری در خصوص دیدگاه این خونواده‌ی محترم و مخصوصن این مادر بزرگوار ندارم ، بالاخره توی این موارد ، هر کسی صلاحِ کارِ خودش رو بهتر از بقیه میدونه. ولی میخام بگم اینکه برخیا استدلال میکنن ک طب سنتی یا اسلامی از طب جدید خییییلی بهتره رو قبول ندارم ، اصولن ایجاد این تقابل بین اسلام و علم جدید کار اشتباهی هست ، برخی از این بزرگواران انگار علم جدید رو یه زائده ، یه غده میدونن ک هر چه زودتر باید از شرش خلاص شد ! ب نظر من این اشتباهه ، علم مدرن هم همون اسلام هست ، انسان با همون عقلی ک خدا بش داده و بهش توصیه کرده ک از این عقل و تجربه استفاده کنه ، این داروها رو کشف کرده و ازش استفاده میکنه ، داروهای شیمیایی عوارض جانبی دارن ، درست ، اما گیاهی‌ها هم بی‌عوارض نیستن ، متخصصان اینو میگن.

کلاً جانِ کلامِ این مطلبم اینه ک ب نظرم آدم ..... بگذریم ، نتیجه‌گیریش با خودتون.

بعد التحریر : 

آمیش نوشت : یه گروهی هستن توی آمریکا ب اسم آمیش‌ها ، اینا کااااملن ب سبک زندگی سنتی خودشون وفادار هستن ، ب نحوی ک از برق هم استفاده نمیکنن و هنوز سوار گاری میشن ، مایحتاج زندگی خودشونم مستقیم از طبیعت ب دست میارن ، اینجا بیشتر بخونید راجبشون و اینجا هم تصاویری ببینید از زندگیشون. ب نظر من برخی از استدلالاتِ اونا واسه استفاده نکردن از مظاهر زندگی مدرن ، کااااملن درسته.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۴۷ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۶)

استادگرامی سلام

بله هستن کسانی که متدزندگیشون اینطوریه

 حتی بعضی پزشگاهم توصیه به استفاده ازاین روشهای سنتی رودارن چندوقت بیش یکی ازهمکارای خانم که همش خواب آلودبود وزودخسته می شدرفته بوددکتربه ایشون توصیه شده بودکه روی بدنش کمه بایستی حتمن حتمن غذارادرظرف روحی طبخ کنه ودرظرف روحی هم غذابخوره واسه همین بنده خدایک سفرباشوهرش به اراک کردن وکلی ظرف روحی خریدن(به گفته همسرشون شهراراک ظروف روحیش اصله) وانگهی  من شنیده مردم یکی ازهمین شهرهای استان  لرستان موقع طبخ خورش فسنجون یه قطعه کوچک آهن  داخل قابلمه ای که خورش  توش  می پزه میندازن تابه قول خودشون  سرشارازآهن باشه وایمان  به این کارهم دارن(تجربه مؤثربودنشو بهشون ثابت کرده).یکی ازدوستای اراکیم هم  می گفت مادرم فقرآهن پیداکرده بودبامراجعه به دکت به ایشون توصیه شده بودآب انگورخالص ویاشیره انگوربخوره تاآهن بدن تامین بشه (البته بیشتر  انگورعسگری هزاوه اراک محصول باغ خانواده ایشونه که به جاهای دیگه کشورصادرمی کنن)می گفت مدتی این کارروکردیم ازصدتاقرص آهن و.... .بهترجواب دادو.......

پاسخ:
سلام ، ممنونم از جنابعالی ک در این خصوص اظهار نظر فرمودید.
سلام.
بنده به نوبه ی خودم از تمام کسانی که در جمع بندی این جزوه زحمت کشیده اند که در پایان به این صورت در دسترس ما قرار بگیرد تشکرو قدرانی میکنم،خدا قوت.
پاسخ:
سلام ؛ منم متشکرم ازشون.
  1. چه گروه عجیبی هستن 
  2. وبلاگ شما جدیداً باعث شده اطلاعات عمومی من بره بالا ممنون :)
  3. احتمالاً شما بیشتر با نظراتی که درباره تلویزیون دارن موافقین درست نمیگم آیا ؟
پاسخ:
  1. بله ؛ همنیطوره.
  2. خواهش میکنم.
  3. اونم یه قسمتشه ؛ آرامشی ک فک میکنم توی زندگیشون هست رو دوس دارم.
سلام. به نظرم کار درستی انجام میدن که از مواد غذایی صنعتی و وارداتی استفاده نمیکنن اما اینکه بجای قرص ها و سایر داروهایی که برای درست شدنشون زحمت ها و مطالعات  زیادی انجام شده از فلزات استفاده کرد موافق نیستم .به نظرم فایده ی این داروها بیشتر از عوارضشون  هست   
پاسخ:
سلام ، بسیار ممنونم ک نظر خودتونو در این خصوص بیان فرمودید.
من خودم به طب سنتی بیشتر از این داروهای شیمیایی اعتقاد دارم اما نه دیگه تا این حد!!!! معمولا واسه درمان های جزیی و کوتاه مدت از درمان های گیاهی استفاده میکنم. در مورد علم جدید هم اگه بدونیم دانشمندان چققققققققدر تحقیق و پژوهش کردن و زحمت کشیدن به این راحتی از علم اونها نمیگذریم! چند روز پیش شبکه ی سلامت طریقه ی کشف هورمون ها رو نشون میداد. واااااقعن جای تحسین داشت، در طول حدود 200 سال چندین و چند دانشمند روی خون کار کردن، روی انواع و اقسام جانداران آزمایش هاو عمل های جراحی های سنگین انجام دادن تا تونستن کشف کنن توی خون چیزی به اسم هورمون وجود داره و بعد از اون تونستن برای بیماری های مختلف که مربوط به خون و هورمون هستن داروهایی بسازن و بسیاری از بیماری ها رو درمان و حتی ریشه کن کنن.
پاسخ:
داروهای گیاهی ، عوارضِ خودشون ب کنار ، خیلی وختا شرایطِ غیر استانداردِ نگهداریشون توی عطاریا ، باعث آلوده شدنشون ب انواع و اقسام میکروب‌ها میشه !!!!
  1. خیلی جالبه ، اینطور زندگی کردن باید خیلی سخت باشه به نظرم آدم یه جورایی وسواس فکری پیدا میکنه اینکه همش فکر کنی چیزی که داری می خوری حتماً مواد طبیعی داشته باشه به نظرم طب سنتی تا یه حدی خوبه اما به این شکل دیگه واقعاً زیاده رویه 
  2. اصلاً فکر میکنم توی هر موضوعی وقتی آدم از حد بگذرونه غیر عقلانی میشه 
پاسخ:
  1. بدون پاسخ.
  2. اون مطلبی بود ک آخر نوشته خواستم بگم ترجیح دادم نگم ؟ عینن همین بود ک الان شما اینجا فرمودید !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">