عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

سید بن طاووس می گوید :

من وصیت کرده ام قبرم را پایین پای والدینم قرار دهند با این کار خواستم که مادامی که در قبر هستم سرم پایین پای پدر ومادرم باشد زیرا خداوند متعال می فرماید :

« واخفض لهما جناح الذل من الرحمة » یعنی پر وبال تواضع خویش را از مهربانی و لطف نزدشان (والدین ) بگستران » سوره‌ی  اسراء ؛ آیه‌ی 23 .... ؛ منبع : این لینک.

+ تا خدا سایه‌ی پدر و مادر رو بالای سرتون نگه داشته برید و تا جایی ک می‌تونید با زبان و عمل ، در برابرشون خضوع و خشوع کنید ؛ چون زندگی آخرت به کنار ، مهم‌ترین عامل سعادت و کامیابی انسان در زندگی مادی و مالی حتا ، دعای خیر پدر و مادر و مهم‌ترین عامل شقاوت ، فقر و بدبختی ، عاق و نفرین والدین هست ؛ تا زنده‌ن از خودتون راضی نگهشون دارید ک وختی فوت کردن دیگه کاری از دستتون ساخته نیست. 
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۴۱ ق.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۳)

استادگرامی سلام
بانظرشما کاملن موافقم اگراینگونه نبودخداوندبعدازپرستش خودتوصیه به نیکی به پدرومادرنمی کرد.بی شک بیشتر کسانی
که به درجات عالی ارترقی وپیشرفت نائل شده انددراثرنیکی به پدرذومادربوده(به اعتراف خودشان).
البته فرزندهرچه نیکی درحق پدرومادرش بکنه نمی تواندجبران زحمات آنهارابکند.
خداوندسایه پدرومادرروبرسرشما وجمیع مؤمنین ومؤمنات مستدام وپدرومادرهای به رحمت ایزدی پیوسته راهم غریق رحمت فرماید.
پاسخ:
سلام ؛ ایشالا ؛ ممنونم از کامنت جنابعالی.
استادگرامی سلام
به شخصه دربس وبدون چون وچرانظرشما راقبول دارم (براساس دیده های خودم).
چندوقت پیش خواهرم تعریف می کردکه شوهرایشون(دامادمون)گفته یکی ازمقامات ادارشون آدم عجیبیه به طوری که ((دست به خاک می زنه زروسیم می شه ))"همین موضوع باعث کنجکاوی افرادادارشون می شه وقتی تحقیق می کنن می بینن ایشون بسیاربسیاردرحق پدرومادرش خوبی می کنه(درحدافراط).
یادمه رهبرمعظم انقلاب دربیان خاطراتشون برای نوجونهائ که به ملاقاتن ایشون رفته بودن تعریف می کرد:درزمان طلبگی پدرم نابینا شدبه طوری که می بایست کسی درمشهد بطوردائم مراقبشون باشه من ازروی احساس وظیفه این امرخطیررو برعهده گرفتم(علیرغم اینکه خیلی ازدوستان ورفقابه دلیل اهمیت ووجوداساتیدمهمی درحوزه علمیه قم ونجف ازمشهدکوچ کردن ورفتن ولی من درمشهدنزدپدرم ماندم وبه همان علماءساکن درحوزه مشهداکتفاکردم)به لطف خدادرطول این مدت من بابزرگانی آشنا شدم که بعدها درزندکی شخصی واجتماعی ام بسیارمؤثرشدن وآنچه من امروزدارم نتیجه همون نیکی درحق پدرم بود .یادمه مادرم زن حرافی بود ودرزمان کودکی وقتی می خواست من وبرادرم روبرامدرسه رفتن آماده کنه شعرای حافظ رو برامون زمزمه می کرد ومن طبع شعرم رامدیون ایشونم.خدایش رحمت کند.
پاسخ:
سلام ؛ خدا رحمتشون کنه ؛ ممنونم از کامنت جنابعالی.
سلام بر شما
واقعا باید احترام به والدین را جدی گرفت چون ممکن نیست کسی به موفقیت واقعی، دست پیدا کنه ولی اهل احترام به والدین نباشه. درسته که تا پدر و مادر زنده هستند باید تلاش کرد برای جلب رضایتشان اما پس از فوت هم راهی هست تا با خیرات و دعا، باعث جلب رضایت آنها بشیم.
موفق باشید
پاسخ:
سلام ؛ بله ؛ همینطوره ک جنابعالی میفرمائید ؛ ممنونم از کامنت جنابعالی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">