عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

1 - نحوه‌ی پرسیدن سؤالات درسی یا حقوقی

 

 

1 – 1 ) سؤالات درسی یا حقوقی خود را کجا بپرسم ؟ آیا می‌توانم در ذیل هر مطلبی از وبلاگ سؤال خود را مطرح کنم ؟

 

 

ما بخش خاصی در وبلاگ داریم برای پاسخ به سؤالات درسی یا حقوقی ؛ هدف از اختصاص این بخش این است که همه‌ی سؤالات ، در یکجا جمع شوند و ذیل مطالب متنوع وبلاگ ، نظرات نامربوط قرار نگیرد. برای دسترسی به این بخش اینجا را کلیک کنید ؛ ضمناً این بخش ، از طریق قسمت « طبقه‌بندیِ موضوعی » که در حاشیه‌ی سمت چپ وبلاگ قرار دارد ، تحت عنوان « سؤالات درسی و یا حقوقی شما» ، قابل دسترسی است. بخاطر رعایت نظم ، به سؤالاتِ درسی و حقوقیِ مطروحه در قسمت‌های دیگرِ وبلاگ ، در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد.

 

 

2 – 1 ) چگونه در مطلب فوق ، سؤال خودم را بپرسم ؟

 

 

اینجا را کلیک کنید ، به انتهای نظرات بروید ، سؤال خود را بنویسید و روی ارسال کلیک کنید.

 

 

3 – 1 ) برای اینکه به آسانی به پاسخ سؤال درسی یا حقوقی خود برسم چه نکاتی را مدّ نظر قرار دهم ؟

 

 

این مطلب را دقیقاً بخوانید و به تذکرات مندرج در آن عمل کنید.

4 - 1 ) میخواهم به نمره‌ی امتحانی درسی که با شما داشته‌ام اعتراض کنم و اشکالات برگه‌ی خودم را ببینم ، از کدام قسمت وبلاگ اقدام کنم ؟

چنین امکانی وجود ندارد. از طریق سایت گلستان اعتراض بزنید. در صورت لزوم بررسی خواهم کرد. 

 

2 - نحوه‌ی ارسال نظرات ، پاسخگویی به آنها و ارتباط با من

 

 

1 – 2 ) کامنت‌های ما را پس از چه مدتی پاسخ می‌دهید ؟

متأسفانه ، به دلیل مشغله‌های متعددی که هم از نظر علمی و هم از نظر کاری و خانوادگی دارم امکان پاسخگویی سریع به کامنت‌های شما برایم فراهم نیست ؛ همه‌ی کامنت‌ها را میخوانم و مفصل هم جواب می‌دهم اما ممکن است انتشار پاسخ ، از یک روز تا یک هفته و در موارد نادر حتی تا ده روز به طول بینجامد ؛ این امر را ناشی از بی‌اعتنائی من یا خدای ناکرده توهین به خودتان تلقی نکنید و بگذارید به حساب مشغله‌های من. روی همین حساب اگر از انتظار کشیدن برای دریافت پاسخ ناراحت می‌شوید لطف کنید برای اینکه من بعداً شرمنده‌ی شما نشوم از همان اول کامنت نگذارید ؛ چون من نمی‌توانم تضمین دهم که ظرف چند ساعت یا یک روز ، آن را با پاسخ مقتضی منتشر خواهم کرد.

2 – 2 ) نظراتِ ما در وبلاگ را آنقدر دیر پاسخ می‌دهید که ما ب کلی یادمان می‌رود کجا نظر گذاشته بودیم و چه گفته بودیم ! چرا ؟

 

 

ضمن اینکه در این زمینه به شما حق می‌دهم اما متأسفانه کاری از دستم بر نمی‌آید ؛ در این خصوص ، به مکالمه‌ای ک بین من و یکی از بازدیدکنندگانِ محترمِ وبلاگ ، شکل گرفت ، توجه کنید :

 

 

3 – 2 ) آیا پاسخگوی تلفن‌های ما هستید ؟

 

 

به دلیل تعدد نفرات دانشجویان محترم و مشغله‌های متعددِ کاریِ من ، متأسفانه امکان ارتباط از طریق تماس تلفنی وجود ندارد ؛ شماره‌های ناشناس از طرف من پاسخ داده نخواهد شد.

4 – 2 ) آیا می‌توانم با شما از طریق ایمیل در ارتباط باشم ؟

 

 

به ایمیل‌های کاری در ایمیل ذیل در صورت لزوم پاسخ خواهم داد. به ایمیل‌های شخصی پاسخ نخواهم داد. 

Sn.shahrokhi@yahoo.com

 

 

5 – 2 ) برای ارسال نظر از طریق وبلاگ ، چه نکاتی را مدّ نظر قرار دهم ؟

 

 

برای بیان نظرات خود در وبلاگ از یکی از الگوهای زیر پیروی کنید:

 

 

الف – اگر می‌خواهید من اجازه‌ی انتشار نظر شما در وبلاگ را نداشته باشم و انتظار پاسخی هم از من ندارید به هنگام ارسال نظر خود، آن را به صورت خصوصی ارسال کنید.

 

 

ب – اگر می‌خواهید نظر شما در وبلاگ منتشر شود یا اگر می‌خواهید من به نظر شما پاسخ دهم به هنگام ارسال نظر، آن را به صورت خصوصی ارسال نکنید، چون در سایت بلاگ امکان انتشار یا پاسخ‌گویی به نظراتی که به صورت خصوصی ارسال می‌شوند وجود ندارد؛ اگر قصد انتشار مطلب خود را دارید یا می‌خواهید از من پاسخی دریافت نمایید این نکته را مدنظر داشته باشید که اگر نمی‌خواهید من و دیگر بازدیدکنندگان وبلاگ از هویت شما مطلع باشیم مطلب خود را با اسم مستعار ارسال نمایید. در سایت بلاگ ، امکان تغییرِ نامِ ارسال‌کننده‌ی نظر وجود ندارد ؛ بنابراین نظر خود را با هر نامی ارسال کنید ، آن نام ، پس از آن غیر قابل تغییر است و آن کامنت با همان نام منتشر خواهد شد.

ج - اگر از من انتظار پاسخ دارید اما ضمناً نمی‌خواهید مطلبی ک میفرستید ب صورت عمومی در وبلاگ منتشر شود ، در متن نظرتان این درخواست را منعکس کنید که نمی‌خواهید بقیه‌ی بازدیدکنندگان ، از متن نظرتان مطلع شوند ، البته توجه داشته باشید ک ب هنگام ارسال نظر ، نظر خود را خصوصی ارسال نکنید چون در این صورت ، قابلیت پاسخگویی نخواهد داشت ؛ اگر درخواستی مبنی بر حذفِ متنِ کامنت ، شده باشد  در این صورت ، من ضمن پاسخگوئی ب نظر شما ، قسمتهایی ک مدّ نظر شماست را به هنگام پاسخگویی حذف خواهم کرد.

یک نکته‌ی مهم : نه من علاقه ب قایم باشک بازی در منزل دارم و نه اهالی منزل در امورات من تجسس و کنجکاوی میکنند اما به هر حال نامحتمل به نظر نمیرسد که به علت باز بودن پنجره‌ی مرورگر یا حتا در مواردی ، درخواستِ خود‍ِ اهالی منزل برای دسترسی به کامنت‌ها ، کامنت‌هایی که به صورت خصوصی ارسال شده‌اند یا کامنت‌هایی که هنوز تأیید نشده‌اند به وسیله‌ی اعضای خانواده‌ی من قرائت شوند. نیز پس از مرگ من ، امکان قرائت کامنت‌ها به وسیله‌ی بازماندگان من ، نامحتمل نیست.

به همین دلیل ، اگر قصد دارید کامنتی ارسال کنید و توقع دارید که غیر از من ، هیچکس ، تحت هیچ شرائطی به متن کامنت ، دسترسی نداشته باشد ، لطف کنید و کامنتِ مربوطه را ارسال نکنید ؛ چون ارائه‌ی چنین تضمینی از طرف من ، ناممکن و چه بسا غیر منطقی‌ست.

 

 

ممکن است بیان این مطلب از نظر برخی از بازدیدکنندگانِ محترم ، دیرهنگام باشد و آنان معتقد باشند که چه بسا اگر به این موضوع علم داشتند برخی از کامنت‌ها را ارسال نمی‌کردند ، از این دسته از بازدیدکنندگان عذرخواهی میکنم. در مقابل برخی از بازدیدکنندگانِ محترم دیگر هم ممکن است معتقد باشند که چون نه آنها به احتمال زیاد با اعضای خانواده‌ی من در طول عمرشان برخوردی خواهند داشت و نه اعضای خانواده‌ی من را می‌شناسند خواندن کامنت‌ها از جانب اشخاصی غیر از من ، قضیه‌ی زیاد مهمی نمی‌تواند باشد ؛ به هر حال اما من اخلاقاً خودم را موظف دیدم گرچه دیر ، اما این مطلب را بیان کنم.

6 – 2 ) چرامطالبی که ما می‌نویسیم  را در برخی موارد بدون کسب اجازه از ما حذف می‌کنید ؟ آیا این کار ، از نظر اخلاقی کار درستی است ؟

 

 

همچنان که حتماً خودتان هم می‌دانید برخی از ما مردمی هستیم که از کاه، کوه می‌سازیم و با کوهی که ساخته‌ی خودمان است به راحتی احکامی عجیب و غریب در مورد دیگران صادر می‌کنیم و بدون اطلاعِ طرف مقابل، آن احکام را درمورد او اجرا هم می‌کنیم! و او را زیر آوار آن کوه مدفون می‌کنیم؛ به عبارت حقوقی، دادستان، قاضی و مجری حکم فقط یک نفر است. و می‌توانید حدس بزنید که در این فرایند چه احکام عجیب وغریبی صادر خواهد شد.

 

 

تصویر من که در حاشیه‌‌ی سمت چپ وبلاگ ، صرفاً به این علت ، قرار داده شده که بازدیدکنندگان مطمئن شوند راه را اشتباه نیامده‌اند به نظر برخی از بزرگواران ، نشانه‌ی نوعی خودشیفتگی ، خودنمایی و به رخ کشیدن است!

 

 

از اینکه در پاسخ برخی دانشجویان از فارسی شکسته (محاوره‌ای) استفاده کرده‌ام معانی متفاوتی به دست داده شده که کله‌ی آدم سوت می‌کشد!

 

 

ازاینکه با علم به سرعت تکلّلمم به دانشجویان کلاس‌هایم اجازه داده‌ام صدایم را ضبط کنند و برای مقاصد علمی مورد استفاده قرار دهند _ که خود ، نوعی نشانه‌ی حُسن نیت و اعتماد من به دانشجویان است_ معانی‌ای استنباط شده که به عقل جنّ که چه عرض کنم به عقل هیچ مخلوقی نمی‌رسد!

 

 

چه باید کرد! بالاخره برخی از ما مردم این طور هستیم و بقیه راهم وادار می‌کنیم طبق معیار‌های ما رفتار کنند.

 

 

این وبلاگ هم چه بخواهیم و چه نخواهیم بازدید‌کنندگانی از این دست دارد.

 

 

بنابر این اگر قرار است موجودیت این وبلاگ حفظ شود و رابطه‌ی من با کلاسم از این طریق ادامه یابد و در اثر بدگویی‌های برخی و تهمت پراکنی‌های برخی دیگر ، به ورطه‌ی تعطیلی کشانده نشود به من اجازه دهید، هنگامی که قرار است مطالب شما را منتشر کنم ، به نحوی این کار را انجام دهم که کسی نتواند پیرهن عثمان از مطالب شما درست کرده و بر سر ما و شما بکوبد.

 

 

......تا زمانی که بهتر بتوانیم همدیگر را تحمل کنیم.....

 

 

 تا جایی ک من باشم و کامنت‌های شما ، انتقاد که هیچ ، حتی فحش دادن هم آزاد است ، می‌توانید هر چه دلِ تنگتان بخواهد در مورد من بنویسید ، بدون هیچ دخل و تصرفی منتشر خواهد شد ؛ من خودم را جزو مقدسات نمی‌دانم تا معتقد باشم هر که به من فحش بدهد به مقدسات توهین کرده است ؛ اما در مورد مسائلی غیر از من ، با قوّت و قدرت تمام ، جلوی هر گونه توهین و بی ادبی را خواهم گرفت ، بنابراین اگر نظری ک نوشته می‌شود در موردِ من نیست ، و می‌خواهید ب طور کامل ، منتشر شود ، ادب ، اخلاق و انصاف را کاملاً رعایت نمائید. به عبارت دیگر بدیهی است برخی اظهارنظرها که حاوی توهین یا مطالب خلاف اخلاق یا خدای نکرده خلاف مذهب است، در این وبلاگ منتشر نخواهد شد.

 

 

7 – 2 ) شما چگونه به سوالات ما پاسخ می‌دهید؟ 

 

 

اگر سوالات شما به صورت تکراری و به دفعات پرسیده شده باشد اینجا در صفحه‌ی مخصوص به سوالات متداول می‌توانید پاسخ آن را پیدا کنید ، در غیر این ‌صورت همان جا و ذیل همان مطلبی ک نظر خود را ارسال کرده‌اید پاسخ آن را ارسال خواهم کرد.

 

 

دوستان عزیز توجه داشته باشید در بلاگ امکان پاسخ دادن به نظرهای خصوصی وجود ندارد. پس اگر مطلبی را به طور خصوصی برایم بنویسید حتماً آن را خواهم خواند اما امکان پاسخ‌گویی به آن وجود ندارد. از پاسخگویی در قالب ارسال ایمیل هم معذورم. 

8 – 2 ) چرا لحن شما در پاسخگویی به بسیاری از کامنت‌ها اییییینقدر رسمی و عصا قورت داده است ؟

 

 

 

راستشو بخاید اگه بخام صادقانه حرف بزنم این امر حداقل دو دلیل عمده داره ، دلیل اول اینه ک برخی از بازدیدکنندگانِ محترم ، تا آدم اندکی باهاشون خودمونی صحبت میکنه ، یک سری حریم و حائل رو فورن بر میدارن و مثلن ک انگار دارن با هم محله‌ای یا دوست صمیمی خودشون حرف میزنن در اینموارد فورن بی نزاکتی رو چاشنی فرمایشات خودشون میکنن ک واسه من قابل قبول نیس ب هیچوجه ، بنابراین سعی میکنم حریم دیگران رو حفظ کنم تا دیگران هم حریمم رو حفظ کنن و خودم ب دست خودم موجبات بی احترامی رو فراهم نکنم. دوم اینکه آدم وختی خیلی صمیمی و خودمونی حرف میزنه موجبات دلبستگی‌ها و تعلق خواطری فراهم میشه ک در نهایت ب ضرر دانشجویان عزیز تموم خواهد شد ، چون خیلی از اوقاتشون توی این وبلاگ و مباحثه و مکالمه و مفاهمه با من سپری میشه و در نتیجه از امورات واجبتر خودشون میمونن و در نهایت متضرر میشن. این البته دید من نسبت ب این ماجراس ، ممکنه بعدن ب این برسم ک این تلقی من اشتباهه ، ولی فعلن اینطوری می‌بینم این موضوع رو  البته ناگفته نماند ک کاهش تعداد کامنتا و کاهش مباحث بیفایده و وخت تلف کُن در وبلاگ نشون میده ک ظاهرن این دید من نسبت ب موضوع ، درسته. هر چند درسته بزرگوارانی ک ب دلیل این تغییر رویه کمتر اینجا تشریف میارن ممکنه جایی دیگه ، سایت دیگه یا وبلاگ دیگه وخت شریف خودشون رو صرف کنن اما در این حالت من دیگه خیالم راحته ک حداقل من و وبلاگم نقشی در این صرف وخت نداشتیم !!!! 

 

 

3 - نحوه‌ی رساندن فایل ب دست من

 

 

1 - 3 ) می‌خواهم فایلی را برای شما ارسال کنم ؛ چگونه آن را به دست شما برسانم؟

 

 

نظر به اینکه به دلیل برخی مشکلات که اجمالاً در پاسخِ سؤالات قبل مورد اشاره قرار گرفت فعلاً باب ارتباط از طریق ایمیل مسدود است به ناچار باید فایل خود را در یکی از سایت‌های مخصوص بارگذاریِ (آپلود) فایل، بارگذاری (آپلود) کرده و لینک آن را از طریق بخش اظهار نظرات وبلاگ، در اختیار من قرار دهید. سایت‌های زیادی در اینترنت برای بارگذاری (آپلود) فایل وجود دارد؛ من خودم از این سایت استفاده می‌کنم؛ در صفحه‌ی اول این سایت برای آپلود روی گزینه‌ی (برای آپلود اینجا کلیک کنید) کلیک کنید ؛ در پنجره‌ای که باز می‌شود فایلی که می‌خواهید بارگذاری کنید را پیدا کنید (آدرس فایل در رایانه‌ی خود را از طریق پنجره‌ی باز شده پیدا کنید) روی گزینه‌ی open کلیک کنید و پس از بسته شدن پنجره، منتظر شوید تا بارگذاری فایل تمام شود (روند بارگذاری، ممکن است بسته به حجم فایل و نیز سرعت اینترنت شما بین چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد) پس از اتمام بارگذاری آدرسی که ظاهر شده است را کپی کنید و در قسمت اظهار نظر وبلاگ قرار دهید و آن را ارسال کنید تا من بتوانم آن را دانلود کنم.

 

 

در این زمینه چند نکته قابل ذکر است:

 

 

اول اینکه در سایت آپلودر نگهداری تمامی فایل‌ها برای اعضای سایت بصورت دایمی می‌باشد و برای کسانی که عضو نیستند فایل‌هایشان ۵۰ روز بعد از آخرین دانلود از‌ آن حذف می‌شود. 

 

 

دوم اینکه اگر برای تهیه‌ی فایلی که در سایت، بارگذاری می‌کنید، متحمل زحمت شده و دوست ندارید کسی غیر از من به آن دسترسی داشته باشد، جای نگرانی نیست، یک اسم غیر مرتبط با موضوع برای فایل انتخاب کنید (تا از طریق جستجو در موتورهای جستجو نظیر گوگل، قابل پیدا کردن نباشد)، به شیوه‌ای که توضیح داده شد آن را بارگذاری (آپلود) کنید، لینکش را در اختیار من قرار دهید و خلاص! من به هنگام پاسخ‌گویی، لینک فایل را حذف خواهم کرد تا کسی دیگر به آن دسترسی نداشته باشد. 

 

 

4 - طرح درس‌ها

 

 

1 - 4 ) طرح درس به چه دردی می‌خورد؟

 

 

با استفاده از طرح درس‌ها می‌توانید از مطالب تدریس شده آگاهی یابید و مطالبی که قرار است تدریس شود را ببینید، پیش‌مطالعه کنید و با آمادگی در کلاس حاضر شده و برای مدرّس ایجاد زحمت نمایید! من که استقبال می‌کنم!

 

 

2 - 4 ) چرا در طرح درس‌ها از برخی علائم اختصاری استفاده شده و چگونه از علائم اختصاری به کار رفته در طرح درس‌ها سر دربیاورم؟

 

 

رویه‌ی من این است که برای تسریع در نوشتن و استفاده‌ی بهینه از فضاها در نوشته‌هایم از علائم اختصاری استفاده‌ می‌کنم، به شما هم توصیه می‌کنم در یادداشت‌برداری‌های شخصی خود (و نه در متون رسمی!) از این شیوه استفاده کنید.

 

 

به هر حال اگر در طرح درس‌ها به این علائم اختصاری برخوردید - معمولا زیر علائم اختصاری خط کشیده‌ام - که معنای آن را نمی‌دانستید میتوانید با دانلود فرم مربوط به اختصارات از این لینک معنای آن را پیدا کنید .

 

 

3 - 4 ) چگونه درس مورد نظرم را پیدا کنم ؟

 

 

مطالب مربوط به هر درس در بخش سمت چپ صفحه‌ی وبلاگ، تحت عنوان « طبقه‌بندی موضوعی » فهرست شده است که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید به درس مورد نظر خود برسید.

 

 

5 - فلسفه‌ی وجودیِ وبلاگ

 

 

1 - 5 ) چرا باید به این وبلاگ سر بزنم؟

 

 

علاوه بر اینکه به صورت هفتگی مطالب مربوط به هر درس آپدیت شده و حذفیات احتمالی و موارد خودخوان در آن قید می‌شود اگر به هر دلیلی قصد آمدن به کلاس را نداشته باشم و از قبل مطلع باشم حتما علاوه بر آموزش دانشکده شما را از طریق همین وبلاگ هم در جریان خواهم گذاشت. ضمن اینکه سایر اطلاعات مربوط به دروس از قبیل فایل‌های صوتیِ تدریسِ دروس مختلف توسط من و منابع درس را می‌توانید از طریق این وبلاگ مشاهده کنید.

 

 

2 - 5 ) مطالب وبلاگ چه زمانی به روز { آپدیت } می‌شود؟

 

 

در ایام سال تحصیلی به دلیل مشغله‌ی کاری فراوان غالباً هر آخر هفته وقت دارم مطالب را به روز و به نظرات شما پاسخ دهم. هر چند ممکن است در ایام ما بین هفته هم این اتفاق رخ دهد.

 

 

از اینکه ممکن است بین سوالات شما و پاسخ‌های من فاصله بیفتد عذرخواهی می‌کنم.

 

 

6 - سؤالات متفرقه

 

 

1 - 6 ) چرا برخی از نوشته‌های شما در وبلاگ ، پُر است از اغلاط املایی و نگارشی ؟ ( « وخت » بجای « وقت » ، « ک » بجای « که » ، « خاهر » بجای « خواهر » ، « میخام » بجای « میخوام » ، « خاب » بجای « خواب » ، « لطفن » بجای « لطفاً » ، « صراحتن » بجای « صراحتاً» و ....)

اینگونه نوشتن حاکی از جهل نسبت به املای صحیح کلمات یا جهل نسبت ب نگارش صحیح کلمات نیست ؛ من معتقدم هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد ؛ بله در جایی که ما مشغول نوشتن یک دادخواست یا پاسخ دادن به یک دادخواست هستیم و قصد داریم آن را به عنوان یک سند حقوقی به محضر دادگاه تقدیم نمائیم باید قواعد املائی و نگارشی را تمام و کمال رعایت کنیم ، اما اینجا در این وبلاگ شخصی که عمده‌ی مباحث ما را دلنوشته‌‌های احساسی تشکیل می‌دهد دلیلی برای رسمی نوشتن وجود ندارد ، ما اینجا در پی اینیم که هر چه می‌خواهد دل تنگمان بنویسیم و هیچ آداب و ترتیبی هم نجوئیم !!!

 

 

ما وقتی در یک مراسم رسمی شرکت می‌کنیم بدیهی‌ست که باید با لباس رسمی حاضر شویم و آداب نشستن و برخاستن را به طور کامل رعایت کنیم ؛ اما پوشیدن پیژامه در منزل و راحت نشستن یا حتا دراز کشیدن از منظر هیچکس سزاوار سرزنش نیست ؛ این وبلاگ هم ب مثابه‌ی خانه‌ی من در فضای مجازی است و عدم رعایت آداب نوشتن از نظر من بدون عیب است.

 

 

صرفنظر از توضیحات فوق ، از نظر ادبی هم اینگونه نوشتن در وبلاگ شخصی از نظر من بلا اشکال است ، همانگونه که امروزه فارسی شکسته و محاوره‌ای نوشتن (مثل نوشتن « می‌خوام » بجای « می‌خواهم » یا « میگم » بجای « می‌گویم ») به یک امر مقبول تبدیل شده ، در حالیکه سابقن ادیبان بشدت در مقابل این تغییر مقاومت نشان می‌دادند ، مطمئناً در سنوات آینده نیز نوشتن « وخت » بجای « وقت » آنقدر که امروز از نظر بعضی‌ها عجیب و غیر قابل قبول می‌نماید ، شگفتی‌آور نخواهد بود.

 

 

هدف غائی ما این است که در این محیط ، نوشتنمان را هر چه بیشتر به گفتار روزمره شبیه کنیم. اگر در گفتار روزمره ، فعل بر خلاف نوشتار ، در وسط جمله می‌آید نه در آخر جمله ( به این مثال توجه کنید : « من رفتم اونجا » بجای « من آنجا رفتم ») در نوشتار هم همین اتفاق خواهد افتاد ، اگر در گفتار ، تلفظ کلمه‌ی « وقت » تبدیل به « وخت » می‌شود ، در نوشتار هم همین گونه خواهد شد.

 

 

به هر حال این نظر شخصی من است و امیدوارم اگر مایل ب خواندن مطالب من در این وبلاگ هستید و از نظرتان اینگونه نوشتن ایراد است ، این ایراد را بر من ببخشائید و تحمل کنید.

2 - 6) چرا همیشه خاطرات تدریس رو یه طوری مینویسی که انگار یه آدم بی عیب و نقص هستی و عده‌ای دانشجوی ظالم و بعضاً بی ادب دور تو رو گرفتن و مدام اذیتت می‌کنن؟ یعنی تو هیچوقت، هیچ نقطه ضعفی نداری و توی کارت هیچوقت هیچ اشتباهی نمی‌کنی که بخای بگیش؟

 

 

 

اگر من توی کانال از ضعف‌ها، اشتباهات و تصمیمات بد خودم نمی‌نویسم اصلاً به این معنا نیست که خدای نکرده خودم رو فاقد اشتباه یا معصوم میدونم. بیشتر از هر کس دیگری به ضعف‌ها و اشتباهات خودم هم از نوع اشتباهات و ضعف‌های مرتبط با تدریس و هم از نوع غیر مرتبط با تدریس، واقفم، منتها مشکل اینه که بر خلاف خیلی‌ها که توی فضای مجازی بدون افشای هویتشون می‌نویسن و خیلی راحت خود واقعیشون رو بیان می‌کنن من اینجا با هویت واقعی خودم می‌نویسم و با توجه به اینکه برخی از دانشجویان محترم بخاطر اونچه سخت‌گیری یا عقاید من میدونن منتظر ضربه زدن و زخم زبون زدن هستن و دیدم که در این راه از بیان انواع تهمت‌های ناروا هم رویگردان نیستن، اگر یکسری ضعف‌ها و اشتباهات از سوی خودم بیان بشه به حساب صداقت من گذاشته نمیشه بلکه از همونا استفاده می‌کنن برای ضربه زدن و زخم زبون زدن. هیچ آدم عاقلی خودش رو در برابر چنین انسان‌هایی بی دفاع رها نمیکنه، ولی از ته دل، یکی از آرزوهام اینه که جایی باشه و بتونم بدون هراس از سوء‌استفاده‌ی برخی از افراد، اشتباهات و ضعف‌های خودم رو بگم تا هم برای دیگران درس عبرتی بشه و هم خودم از این رهگذر بتونم راحت‌تر اصلاحشون کنم. مضافاً به اینکه در مورد اشتباهاتی که از نوع گناه هستن اقرار به گناه هم خودش از نظر شرعی گناه هست. دلیل عدم بیان ضعف‌ها و اشتباهات فقط اینه، نه اینکه خودم رو کامل و بدون اشکال بدونم.

 

 

 

 

3 - 6 ) چگونه در بین مطالب وبلاگ جستجو کنم ؟ میدانم مطلبی در زمینه‌ی خاصی در وبلاگ وجود دارد اما نمی‌دانم چطور پیدایَش کنم !

برای یافتن مطلب خاصی در وبلاگ ، دو شیوه وجود دارد :

اول اینکه از قسمت طبقه‌بندی موضوعی که در حاشیه‌ی سمت چپ وبلاگ وجود دارد استفاده کنید ؛ حدس بزنید مطلبی ک ب دنبال آن می‌گردید در ذیل چ موضوعی باید قرار گرفته باشد ؛ مطالب ذیل آن موضوع را بگردید و چیزی ک ب دنبال آن هستید را پیدا کنید.

راه دوم اینکه از باکس جستجو که در زیر معرفی‌نامه‌ی من که در حاشیه‌‌ی سمت چپ وبلاگ قرار دارد استفاده کنید ؛ واژه‌ای ک فکر می‌کنید در آن مطلب ب کار رفته است را جستجو کنید ؛ تمام مطالب وبلاگ ک دارای آن واژه باشد ب شما نشان داده خواهد شد و از میان نتائج جستجو می‌توانید مطلب مورد نظر خود را پیدا کنید. 

4 - 6 ) چگونه فایل هایی که با قالب (فرمت ) فشرده (zip,rar) یا پی دی اف(pdf) هستند را باز کنم؟

 

 

برای باز کردن فایل های پی دی اف می توانید از نرم افزارهای متعددی استفاده کنید .معروفترین این نرم افزارها ساخت شرکت ادوبی است که  adobe acrobat reader نام دارد و از این لینک قابل دانلود است .پس از دانلود آن را روی کامپیو تر خود نصب کنید.  

 

 

همچنین برای بازکردن فایلهای فشرده که قالب (rar یاzip ) دارند می‌توانید از نرم‌افزار winzip  یا winrar استفاده کنید که از این لینک قابل دانلود است.

 

 

5 - 6 )  فایلی که برای دانلود در وبلاگ قرار داده‌اید، دانلود نمی‌شود، چه کنم؟ 

 

 

برای دانلود فایل‌های قرار داده شده در وبلاگ، از مرورگر (Browser) دیگری غیر از Internet Explorer استفاده کنید مثلاً از فایر فاکس {Firefox} یا گوگل کروم {Google Chrome} ؛ نیز توجه داشته باشید که اصولاً برای دانلود، تماشای فیلم یا دیدن صفحات اینترنت به طور مناسب، باید برنامه‌ی Adobe Flash Player روی سیستم شما نصب باشد، این برنامه را می‌توانید از این لینک دانلود کنید(حجم 17 مگابایت)، اگر این برنامه روی سیستم شما نصب است و باز هم موفق به دانلود فایل‌ها نمی‌شوید، احتمالاً مرورگری که از آن استفاده می‌کنید از این برنامه پشتیبانی نمی‌کند، برای اینکه مرورگر خود را در این زمینه به روز کنید چنان‌چه از مرورگر Internet Explorer استفاده می‌کنید باید برنامه‌ی را که مخصوص این مرورگر است Adobe Flash Playerاز این لینک دریافت کرده و روی رایانه‌ی خود نصب کنید(حجم 9 مگابایت)؛ و چنانچه از مرورگر Firefox استفاده می‌کنید و علی‌رغم نصب برنامه‌ی 17 مگابایتی‌ای که در فوق، لینک آن را قرار داده‌ام باز هم موفق به دانلود نمی‌شوید باید مرورگر فایرفاکس خود را به روز کنید؛ برای این‌کار باید همان برنامه(فلش پلیر) را که مخصوص مرورگر فایرفاکس است از این لینک دریافت کرده و روی رایانه‌ی خود نصب کنید(حجم 16 مگابایت)؛

 

 

ضمناً برخی مواقع به دلیل مشکلات فنی پیش آمده برای سایت میزبان فایل‌ها، به هنگام دانلود با پیغام خطا مواجه می‌شوید؛ صبر داشته باشید، چند بار امتحان کنید، اگر همچنان با پیغام خطا مواجه شدید چند ساعت بعد مجدداً تلاش کنید و اگر  با وجود امتحان تمام موارد فوق، باز هم مشکل، حل نشد، موضوع را با من در میان بگذارید تا فایل مورد درخواست شما را جای دیگری بارگذاری (آپلود) کنم

 

 

 

موفق و مؤید باشید

 

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۲۵ ق.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۴۸)

  • هزینه آموزش خصوصی زبان انگلیسی توسط خانم
  • خوب بود

    سلام استاد من دانشجوی شما نیستم بلکه ازدانشجوی رشته حقوق هستم که دروس تدریس شده شما را به صورت صوتی گوش میکنم خواستم از مدنس 3 و تجارت 2 نمونه سولات شما را داشته باشم اگر امکانش هست

     

    سلام  چگونه می توان به فایل های صوتی کلاس زبان آمادگی ارشد و دکترا  داشته باشیم  امکان حضوری  نیست  
    بعدش کلاستون  چند  جلسه است؟  نیاز مبرم به فایل های صوتی شما دارم با اینکه رشتتون زبان نیست  عالی تدریس  می کنید که  نشانه نبوغ و هوش شماست .
    پاسخ:
    سلام، در حال حاضر به صورت مجازی کلاس زبان آمادگی ارشد و دکتری برگزار می‌کنم. اگر تمایل دارید اعلام بفرمایید تا زمینه‌ی شرکت شما در کلاس فراهم شود. 
    سلام استاد وقتتون به خیر.
    راستش من جزوه ی اصول فقه شما رو لازم دارم،دانشگاه خودمون که اطلاع دارم اخیرا تدریس اصول فقه نداشتین  voice اصول فقه رو که لرستان تدریس کردین رو دارین؟؟
    پاسخ:
    سلام.

    دارم؛ اما بین صوت‌های متعدد کلاسام که توی کامپیوتر هستن و تعدادشونم خیلی زیاده پراکنده هستن و متأسفانه امکان تفکیک اونا رو ندارم.
     سلام استاد وقتتون به خیر،ممنون میشم اگه براتون 
    مقدور بود در خصوص اون موضوعی که امروز مطرح کردم،نتیجشو زودتر بهم اطلاع بدین.
    پاسخ:
    سلام. در تلگرام مطرح کردم پاسخ نداده فعلاً.

    پاسخ دادن، شماره تلفن رو کجا به جنابعالی بدم؟ 
    سلام.دستورالعمل فسخ رابه طلاق افزوده واین امر باتوجه به مشابهت طلاق وفسخ و ازباب وحدت ملاک قابل توجیه است دستورالعمل عدم مخالفت و عدم درخواست تغییر نام خانوادگی زن ازسوی شوهر راکافی برای بقای نام خانوادگی شوهر برای زن دانسته.عدم مخالفت شوهر و عدم درخواست اوراموافقت و اجازه ضمنی وادامه استفاده از نام خانوادگی شوهر سابق دانسته است.
    لطفا توضیحش بدید.
    پاسخ:
    سلامٌ علیکم.
    فردا در کلاس مطرح بفرمایید.
  • بنام خداوندگارم اهورا مزدا
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    استاد شما تو وبلاگتون از همه ی چیز های دم دستی دارید انتقاد میکنید و اسمشم میذارید نهی از منکر و از این حرفا . ی سوال از شما دارم اگه راس میگی مسلمون واقعی هستی و اینا رو فی سبیل الله انجام میدی چرا از رهبر هیچ انتقادی نمیکنی رهبری ** ***** ** *** **** ***** **** **** ***** ** *** ** ** **** ** ******** *** ************ * ***** ****** ***** *** ****** ** ******* ******* ** **** **** ** *** **** *** ***** ********* ***** ** هستش ولی به هر دلیلی که هست به رو نمارید . پس شما تا نرفتید سراغ اونا حق هیچ گونه نهی از منکری را به اسم مبارزه با بد حجابی و مشروب خوری  و از این چیزا نخواهید داشت. خود امام حسین میفرماید که اگر مسلمان نیستید ازاده باشید. و در پایان هم میدونم تو ذهن خودتون کاراتونو توجیه میکنین که فلان است و بهمان است . استاد لطفا بیدار شو از خواب لطفا بیدار شو.خوشحال میشم که تو پیج اینستاگرامم جوابمو بدین . در ضمن غیر  از افکار و اعتقاداتتون که که در اون خوی دیکتاتوری بودنتون رو از اسلام اقتباس کردین (و این تنها نقطه ضعف شماست از نظر من )من خیلی اخلاقتون رو پسندیده میدونم .(اگر تمایل داشته باشین خوشحال میشم بیایین و تو پیج اینستاگرامم و او نجا جوابم رو بدین(great.cyr) حالا که فکرشو میکنم امیدی به بیداری شما نیست چون خودتونو به خواب زدین )
    در پایان ممنون که پیامم رو خوندید.
    پاسخ:
    سلامٌ علیکم.
    ممنونم از جنابعالی بابت اظهار نظری که بیان فرمودید. به نظر من منشأ فساد، اونچه جنابعالی بیان فرمودید نیست. با توجه به نحوه‌ی بیان و شیوه‌ی استدلالات جنابعالی، بسیار بعیده من بتونم جنابعالی رو قانع کنم و پاسخی برای فرمایشاتی که بیان فرمودید داشته باشم. بنابراین به نظرات جنابعالی احترام میذارم، هر چند به هیچ عنوان قبولشون ندارم. 
    برای جنابعالی از درگاه خداوند متعال، سلامتی و موفقیت و عاقبت به خیری مسألت دارم. 
    با سلام خدمت استاد شاهرخی خواستم بدانم در ماده403 قانون‌ آیین دادرسی مدنی از آنجایی که میگوید اگر رای دادگاه به صورت حکم صادر شود ...... نقض بلا ارجاع خواهد شد   تفسیر این قسمت از ماده چیست
    پاسخ:

    سلام ؛ ما بخش خاصی در وبلاگ داریم برای پاسخ به سؤالات درسی یا حقوقی ؛ هدف از اختصاص این بخش این است که همه‌ی سؤالات ، در یکجا جمع شوند این هم لینکش ؛ ضمناً این بخش ، از طریق قسمت « طبقه بندی موضوعی » که در حاشیه‌ی سمت چپ وبلاگ قرار دارد ، تحت عنوان « سؤالات درسی و یا حقوقی شما» ، قابل دسترسی است.


    لطفاً در صورت تمایل برای دریافت پاسخ سؤالات درسی یا حقوقی ، این قبیل سؤالات رو در بخش مربوطه (یعنی اینجا) بپرسید. (موضوع اول از قسمت طبقه بندی موضوعی) ؛ در صورت لزوم ، برای اطلاعات بیشتر در این خصوص ، مطلب مربوط ب راهنمای وبلاگ که در قسمت بالای وبلاگ قرار دادم رو مطالعه بفرمائید. راهنما هم اینجاست.

    1. و خواستم بدانم برای درس حقوق تعهدات که یکی از دروس ارشد حقوق بین‌الملل است کتاب اعمال حقوقی کاتوزیان کفایت میکند یا باید 5جلد قواعد عمومی قرارداد ها را بخوانیم 
    2. و سوال آخر این که حقوق مدنی4دکتر کاتوزیان چند جلد است
    پاسخ:
    1. سلامٌ علیکم. متأسفانه به دلیل ندیدن سؤالات این درس، نمی‌تونم در این زمینه ارزیابی خاصی داشته باشم. 
    2. هم در دوره‌ی یک جلدی چاپ شده و هم در دوره‌ی دو جلدی. 
    1. با سلام خدمت استاد شاهرخی آن شا الله در کلاس ایین دادرسی مدنی2 شما را خواهیم دید    
    2. خیلی تلاش کردم تا بتوانم مدنی3 در این ترم بردارم اما قانونی که اکثریت شورای آموزشی دانشگاه تصویب کردند شامل حال من نمی شد (قانونی در زمینه دروس پیش نیاز) خیلی حیف شد که نمیتوانم هم کلاس آقای مرادی در کلاس مدنی3باشم  
    پاسخ:
    1. سلامٌ علیکم. إن شاء الله. 
    2. کم سعادتی از ما بود. 
    سلام استاد 
    من بخاطر استرس های کلاس شما 3ساله که زخم معده گرفتم و الان هنوز دارم دارو میخورم باور کنید که هیچوقت نمی بخشمتون اینکه یه فرد سالم رو بیمار کنید با استرسی که چی بشه 
    پاسخ:
    سلامٌ علیکم.
    إن شاء الله در روز قیامت در محضر خدا مدعای خودتون رو مطرح بفرمائید، من هم پاسخ‌های خودم رو عرض خواهم کرد. قاضی هم که عادل‌ترین قاضی است. داوری خواهد کرد. ما هم مجبور به گردن نهادن هستیم. 
    برای جنابعالی از درگاه خداوند متعال سلامتی و موفقیت و عاقبت به خیری مسألت دارم. 
    چرا انقد شرو ور میگی  شاهرخی ، یادمه سال 94 خیلی دانشجوها تلاش کردن تورو از دانشگاه بندازن بیرون ولی پارتیت خیلی کلفت بود
    پاسخ:
    سلامُ علیکم. ممنونم از اظهار نظر جنابعالی.
  • جوکار . کلاس قواعد عصر
  • سلام استاد خسته نباشید . نمره من خیلی از اون چیزی که نوشتم کمتر شده یه نگاهی به اعتراضات در سایت کنید اونجا توضیح دادم واز طریق قانونی اقدام کردم .استاد یه نظری به حال ما دانشجوها کنید ممنون 
    پاسخ:
    سلامٌ علیکم. در سایت پاسخ خواهم داد. 
    سلام استاد من یسوال داشتم اگه خانوم عقدکنن وقبل ازازدواج به زوج بگویید که بیماری مثل ام اس دارد وبعداز عقد زوج انکار کند وقصد طلاق داشته باشد زوجه مهریه بهش تعلق میگیرد؟؟ودرضمن زوج به زوجه گفته که درمحضر حاضرشو ومهریه روبمن ببخش تابتونی جهیزیت راببری؟؟ایا زوجه میتواند مهریه خودش رو بگیرد؟؟
    پاسخ:
    سلامٌ علیکم.
    اگر بیماری ام اس به حد زمین گیر شدن زن برسه، به موجب ماده‌ی 1123 قانون مدنی زمین گیری موجب حق فسخ برای مرد است، البته اگر این زن بتونه ثابت کنه مرد قبل از عقد عالم به این عیب بوده، مرد حق فسخ نداره. اگر بیماری ام اس به حد زمین گیر شدن نرسیده باشه حق فسخ وجود نداره، در این صورت اگر زناشویی رخ داده تمام مهر و اگر رخ نداده، زن مستحق نصف مهر است.
    ضمناً بحث مهریه ارتباطی با جهیزیه نداره.
    ضمناً لطفاً زین پس سؤالی اگر در زمینه‌ی درسی داشتید لطف کنید ذیل همون مطلبی مطرح بفرمایید که لینکش رو توی تلگرام خدمتتون ارسال کردم. با تشکر از جنابعالی. 
    سلام استاد من یسوال داشتم اگه خانوم عقدکنن وقبل ازازدواج به زوج بگویید که بیماری مثل ام اس دارد وبعداز عقد زوج انکار کند وقصد طلاق داشته باشد زوجه مهریه بهش تعلق میگیرد؟؟ودرضمن زوج به زوجه گفته که درمحضر حاضرشو ومهریه روبمن ببخش تابتونی جهیزیت راببری؟؟ایا زوجه میتواند مهریه خودش رو بگیرد؟؟
    ت
    سلام استاد،وقتتون به خیر.
    ببخشید استاد خودخوان هایی که برا آیین دادرسی۱معرفی فرمودید فقط شماره های ۳۰۴تا ۳۰۸و۳۲۸تا ۳۶۶اند؟؟؟ 
    پاسخ:
    سلام علیکم . بله. 
    سلام آقای دکتر
    ممنونم از هدایت هاتون 
    اگر لطف کنین یک منبع واسه زبان عمومی معرفی کنین چون اکثر منابع غیر فارسی هستند
    پاسخ:
    سلام علیکم، خواهش میکنم. از طبقه بندی موضوعی موجود در حاشیه سمت چپ وبلاگ، مطالب مخصوص به آزمون کارشناسی ارشد رو بزنید، اونجا مطالبی در خصوص زبان عمومی نوشتم.
    1. سلام استاد ببخشید مزاحمتون شدم 
    2. من دانشجوی سال آخر دانشگاه مفید هستم،
    3. در خصوص کارشناسی ارشد حقوق خصوصی ممنون میشم اگر راهنماییم کنید که چه کتبی رو مطالعه کنم و همچنین کتب تستی که بنظر شریف شما بیشتر کمک کننده هستند،
    4. استاد بعضا شنیدم که افرادی میگن کتب مرجع مطالعه نکنید شما موافق این نظر هستید؟با سپاس وافر
    پاسخ:
    1. و علیکم السلام. خواهش می کنم. 
    2. از آشنایی با جنابعالی خوشوقتم. 
    3. مطالب این لینک رو در صورت تمایل به دقت مطالعه بفرمایید، هم پاسخ سؤال شماره 3 و هم پاسخ سؤال شماره 4 درش هست، اگر بعد از مطالعه این مطالب، باز سؤال خاصی داشتید، در خدمت جنابعالی هستم. 
    سلام آقای دکتر خسته نباشید بی زحمت تفاوت لیزینگ با قرارداد اجاره را توضیح بفرمائید؟
    پاسخ:
    سلام علیکم.
    لیزینگ‌ (Leasing) نوع خاصی از عملیات مالی است که در فارسی بهترین معنی‌ برای آن، اجاره اعتباری می‌باشد. در واقع، لیزینگ یک رشته فعالیت اعتباری کاملاً تخصصی مبتنی بر روش اجاره است که در آن نوعی قرارداد با توافق میان دو نفر یا بیشتر - اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی - به‌منظور بهره‌برداری از عین یا منفعت کالای سرمایه‌ای یا مصرفی با دوام که از قابلیت اجاره برخوردار باشد، منعقد می‌گردد. لذا روش لیزینگ، مجموعه‌ای از مبادلات اقتصادی مشتمل بر خرید، اجاره و در نهایت، فروش (تملیک) را در بر می‌گیرد.
     
    این قرارداد بین شرکت لیزینگ به عنوان مالک یا موجر‌‌ (Lessor) و متقاضی یا استفاده‌کننده از تسهیلات، به‌ عنوان مستأجر‌ (Lessee)منعقد می‌گردد. براساس قرارداد لیزینگ، موجر کالای مورد نظر و نیاز مستأجر (مورد اجاره) را با استفاده از منابع مالی خود از فروشنده یا تولیدکننده تأمین نموده و مورد اجاره را برای مدت تعیین شده در قرارداد (مدت بازپرداخت تسهیلات) به‌صورت اجاره در اختیار مستأجر قرار می‌دهد. البته مستأجر اختیار دارد در پایان مدت قرارداد و پس از تسویه، مورد اجاره را تملّک نموده یا به موجر مسترد نماید. چنانچه مستأجر در پایان مدت قرارداد خواستار تملک مورد اجاره باشد، باید مبلغی را که در ابتدای دوره با توجه به استهلاک و عمر مفید مورد اجاره به‌عنوان قیمت فروش یا باقیمانده یا ارزش اسقاطی‌ (Residual Value)مورد اجاره تعیین گردیده است، به موجر پرداخت نماید. هرچند در حال حاضر اکثر شرکت‌های لیزینگ در ایران، ارزش اسقاطی یا باقیمانده را در محاسبات برابر صفر فرض می‌نمایند.
    سلام استاد.وقت به خیر.یه سوالی داشتم.
    در کتاب law made simple فصل ۷اومده قرار دادها رو طبقه بندی کرده به قرار داد حکمی.قرار داد تشریفاتی و قرار داد ساده..بعدش گفته قرار دادهای حکمی شامل آراء دادگاه و التزام نامه هاست. بعدش اومده آراءدادگاه رو توضیح داده.که ترجمه ی کاملش این میشه.
    "آرا دادگاه .حقوق قبلی تحت یک قرار داد در حکم گنجانده میشوند.بنابراین الف به موجب یک قرار داد۱۰پوند به ب بدهکار میشود .ب علیه الف اقامه دعوی میکند.و رای را به نفع خود دریافت میکند .حقوق قبلی در حکم دادگاه گنجانده میشوند و اگر لازم باشد ممکن است علیه الف ااجراییه صادر شود که مبلغ مزبور را بپردازد".
    استاد اگه امکان داره ترجمه رو میشه توضیح بدید.ممنونم 
    پاسخ:
    سلام. عاقبت جنابعالی به خیر. 
    ینی قبلاً الف به ب به موجب قرارداد 10 پوند بدهکار بود، الان به موجب حکم دادگاه باید همون 10 پوند رو بپردازه.ینی مبلغ قراردادی الان توی حکم دادگاه هم مورد تاکید قرار گرفته است. ینی اون حقی که قبلاً به موجب قرارداد وجود داشت الان میاد توی حکم دادگاه.
    راستی چشمم به جمال اون استاد مربوطه! روشن شد بعد از چند ترم. اینجا سؤالات درسی بپرسید دیگه جواب نمیدم! توی قسمت خودش بپرسید. 
    سلام استاد
    اگه زوجه بیماری ام اس داشته باشه و زوج به همین خاطر در دوران عقد ازش طلاق بگیره.چه میزان از مهریه به زوجه تعلق میگیرد؟
    پاسخ:
    سلام علیکم. اگر نزدیکی صورت نگرفته باشه، نصف مهر المثل. 
    استاد مهمان شما بودیم اگه ناخواسته جسارتی کردیم عذر ما رو بپذیرین.
    پاسخ:
    اختیار دارید. لطف میکنید تشریف میارید وبلاگ. 
    پاسخ شما فقط از طریق پست الکترونیک امکان داره...؟
    پاسخ:
    از طریق پست الکترونیک امکان پذیر نیست. از طریق وبلاگ امکان پذیر است. 
    استاد جواب ندادین.
    پاسخ:
    دیر جواب دادم. از جنابعالی عذرخواهی میکنم. 
    سلام استاد
    در ارجاع میان متنی اسم کتاب لازمه؟
    پاسخ:
    سلام علیکم، درون متن، خیر. 
    سلام استاد.
    تو بحث اجبار،جایی که گفته مسعولیت نهایی بر عهده ی اکراه کننده هست شما فرمودید مالک حق رجوع ب اکراه شونده نداره چون
    پاسخ:
    سلام علیکم، سؤال، ناقص واصل شده و قابل پاسخگویی نیست. 
    من الان دو بار پیام دادم کفتم تمام فایلها نمدونم چرا جواب نمیدید هر دفعه هم به جای جواب دادن باز سوال میپرسید تمام فایها ادرس کانال هم
    https://t.me/partoveedalat
    پاسخ:
    سلام علیکم، در صورت ذکر آدرس کانال من، در ذیل هر پستی که از من قرار میدید، استفاده از فایل‌ها بلامانع هست. آدرس کانال من هم

     snshahrokhi@

    هست. با تشکر از جنابعالی. 
    ببخشید من میخوام از فایلهاتون در کانال تلگرامم استفاده کنم ایا اجاز ه میدید منظورم از تمامی فایلهایی بود که میذارید هموشون ...............
    پاسخ:
    سلام علیکم، منظور جنابعالی فایل‌های صوتی تدریس هست یا مطالب مکتوب؟ اگر امکانپذیر هست لطفاً آدرس کانال خودتون رو هم قرار بدید. با تشکر از جنابعالی. 
    ببخشید من میخوام از فایلهاتون در کانال تلگرامم استفاده کنم ایا اجاز ه میدید
    ببخشید من میخوام از فایلهاتون در کانال تلگرامم استفاده کنم ایا اجاز ه میدید
    ببخشید من میخوام از فایلهاتون در کانال تلگرامم استفاده کنم ایا اجاز ه میدید
    ببخشید من میخوام از فایلهاتون در کانال تلگرامم استفاده کنم ایا اجاز ه میدید
    ببخشید من میخوام از فایلهاتون در کانال تلگرامم استفاده کنم ایا اجاز ه میدید
    پاسخ:
    سلام علیکم، یکبار هم مینوشتید کافی بود، منظور جنابعالی استفاده از کدوم فایلها هست؟ 
    باعرض سلام واحترام
    من به مطالعه دروس وقت زیادی رو اختصاص میدم اماهنگام تست زنی دچار اشتباه میشم،وهمین باعث در نظر گرفته شدن نمره منفی برا ی من میشه میشه لطفا کمی درمورد شیوه های تست زنی توضیح بدید ,بعضی از دوستان پیشنهاد کردن که سوالاتی رو که شک دارم نزنم که چون من در تشخیص تست دچار اشتباه میشم نمیتونم پاسخ صحیح رو استخراج کنم.اگه میشه در مورد تشخیص گزینه درست کمی راهنمایی کنید!

    باسپاس فراوان
    پاسخ:
    http://snshahrokhi.blog.ir/1394/05/12-4
    سلام علیکم. مطلبی که لینکش رو در فوق گذاشتم مطالعه بفرمایید در خصوص نحوه‌ی تست زنی هست، اگر پس از مطالعه این مطلب، سؤالی داشتید مطرح بفرمایید در صورتی که جوابشو بلد بودم در خدمت جنابعالی هستم. 
    سلام .
    خیلی آقا و بزرگ منشید .
    موفق باشید.
    پاسخ:
    و علیکم السلام. ممنونم از نظر لطف جنابعالی. 
    سلام استاد ....بالاخره بعد از تلاش های مداوم تونستم سوالات رو براتون ارسال کنم......اگه براتون مقدوره تا یکشنبه جواب ۴سوال رو بفرمایید ممنونتون میشم ......
    پاسخ:
    سلام علیکم. پاسخ دادم. 
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد محترم
    من میلاد عزیزی از شاگردان و مریدان قدیمی حضرت عالی در دانشگاه آزاد خرم آباد هستم شرمنده از طریق تلگرام نتونستم پیام بذارم و مزاحم بشم استاد عزیز راهنمایی در خصوص ترجمه کفایت الاصول آقای آخوند محمد کاظم خراسانی رو خواستم ، از چه طریق می تونم ترجمه اش رو گیر بیارم.
    با تشکر
    پاسخ:
    و علیکم السلام. مونده نباشید.
    ممنونم از نظر لطف جنابعالی. 
    شرح کفایة الاصول، نوشته علی محمدی خراسانی رو تهیه بفرمایید. 
    سلام استاد صبح تون ب خیر ....استاد یه سوالی داشتم ....در کتاب دکتر کاویانی هم درشماره ۷۸ و هم در پاورقی همون صفحه از ماده ۹۳ قانون تجارت گفته بود استاد مگه لایحه اصلاحی جایگزین مواد ۲۱تا۹۳ ق ت نشده؟یعنی اون مواد کاملا منسوخ نشده اند؟
    پاسخ:
    سلام علیکم، در شماره 78 کتاب دکتر کاویانی، اشاره‌ای به مواد منسوخه‌ی قانون تجارت نشده، من نگاه کردم. 
    سلام استاد وقتتون به خیر....ببخشید استاد میشه تاریخ شروع کلاساتونو در دانشگاه آیت‌الله بروجردی اعلام کنید ...
    پاسخ:
    سلام، عاقبت جنابعالی هم بخیر. ترم تموم شده! تازه من رسیدم به پاسخگویی به این کامنت!!!!!
    سلام استاد وقتتون به خیر طاعات قبول من هنوز وقت نکردم نمراتمو نگاه کنم ولی فک کنم خوب نشدم خییلی معذرت میخوام به خاطر نمره هام
    پاسخ:
    سلام. عاقبت جنابعالی به خیر. طاعات جنابعالی هم قبول. 
    خب الان به جای اینکه لطف کنید زحمت بکشید تشریف بیارید اینجا کامنت بگذارید، برید توی سایت دانشگاه و نمرات خودتون رو مشاهده بفرمایید!!!!! 
  • دانشجوشکوفه آزادبخت
  • سلام استادعباداتتون قبول باشه لطف کنیدیه برنامه درسی مناسب برای ایام تابستان مابخصوص ترم اولی هاتدوین کنیدوروسایت بذارید.باتشکر؛
    پاسخ:
    و علیکم السلام، ممنونم از جنابعالی، طاعات جنابعالی هم قبول درگاه خداوند.
    ضمن اینکه الان تابستون تموم شده و عملاً پاسخگویی به این کامنت، دیگه فایده‌ای نداره، با توجه به اینکه برنامه‌ریزی درسی امری است که وابستگی بسیار زیادی با ویژگی های خاص هر شخص داره و شخص به شخص متفاوت هست و این یعنی اینکه هر شخصی باید با توجه به ویژگی های شخصیتی خودش برنامه‌ریزی درسی بکنه، بنابراین من اصولاً در هر زمانی از ریختن برنامه برای اشخاص دیگر گریزان هستم.
    با عرض پوزش از جنابعالی.
    1. سلام و عرض ادب خدمت استاد بزرگوارم
    2. هدفم از نوشتن این نظر قدر دانی از زحمتاتون ضمن یک انتقاد کوچیکه مطمئنا قصدم چاپلوسی هم نیست چون این پستو با اسم فرعی میزارم... 
    3. استاد در ضمن تعریف های پرحاشیه ای ک از کلاس شما میشه باید بگم کلاس شما تنها کلاسی که واقعا حس دانشجو بودن بهم دست میده. حس تعهد حس آموزش... 
    4. به جرئت میگم کلاسای دیگ یا به خواب میگذره یا شوخی و خنده... 
    5. کلاس شما از هر نظر عالیههههههههه تنها مشکل اینجاست ک کلاس جای اموزشه و شما از این نظر همه چی تمام هستید
    6. اما جای ارشاد دانشجو نیست
    7.  فقط اگه به حجاب دانشجو ایراد نگیرید ممنون میشیم این صرف نظر من نیست نظر نیست
    8. وقتی دانشجوتون به همه رفتار ها و کردار های شما احترام میزاره شماهم لطف کنید به پوشش دانشجو هاتون ایراد نگیرید و شما هم به نظر اونا مبنی درچگونگی پوششون احترام بزارید
    9. این اصن وظیفه ی شما نیست 
    10. درضمن اینکه من خودم شاید بی حجاب باشم ولی اصلا بد حجاب نیستم
    11.  و واسه این پوششم ارزش قائلم بازم بابت همه تلاشاتون ممنون واقعا خسته نباشید..
    پاسخ:
    1. و علیکم السلام. 
    2. ممنونم از جنابعالی. لطف کردید تشریف آوردید و نظر خودتون رو بیان فرمودید. 
    3. ممنونم از جنابعالی. صرفا انجام وظیفه کرده‌ام. 
    4. ایشالا که اینجوری ک جنابعالی فرمودید نیست. 
    5. بازم ممنونم از جنابعالی. 
    6. فراموش نفرمائید ک در کنار تعلیم، وظیفه اصلی‌تر همه ما تربیت هم هست. اینطور نیست ک فقط مسجد یا سایر اماکن مذهبی جای امر به معروف و نهی از منکر باشه. امر به معروف و نهی از منکر در اسلام، مقید به جا و مکان خاصی نشده. من اگر مخالفت علنی با احکام اسلام در حیطه خودم ببینم هر جا که باشه با رعایت ادب و احترام و بدون تحقیر و توهین تذکر میدم همچنان ک اگر خود منم در هر مکانی مخالفت علنی با احکام اسلام کردم دیگران نه تنها حق بلکه وظیفه دارن به من تذکر بدن. 
    7. خواهر محترمی که حجاب شرعی رو رعایت نمیکنه و مثلا با آرایش غلیظ یا موهایی ک ب طرز غیر متعارفی بیرون هستن تشریف میاره سر کلاس، از نظر من به حقوق حاضرین در کلاس تجاوز کرده، من به عنوان معلم، حق دارم دانشجویانم ب نحوی در کلاسم حاضر بشن ک وختی درس میدم بتونم ب چهره‌های مبارکشون نگا کنم و اونا رو مستقیم طرف خطاب خودم قرار بدم، ولی وختی وضعیت ظاهری دانشجوی من، خواهر من، ب نحوی باشه ک من شرمم بیاد نگاش کنم، این از نظر من تجاوز ب حقوق بقیه و در نظر نگرفتن حریم و حرمت کلاس هست. هر کسی میتونه نزد محارم خودش، نزد همجنسان خودش، نزد شوهر خودش وووو با وضعیت خاصی حاضر بشه اما حریم عمومی، اونم جامعه اسلامی قواعد خاص خودش رو داره ک در شرع به روشنی بیان شده، بخصوص محیط علمی، قداست خاص خودش رو داره، همونطور ک حضور بانوی بدحجاب در حرم و مساجد عجیب ب نظر میرسه، محل علم‌آموزی هم قداست کمتری از اون امکنه‌ی مقدسه نداره. تازه من در خیلی از موارد، تذکر نمیدم، مگر اون چیزی ک جلوی چشمم هست خییییییلی ب اصطلاح تابلو باشه ک تذکر بدم. 
    8. من هر چی ک میگم مطابق قواعد و قوانین هست، هوسهای شخصی خودم نیست ک از دانشجو بخام ب اونا احترام بذاره، ب همین منوال هم از دانشجویان محترم انتظار دارم اونا هم قواعد و قوانین رو رعایت کنن و حریم کلاس رو زیر پا نگذارن. 
    9. تعریف جنابعالی از وظایف معلم، اشتباه هست، ظاهرا چنین ب نظر میرسه ک جنابعالی تذکر دادن رو فقط وظیفه گشت ارشاد و یا حراست میدانید و معلم رو هم محدود میکنید ب بیان مطالب علمی، در حالیکه چنین نیست، در اسلام همه‌ی ما خواهران و برادران ایمانی هستیم و همه مون در قبال هم مسؤول هستیم. معلم و دانشجو هم نداره. 
    10. بی حجاب هستید اما بدحجاب نیستید؟ جدی میفرمائید یا در نگارش اشتباه کرده‌اید؟ 
    11. بازم ممنونم از جنابعالی که لطف کردید تشریف آوردید و نظر خودتون رو بیان فرمودید، امیدوارم توانسته باشم پاسخی به فرمایشات جنابعالی بیان کرده باشم. 
    1. سلام استاد وقتتون بخیر 
    2. چقد به آدم استرس میدین 
    3. عذر خواهی نوشت : استاد ببخشید بخاطر خط بدم واحتمالا سرگیجه ای که بعد از تصحیح برگه من میگرید
    پاسخ:
    1. سلام. عاقبت جنابعالی به خیر. 
    2. چ استرسی؟ 
    3. بدخطی؟ بفرمایید بی خطی، بفرمایید ناخوانایی، بفرمایید شکنجه!!! ینی بار دیگه اینجوری برگه به من تحویل بدید دو نمره خالص ازتون کم میکنما!!!! 
    سلام استاد وقتتون بخیر،درمود اون سوالی که ازتون پرسیدم ،اون ماده ای که گفتم خوندم تبصره ۲ماده ۱۰۱ق مجازات بود البته ماده ۳۵۴ هم هست ولی در مورد ولیه ،قیم هرچی گشتم نبود
    پاسخ:
    سلام. پاسخ رو حضوراً خدمت جنابعالی در کلاس عرض کردم. 
    1. سلام استاد
    2.  شبتون ب خیر،
    3. هرچند خیلی دیر ولی بالاخره کتاب فاطمه فاطمه است رو تموم کردم البته یه بخششو یه کم متوجه نشدم،ولی فهمیدم با این که اسمم فاطمه است اما با "فاطمه "شدن خیلی فاصله دارم
    4.  ولی شاید یه روزی،یه جایی منم"فاطمه "شدم ،
    5. به هرحال خیلی ازتون ممنونم به خاطر کتابی که بهم معرفی کردین
    6. واین که استاد به نظرتون کدوم کتاب شهیدمطهری رو بخونم؟
    7. بازم ممنون
    پاسخ:
    1. سلام.
    2. عاقبت جنابعالی ب خیر.
    3. همه‌ی ما مشمول همین قاعده هستیم. اسامی‌ای ک با مسما فاصله‌ی نجومی داره. البته ایشالا جنابعالی مشمول این قاعده نباشید یا حداقل، فاصله‌تون زیاد نباشه.
    4. حتمن. ب امید و با توکل بر خدا و توسل ب حضرات معصومین علیهم السلام چیزی دور از دسترس نیست.
    5. خواهش میکنم. انجام وظیفه کردم.
    6. خب من نمیدونم اشکالات و ابهامات ذهنی جنابعالی در چه زمینه‌ای هست ک در همون زمینه اثری از شهید مطهری رو‌ خدمت جنابعالی معرفی کنم، اما اگر بخام بدون توجه به این نکته، کتابی رو معرفی کنم معمولا کتاب عدل الهی ایشون رو معرفی میکنم چون پاسخگوی بسیاری از شبهات و سؤالات رایج بین قشر جوان جامعه هست. 
    7. خواهش میکنم. 
    سلام نحوه ی رفتار شما در جلسه ی امتحان با دانشجویان در کاهش نمره ی آن ها تا ثیر بسیاری دارد آقا معلم شما هم مثل بقیه ی اساتید باشید آیا تزریق اضطراب لذتی به شما می دهد ؟
    پاسخ:
    سلام؛ متأسفانه متوجه منظور جنابعالی از نحوه‌ی رفتار در جلسه‌ی امتحان نشدم. اگر مصداقاً اون رفتارها رو بیان میفرمودید شاید بهتر میتونستم پاسخ جنابعالی رو عرض کنم.
    سلام و درود بر شما حقوق دان ایرانی سوالی داشتم که خواهش میکنم حتما جوابش را دقیق بدهید. پرونده کیفری ما موضوع کلاهبرداری در خارج از ایران تشکیل شده . مستندات پرونده گواه بر پرونده سازی میباشد وموضوع پرونده نمیتواند کلاهبرداری باشد چرا که توافق طرفین در خصوص انجام کار غیر قانونی بوده وهیچ فریبی در کار نبوده اما به دلیل بازداشت یک متهم بیگناه ردیف دو .قاضی محکوم به حبس کرده .سوالات: پرونده را در چه صورت میتوان دوباره در ایران مورد بازبینی قرارداد .احکام خارجه در چه صورتی شکسته میشود با توجه به اینکه طرفین ایرانی هستن ودر یک دادگاه صالح بیگناهی متهم ردیف دوم ثابت میشود لطفا جواب را برایم ایمیل کنید ممنون. واجرکم عندا..... ومن ا.... توفیق. من در زندان هستم منتظر جوابه شما
    پاسخ:
    سلام؛ با عذرخواهی از جنابعالی همچنان که اینجا هم نوشتم من پاسخگوی سؤالات حقوق کیفری نیستم. 
    سلام استاد.کلاس تجارت 1 از چه تاریخی شروع میشه؟؟!
    پاسخ:
    سلام ؛ برای پاسخ فرمایشتون در صورت تمایل مراجعه بفرمائید ب مطلبی ک اینجا نوشتم.
    سلام
    استاد کلاس تجارت 1تون با خانوما از چ تاریخی شروع میشه؟؟؟!
    پاسخ:
    سلام ؛ برای پاسخ فرمایشتون در صورت تمایل مراجعه بفرمائید ب مطلبی ک اینجا نوشتم.
    خواهش میکنم خواستم مطلع باشید البته واضحه ک کسی نمیتونه با هیچ حربه ای ازقوانین شما فرار کنه
    پاسخ:
    البته عده‌ی زیادی معتقد هستن و همه جا هم میگن ک ب لطائف الحیل از قوانین من فرار کردن ولی خب هیچوخت این فرمایشون توسط یه ناظر بی طرف ب اثبات نرسیده !!!!! (مزاح کردم !)
    http://www.uplooder.net/img/image/25/72a4fb9669ea820fb5576b0b4cbc237a/1325435911_8351_FT19268_soha-group-1.gif 
    پاسخ:
    دیده بودم قبلن اینو ، ممنونم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">