عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

اول - کارنامه

بازدیدکننده‌‌ی محترم (سجاد) که همونطور که سابقن اینجا عرض کردم من هیچوخت سعادت نداشتم ایشون رو از نزدیک ببینم و از چن وخت پیش ، تشریف می‌آوردن و در قسمت سؤالات درسی یا حقوقی ، سؤالات خودشونو مطرح میفرمودن و موفق شدن ب یاری خدا و تلاش پیوسته‌ی خودشون ، رتبه‌ی چهار کانون خوزستان رو کسب کنن بنا به درخواست من لطف کردن و کارنامه‌ و منابع مورد مطالعه‌ی خودشون رو ارسال کردن که در ذیل کارنامه‌ی ایشون رو مشاهده میفرمائید.



دوم - منابع و شیوه‌ی مطالعاتی

مطلب ذیل رو هم خود ایشون زحمت کشیدن و ب درخواست من طی کامنتی ک اینجا گذاشتن ، نوشتن.

حقوق مدنی :

من کتاب‌های نظم کنونی و درس‌هایی از عقود معین 1 و 2 دکتر کاتوزیان و حقوق خانواده دکتر صفایی و جزوه ارث دکتر شهبازی رو خوندم و CD مدنی دکتر شهبازی رو خریدم و گوش دادم که برای کسایی که پایه ضعیفی دارند عالیه و همچنین تست حقوق مدنی دکتر شهبازی.

آئین دادرسی مدنی :

من فقط جلد 1 و 3 بنیادین و جلد 2 پیشرفته دکتر شمس رو خوندم و قانون‌های خاص مثل دیوان عدالت اداری و اجرای احکام و خانواده و شورای حل اختلاف رو خوب خوندم و تست ساده ساز فرحناکیان رو خوندم که عالیه ؛ بنظرم تسلط به قانون هم خیلی مهمه.

حقوق تجارت :

من فقط ساده ساز فرحناکیان که هم توضیح و هم تست بود رو خوندم و متاسفانه کتاب‌های دکتر اسکینی رو کامل نخوندم البته سؤالات امسال تجارت پر از ایراد بود و یک سؤال اختلافی هم دادن و دو سوال هم که حذف شد اما جدیداً کتاب اسناد تجارتی دکتر کاویانی رو دارم میخونم بنظرم عالیه وتسلط به قانون هم خیلی مهمه.

اصول استنباط :

حتماً اول اصول فقه دانشگاهی رو بخونید بعد کتاب مرحوم ابوالحسن محمدی ؛ درس اصول یاد گرفتنیه نه حفظ کردنی و بسیارشیرین و به دردبخور ؛ بر خلاف نظر بعضی‌ها درس سختی نیست و همچنین تست دکتر شهبازی در این درس رو هم خوندم.

حقوق جزا :

من فقط خود قانون و قانون یار چتر دانش رو خوندم و تست فقط تست‌های ارشد و وکالت وقضاوت 92 به بعد رو زدم و دیگر هیچ!

آئین دادرسی کیفری :

من کتاب نکته‌های دکترخالقی رو خوندم و هیچ تستی هم نزدم و تسلط به قانون مهمه.

من انصافاً فقط همین منابع رو خوندم البته کمک حافظه‌های مدنی و تجارت و آیین دادرسی مدنی رو هم خوندم که برای مرور روزای آخر بد نیست.

دو تذکر مهم :

اول اینکه باید قانون خوانی جزء برنامه روزانتون باشه در همه درسها.

دوم اینکه دقت سر جلسه آزمون خیلی مهمه ؛ من خودم اگر دقت میکردم راحت دادرسی مدنی و دادرسی کیفری رو 100 میزدم و رتبه‌م بهتر میشد. 


شادی نوشت : خبری ک ایشون ب من دادن مبنی بر قبول شدنشون در آزمون وکالت با این رتبه‌ی خوب ، اووووونقد شادم کرد ک رنگِ امشب منو ب کللللی عوض کرد و امشب از یه شب معمولی تبدیل شد ب یه شب خاطره‌انگیز ک همیشه در ذهنم خواهد موند. امیدوارم مطالبی ک ایشون لطف کردن و مرقوم فرمودن مورد استفاده‌تون قرار بگیره ؛ از ایشون سپاس‌گزار هستم و براشون توی همه‌ی مراحل زندگیشون سلامت ، موفقیت و در پایان زندگی ، عاقبت ب خیری رو از درگاه خدا مسئلت دارم.

+ اگر تمایل ب دیدن نمونه‌های دیگه‌ای از کارنامه‌های شرکت‌کنندگان در آزمون وکالت سال 1394 دارید ، این لینک رو ببینید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴، ۰۱:۰۸ ق.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۲۰)

سلام با عرض خسته نباشید .
استاد اگر زحمتی نیست بفرمائید برای وکالت و سر دفتری شرط سنی لحاظ شده یا خیر .اگر شده چند سال هست ؟
پاسخ:
سلامٌ علیکم. اطلاعی ندارم. آگهی‌های آزمون که در اینترنت هست رو سرچ بفرمایید به پاسخ می‌رسید. 
سلام استاد حال شما خوب هستین بنده از دانشجویان شما هستم ک فارغ التحصیل شدم متاسفانه نتونستم برا ارشد بخونم ولی با معدل دانشگاه خودمون قبول میشم ب نظرتون بیام دانشگاه خودمون و برای قضاوت تلاش کنم یا ب جای قضاوت برا ارشد بشینم بخونم ک تهران قبول شم چون نمیدونم در اینده دکتری میخونم یا نه واقعا سر در گمم حالا اگ بیام دانشگاه خومون و بعدا بخام دکتری بخونم احتمال استادی برای من هست چون به فرض در دانشگاه درجه2ارشد خواهم گزفت ممنون میشم راهنماییم کنین خیلی ممنون
پاسخ:
سلام علیکم، فکر کنم همین سؤال رو از طریق تلگرام مطرح فرمودید و منم پاسخش رو از همون طریق خدمتتون عرض کردم، اگر همون شخص نیستید مجدداً همین سؤال رو اینجا بفرستید تا پاسخگوی جنابعالی باشم. 
  1. مشکلی که من دارم، اینه که کلا شب ها بهتر درس می خونم . ولی آزمون در صبح برگزار میشه ! یعنی زمانی که بنده در پایین ترین سطح هوشیاری هستم ! سعی کردم در این دو ماه باقیمانده، طوری برنامه ریزی کنم که شب ها بتونم بخوابم و روزها درس بخونم تا روز آزمون حداقل " خواب " نباشم سر جلسه ولی مشکل اینه از اون طرف، روزها کسل و به هم ریخته ام و اصلا تمرکزی ندارم که این دو ماه آخر رو جمعبندی کنم و خوب بخونم :/
  2. دیگه اینکه مشکلی که چند وقتیه باهاش دست به گریبانم اینه که شماره تست ها رو اشتباه می بینم . یعنی دارم نگاه می کنم مثلا سوال 5 ، جواب صحیحش شماره ج یا 3 است ولی تو پاسخنامه ، ممکنه گزینه 2 یا ب رو علامت بزنم ! واقعا معضلی شده برام . گزینه صحیح رو ببینی، بخونی، موقع وارد کردن اشتباه کنی :/دیگه موندم چیکار می تونم بکنم ! 
پاسخ:
  1. به نظرم چند وقت تمرین کنید شبا بخوابید عادت می‌کنید. 
  2. اینم راه حلی جز تمرین، ممارست و دقت نداره. برای جنابعالی آرزوی موفقیت دارم. 
باسلام.استادمن ترم هفت حقوقم. ی ترم دیگه فارغ التحصیل میشم ان شاالله.نمره هام باوجود شب امتحانی خوندن متوسطن.اما اگه اراده کنم وبخوام مثلا ارشدبخونم یاآزمونا ی دیگه مطمئنم ک بالطف خدا ان شاالله وباتلاش خودم قبول خواهم شد.چ خوب چ بد هدفمم شاغل شدنه حتماحتما میخوام سرکار برم ب دلایلی.اما دچار ی سردرگمی شدم نمیدونم کدوم مسیر منو زودتر ب هدفم میرسونه اینکه ارشدبخونم یااینکه وقتموبزارم برای آزمون وکالت.ازطرفی دوست دارم یکراست برم واسه آزمون وکالت ازطرفیم برخی اساتیدتوصیه میکردن ک اول ارشدبخونیدبعداتوآزموناشرکت کنید.از یه طرف نگرانم ک اشتباه باشه ک وقتمو بالیسانس بزارم برای آزمون سخت وکالت ازطرفیم میگم وقتی میشه بالیسانس این آزمونوشرکت کرد چراارشدبخونم.نمیدونم اگه میشه راهنمایی بفرمایید
پاسخ:
سلام. اینکه آیا برید سراغ کارشناسی ارشد یا برید سراغ وکالت، بستگی به هدفی داره که برای خودتون و زندگیتون ترسیم کردید، وختی میفرمائید که من هدفم شاغل شدن هست، پاسخ مشخصه دیگه، باید برید سراغ آزمون وکالت. دروس موجود در دوره‌ی کارشناسی ارشد هم ارتباطی با آزمون وکالت ندارن، بنابراین از این حیث دغدغه نداشته باشین که اگه با مدرک کارشناسی برید سراغ وکالت، ممکنه چیز خاصی از دست بدید. 
  1. سلام استادطاعاتتون مقبول درگاه حق
  2. سوالم درموردآزمون های حقوقه.اول اینکه استاد من ترم مهر ینی ی ترم دیگه فارغ التحصیل میشم آیامیتونم آزمون وکالت امسال شرکت کنم؟آخه جایی خوندم توشرایط آزمون نوشته بود دردسترس داشتن مدرک امادوستان گفتن ک نیازنیست.
  3. بعداینکه آزمون سردفتری امسال برگزارمیشه واگه آره چ تاریخی؟
  4. واینکه چ سایت یامنبع معتبری هست ک برگزاری این آزمونها همچنین تاریخ ثبت ونام وبرگزاری توش نوشته شده باشه؟
پاسخ:
  1. و علیکم السلام. ممنونم از جنابعالی. 
  2. باید مدرک تحصیلی کارشناسی در دستتون باشه تا بتونید توی آزمون وکالت شرکت کنید. بنابراین اگر ترم مهر ماه هم دانشجو هستید امکان شرکت در آزمون امسال رو ندارید متأسفانه. 
  3. خیر، امسال برگزار نمیشه آزمون سردفتری اسناد رسمی. 
  4. سایت اختبار هست، توی گوگل سرچ کنید به سایتشون میرسید. توی خبرنامه ایمیلیشون هم عضو بشید اخبار جدید رو براتون ایمیل میکنن هر روز. 
سپاس استاد. طلب دعای خیر از شما دارم .
پاسخ:
خواهش میکنم، موفقیت جنابعالی رو از درگاه ایزد منان خواستارم. 
سلام استاد ممنونم از وقتی که گذاشتید اگر ممکن در زمینه برنامه ریزی مطالعه راهنمایی کنید. ممنون
پاسخ:
سلام؛ خواهش می‌کنم؛ این مطلب رو از جمله با همین هدف توی وبلاگ گذاشتم؛ اگر مشخصاً سؤال خاصی هم در این زمینه دارید به طور جزئی‌تر بیان بفرمائید در حد دانش ناقصم سعی میکنم پاسخگوی جنابعالی باشم.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام.ضمن تشکر و سپاس خدمت دوست گرامی؛جناب آقای سجاد ؛قبولی درخشان شما رو در آزمون نفس گیر و دشوار وکالت؛و کسب رتبه ی ممتاز چهارم کانون وکلای خوزستان رو تبریک و تهنیت عرض می کنم؛امیدوارم همواره شاهد موفقیت های بیش از پیش شما در عرصه های علمی و ان شاءالله کاری باشیم...موفق و موید باشید. استاد گرامی؛لطفا این پیام رو جهت تشکر از راهنمایی های کاربر محترم آقای سجاد اگر ممکنه؛لطف بفرمایید و به اطلاع ایشون برسونید.ممنونم. *
پاسخ:
سلام؛ ما هم مجددن به ایشون تبریک میگیم و آینده‌ای سرشار از موفقیت رو واسه ایشون و همه‌ی جوونای این سرزمین از درگاه خدا مسئلت داریم؛ از جنابعالی هم ممنونم.
سلام عرض ادب و احترام خدمت استاد گرامی
من قصد شرکت در ازمون وکالت داشتم، پایه ام در رشته حقوق ضعیف هست. اگر امکانش هست در زمینه منابع و شیوه مطالعه من رو راهنمایی کنید. ممنونم
پاسخ:
سلام، اینجا و اینجا رو مطالعه بفرمایید، اگر سؤالی داشتید در خدمت جنابعالی هستم. 
سلام اگرمنظور بازدیدکننده محترم{گراوند} فایلهای صوتی مدنی که دکترشهبازی دردانشگاه تدریس کردند این فایلها رایگان درسایت دادپرور وجوددارد اما این فایلها به دلیل محدود بودن زمان کلاس کامل نیستند چون من همه روگوش دادم مثلا مدنی 8 نرسیدن ارث رودرس بدن یامدنی6و7 تمام عقود روکه درکتاب درسهایی ازعقودمعین هست درس ندادن وهمچنین مدنی4 اما تدریس ایشون درموسسه برای وکالته وازمون محوره البته تدریس درکلاس ایشون هم مفبده ویک مبحث روبیشترتوضیح میدن واینکه مدنی5 درموسسه درس نمیدن ودرکلاس یکباردرس دادن که فایل صوتیش خیلی نامفهومه ودانلود نکنید این توضیحات برای راهنمایی دوست گرامی مرتضی دادم
پاسخ:
ممنونم لطف کردید؛ 
در جواب نظر اول ثبت شده توسط آقا مرتضی بنده فایل های صوتی مدنی دکتر شهبازی(حجم 8گیگ) دارم در صورت تمایل ایمیلتون رو بزارید تا براتون بفرستم.
پاسخ:
ممنونم از پاسخ و سخاوتتون. ولی با این حجم بالا چطور میخاید ارسالشون کنید؟ 
سلام من ازفروشگاه اینترنتی تک دادخریدم که اقای شهبازی درموسسه مهرپویان برای ازمون وکالت تدریس کردن
پاسخ:
سلام؛ ممنونم ک مراجعه فرمودید و پاسخ دادید.
سلام من این cd مدنی استاد شهبازی را از کجا تهیه کنم.
پاسخ:
سلام. اطلاعی ندارم من ؛ همون توی اینترنت سرچ کنید باید باشه. اگر بازدیدکننده‌ی محترم (سجاد) این کامنت رو دیدن و صلاح دونستن لطف کنن پاسخ بدن.
  1. سلام استاد
  2. به آقای تسلیمی تبریک میگم خیلی عالی بودن من از تیر ماه شروع کرده بودم با وجود مشکلات خیلی زیادی که برای خودم و خانوادم پیش اومده بود اما خیلی خوب تلاش میکردم روزی تقریباً 7 ساعت مطالعه مفید داشتم اما متاسفانه یکماه مونده به آزمون دست از تلاش کشیدم واقعاً نفهمیدم چرا اینجوری شدم هنوز که هنوزه نتونستم جوابی براش پیدا کنم حالا این به کنار سوالات آخر کیفری رو توی پاسخ برگ اشتباه وارد کردم به خاطر اضطراب زیاد بود رتبم تو کانون لرستان 44 شد
  3.  از بس ازین موضوع ناراحتم از الان شروع کردم به خوندن برام دعا کنید که همینجوری ادامه بدم
  4. و اینکه بیشتر مایلم سردفتری شرکت کنم اما نمیدونم سال 95 برگزار میشه یانه آیا اطلاعی دارید ؟
  5. سوال دوم خیلی دوست دارم کتاب های قواعد عمومی قراردادها رو مطالعه کنم به نظر شما برای فهم بهتر نظم خوبه؟
پاسخ:
  1. و علیکم السلام.
  2. باز با توجه ب اینکه یک ماه آخر رو نخوندید رتبه‌تون خییییلی خوب شده ؛ با اندکی تلاش و پشتکار ، جنابعالی هم میتونید جزو رتبه‌های تک رقمی باشید ب امید خدا.
  3. ایشالا ک همینطور خواهد شد.
  4. مشخص نیست هنوز.
  5. اگر وختش رو داشته باشید حتمن خوبه ؛ در نظم کتابی است خلاصه‌نویسی شده و خیلی از جاهاش مبهم هست.
ممنون از راهنماییتون استاد
پاسخ:
انجام وظیفه‌س.
  1. سلام
  2. واقعا تبریک میگم به ایشون انشالله خبر رتبه یک شدن اختبارشون هم بعد از اتمام دوره کارآموزی اینجا بدن...
  3. من که مدنی واسم شده یه کابوس و علت شرکت نکردنم تو کانون هم دقیقا همین مدنی ه واقعا درک نمیکنم چرا انقد ازش می ترسمدر حالی که تمام ۸ تا مدنی و با نمره بیست گذروندم( البته فک کنم مدنی یک۱۹ شدم)و واقعا هم میفهمیدم این درس رو و برام هم شیرین بودولی نمیدونم چرا الان برام طلسم شده...
  4. هر بار سعی کردم شروع کنم ۵۰ ص از نظم رو میخوندم و بعدش نا امید میشدم...استاد واقعا نمیتونم با نظم دکتر کاتوزیان ارتباط برقرار کنم...میشه نحوه ی نظم خوندن رو بگید؟
  5. و راهنماییم کنید تا این طلسم لعنتی شکسته بشه...

پاسخ:
  1. سلام.
  2. ایشالا.
  3. هر درسی ک خودتون رو از منابع اصلی و تشریحی‌ش دور نگه دارید تقریبن همچین حالتایی رو ایجاد میکنه ، بحث « طلسم » و اینا نیس ، باید خودتونو الان باهاش درگیر کنید و باهاش گلاویز بشید تا بتونید شکستش بدید اینکه از دور واستید و ب هیبتش نگا کنید بیشتر شما رو میترسونه.
  4. خوندن در نظم برای جنابعالی در شرایط فعلی اشتباه‌ترین کار ممکنه و علت دلسردی جنابعالی هم همینه ، من قبلن نظر خودمو در خصوص کتاب در نظم بیان کردم ( اینجا ، اینجا و اینجا )
  5. شروع کنید کتابای منبع و مشروح اصلی رو مطالعه کنید و دست از خوندن خلاصه‌نویسی ‌ها بردارید ، البته این فقط نظر منه ، طبیعیه ک جنابعالی خودتون در این زمینه تصمیم‌گیر نهایی هستید و اگر مشاورین امینی هم سراغ دارید میتونید از اونا هم کسب نظر بفرمائید.
سلام ممنون ازلطفتوت دوست گرامی من ازاردیبهشت باروزی 3ساعت شروع کردم وازاواخرخرداد میانگین 6الی7ساعت درس میخوندم تا 6اذر
پاسخ:
متشکرم ک زحمت کشیدید و پاسخ رو ارائه فرمودید.
قبل از هر چیزی جا داره تبریک بگم خدمت ایشون بابت رتبه ی خیلی خوبی که اوردن، ایشالا موفقیت های بدی.
درصد هاشون خیلی خوب بود، میتونم یه سوال بپرسم از ایشون؟؟ روزانه چقدر مطالعه داشتن و کلن چند ماه مطالعه کردن؟ ممنونم.
پاسخ:
ایشالا. امیدوارم ایشون ببینن سؤال جنابعالی رو و اگه تمایل داشتن پاسخ بدن.
استاد ببخشید منظورمن معنی لغوی {ونحواینها} نبود منظورم مصداق این جمله بود که شما گفتید مثلا شرط فاسخ
پاسخ:
آهان ؛ بله ؛ سؤال جنابعالی یادم رفته بود ؛ ممنونم بابت اصلاحتون ؛ من ک کار دارم و مجبورم بیدار باشم ؛ جنابعالی هم ظاهرن بیخواب شدید امشب رو !!!!
  1. سلام استاد
  2. واقعا امشب برای من رویایی شد
  3. راستش من ازچندماه پیش دنبال وبلاگ خوب ومفیدی بودم وسراغ وبلاگهای زیادی رفتم وبعضی سوالاتی که جوابشو میدونستم و کمی فنی بود رو میپرسیدم تادانش وسواد طرفم رو بسنجندم اما متاسفانه جوابهای با اشتباه فجیح به من میدادن که منه لیسانس حقوق بادانش کم هم میفهمیدم اشتباهه مثلا درم500 ق.م هیچکدام {ونحواینها} رو نمیدونست به غیر ازشما که جواب دادید استاد شما هم این سوال رو از بچه های ارشد بپرسید به جرات 70درصد نمیدونن
  4.  واینکه اگه شما سوالی رو نمیدونید راحت میگیدنمیدونم
  5. همین دانش وتواضع شما باعث جذب من به وبلاگ شماشد البته رتبه های شما ودانشگاهی که تحصیل میکنید معلومه جز حقوقدانهای باسوادی هستید
  6. دکتر من منظورم این نیست اگه کسی سوالی روبلدنیست بیسواده بلکه باید بدون کسرشان دونستن بگه بلد نیستم نه اینکه باجواب اشتباه طرف روگمراه کنه
  7. بهرحال من که از طرفدارای همیشگی وبلاگ شما هستم چون دوسدارم مثل شما باسواد بشم
  8.  وبا اطمینان وبلاگ شما رو به دوستام معرفی میکنم
  9.  ببخشید زیادحر ف زدم
  10. اگه به نظرتون حرفام مناسب نبود نمایش ندید فقط میخاستم بدونید همیشه دعاگوی شما هستم
پاسخ:
  1. و علیکم السلام.
  2. خوشحالم از این بابت ؛ بازم تبریک میگم ب جنابعالی.
  3. واقعن کم لطفی کردن اون بزرگوارانی ک معنا رو نمیدونستن و جواب گمراه کننده دادن. قبلن هم خدمت جنابعالی عرض کرده بودم ک سؤالاتی ک جنابعالی می‌پرسیدید برای من هم نعمت بود ؛ چون در موارد بسیاری منو وادار می‌کرد ب مطالعه و پیدا کردن پاسخ صحیح و از این رهگذر ، خود من هم مطالب زیادی آموختم.
  4. حالت معمول قضیه همینه ؛ هیچکس علامه‌ی دهر نیس ک همه چی رو بدونه ؛ اساتید ما هم خیلی راحت وختی حضور ذهن نداشتن میفرمودن الان نمیدونم ؛ ولی بعد مطالعه میکردن و پاسخ رو ارائه میکردن ؛ یادم هست ک یکی از اساتید ما می‌گفت از استاد کاتوزیان ، سؤالی در خصوص یکی از مطالب کتابِ خودش پرسیدم خیلی راحت برگشته گفته الان نمیدونم !!!! آدم با راستگوئیه ک بزرگ میشه نه با وانمود کردن اینکه من همه چی بلدم !!!!
  5. ممنونم از نظر لطف جنابعالی.
  6. واقعن همینطوره.
  7. من ک چیز زیادی بلد نیستم ؛ ایشالا ب رتبه‌ها و مدارج بسیار بالاتر از من برسید.
  8. ممنونم از جنابعالی.
  9. اختیار دارید.
  10. ممنونم از جنابعالی ؛ همون دعای خیرتون بهترین و ارزشمندترین هدیه‌س برای من.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">