عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

اینم یه مدلشه !!!

جمعه مرداد ۲۳ ۱۳۹۴، ۰۱:۵۵ ق.ظ

«لایک! شما یک خانم چادری جذاب هستید» پسر بچه نوجوان این جمله را زیر عکس فلان خانم چادری در فلان شبکه اجتماعی نوشته و پاسخ گرفته بود: «ممنونم نظر لطف شماست» احتمالا آن خانم چادری فکر کرده برای ترویج فرهنگ حجاب یک گام بزرگ برداشته. اینکه با حجاب توانسته در معرض نگاه و توجه و تحسین و گاهی اوقات ابراز علاقه قرار بگیرد

گمان کرده که ظرفیت‌های کشف نشده چادر را پس از ده‌ها سال کشف کرده !!!! گمان کرده که با شگردی منحصر به فرد هم خدا را به دست آورده هم خرما را. برای همین است که هر روز مدلی جدیدی از ترکیب چادر و روسری و آستین و ساعت و آرایش را رو می‌کند و خودش را پرچمدار تبلیغ حجاب می‌داند، اما حواسش نیست که اساسا چادر قرار است مقابل این خودنمایی‌ها را بگیرد و جذابیت‌های زنانه‌اش را بپوشاند. حواسش نیست که در این ترکیب ناهمگون، تعارضی ذاتی دارد. مثل آن آقایی که سال‌ها قبل در یکی از کشورهای خارجی با لباس روحانیت پاپیون زده بود که باید نوآوری کنیم و از قضا اسباب خنده مردم را فراهم کرد.

در این چند سال اخیر، چادر با فرهنگ‌های جدیدی همراه شده که برخی از آنها اساسا فرقی با بدحجابی ندارد. حتما شما هم دیده‌اید دخترانی که چادر را بخشی از تیپ خود می‌دانند و گویا با استفاده از چادر می‌خواهند چهره خود را قاب بگیرند. بعد هم در قواره یک فعال اجتماعی ظاهر می‌شوند و هر روز عکس‌های مختلفشان را این طرف و آن طرف منتشر می‌کنند تا محرم و نامحرم لایکشان کنند.

اما حقیقتا این نوع پوشش که باعث انگشت نما شدن فرد در جامعه می‌شود، مصداق لباس شهرت نیست؟ در تعریف‌های فقهی ما یک شرط اساسی برای حجاب تعریف شده که نباید «جلب توجه» کند. حجاب باید در مسیر عفاف و حیا و پوشیدگی تعریف شود، اما این فرهنگ جدید و ابداعی که از قضا وارداتی هم نیست و ساخت ذهن خلاقانه برخی از بانوان ایرانی است، حجاب جدیدی را معرفی کرده که در مسیر خودنمایی تعریف می‌شود و از بیخ و بن ضدحجاب است.

+ مطلب ، نوشته شده توسط من نیست.

++ نه اینوری ؛ نه اونوری ؛ هم اینوری ؛ هم اونوری.

+++ تکلیفمون رو روشن کنیم با خودمون : یا اینوری ؛ یا اونوری !!!

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۵۵ ق.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۱۰)

  1. سلام
  2. میدونم که الان اصلن به هیچ وجه بامن موافق نیستیداما به نظرشمامشکلات جامعه باعدم ارایش بانوان وحجاب اوناباعث برطرف شدن گناه مردان ....میشوداگرزنی بخواد مردی رو  فریب بده با حجاب هم میتونه ومردی که نتونه عزت نفس خودش رو نگه داره اگه زنان همه درخونه بمونن باز به نحوی پی گناه میره ومیشکنه مردان همیشه گناهان وچشم ناپاکی خودشونو گردن زنان میندازن شایداینباربگنن اگرزنان بیرون ازخونه بودن به خودشون میرسیدن مااینکارونمیکردیم 
  3. ببخشیداستادفصدتوهین به شمارونداشتم
پاسخ:
  1. سلام.
  2. مردان از حیث تعاملی ک با زنان جامعه برقرار میکنن از سه دسته خارج نیستن ، یا اونقد بر نفْس خودشون مسلط هستن ک حتا در سخت‌ترین شرائطِ هوس هم از راه حرام اسیر هیچ زنی نمیشن (مث حضرت یوسف ، علی نبیّنا و آله و علیه السلام) ، دسته‌ی دوم اون مردانی هستن ک اونقد اسیر نفس خودشون هستن ک حتا ب جنس موافق خودشون هم رحم نمیکنن چ رسد ب جنس مخالف ! محجبه یا غیر محجبه هم فرقی نداره واسشون. دسته‌ی سوم البته وضعیتشون ب این شکل هست ک اگه کششی از جانب زن بود اونا هم در راه رسیدن ب اون زن کوشش میکنن ، اگر هم زنی خودش حریم خودش رو رعایت کرد اونا هم سرشون ب کار خودشون هست ، دسته‌ی اول و دوم از مردان ، در اقلیتِ مطلق هستن ، بیشتر مردان جامعه از دسته‌ی سوم هستن ، الکی گیر نمیدن ب هیچ زنی ، ولی اگه زنی با وضعیتی اومد بیرون ک معنای مستقیمش اینه ک منو ببین لطفن و ب من توجه کن ، خب اون مردانِ دسته‌ی سوم هم اون زن رو می‌بینن ! ما اگر حرفی در مورد لزوم حجاب میزنیم بیشتر واسه همین مردان دسته‌ی سوم هست.
  3. اختیار دارید ، ممنونم ک نظر خودتونو بیان فرمودید در این زمینه.
سلام احسنت 
در این وانفسای بی غیرتی مردان(حتی متدینین!!!) و اوج تلاش شیطان برای به تاخیر انداختن ظهور
پرداختن به این جور مسائل و مشکلات فرهنگی جامعه اوج شجاعت است .خداوند موفقتان بدارد
پاسخ:
سلام ؛ ممنونم از نظر لطف جنابعالی.
  1. شاید یه روزی خاطره شو البته بهتره بگم تجربشو تعریف کنم... 
  2. همیشه ترسم از تعریف کردن اون دوران اینه که برچسب جو گیریو بچسبونن بهم...
  3. شاید این طور باشه که شما میگید ولی چرا باید یه مرد مذهبی اصلا به خانمها نگاه کنه حالا محجبه و غیر محجبه ش رو کاری ندارم چون فرقی ایجاد نمیکنه تو صورت مساله که حالا بخواد امربه معروف و نهی از منکر کنه به خصوص امر به معروف و نهی از منکر خاص.... حالا عام رو میشه با این قضیه توجیه کرد که یک امر فراگیر شده و به هر حال به گوش این آدم هم رسیده( نه به چشم)
  4. همین مساله هم در مورد خانمهای مذهبی صدق میکنه....به هر حال نگاه به نامحرم درست نیست ...
  5. این شامل حراستهای مردی هم میشه که به خانمها تذکر میدن و بالعکس اگر چه اقتضای شغل باشه 
  6. ولی اگر کسی واقعا اعتقاد داره گناه اون دختر یا پسر بد پوشش پای خودش نوشته میشه ولی گناه نگاه کردن آدما پای اونا قرار نیس نوشته شه اون دنیا هم نمیشه توجیه اورد که شغلمه!
  7. خدا امر به حجاب کرده ولی در کنارش امر به حجاب نگاه هم کرده
  8. این حرفای من دلیل بر این نیس که من با این بدحجابی و بد پوششی مشکل ندارم اتفاقا شدیدا هم مشکل دارم چون نگران برادرم هستم که تو این جامعه داره بزرگ میشه و نمیخوام خدای نکرده زبونم لال....!ولی خب فکرم و این مسائل مشغول کرده...
پاسخ:
1 . هر طور جنابعالی تمایل دارید واسه من محترم هست.
2 . مهمه برچسب‌ها ؟ جنابعالی ک اینجا با نام واقعی خودتون حضور ندارید حتا ! جای من بودید با اییییینهمه برچسبی ک روم هست چکار می‌کردید ؟
3 . نظر جنابعالی محترم هست ؛ در این زمینه من هم میخام ب چند نکته ک ب نظرم میرسه اشاره کنم :
  • اولاً اونچه در اسلام اومده حرمتِ هر نوع نگاهی نیس ؛ گفته شده اگه از روی ریبه و لذت باشه گناه هست ؛ بنابراین نمیشه گفت هیچ مردی حق نداره در هیچ شرائطی ب صورتِ هیچ زنی نگاه کنه ؛ وجه و کفین (صورت و کف دو دست) مشکلی نداره مگر همون هم از روی لذت باشه ک در این صورت حرام هست ؛ بنابراین در کمال احترام با این قسمت از فرمایش جنابعالی «چرا باید یه مرد مذهبی اصلا به خانمها نگاه کنه » مخالف هستم.
  • ثانیاً با توجه ب اینکه عدم رعایت حجاب شرعی در مکان‌های عمومی و در سطح جامعه نوعی تجری و مخالفت علنی نسبت ب احکام مسلّم اسلام تلقی میشه و با توجه ب مطلبی ک در قسمت سوم بیان میکنم بر هر مرد و زن مسلمان واجبه ک در راه پالودن جامعه از آلودگی قیام کنه و هیچ فقیهی وجوب امر ب معروف و نهی از منکر در زمینه‌ی حجاب رو مختص نکرده ب خانم‌ها ، عذاب الهی هم ک نازل بشه هم گناهکاران رو در بر میگیره و هم کسانی ک امر ب معروف و نهی از منکر نکردن. 
  • ثالثاً نگاه نکردن ب وجه و کفینِ طرف مقابل ، در برخی موارد امکان نداره یا خیلی سخت هست ، شاید ب همین دلیل هم باشه ک اسلام ، در این دو مورد ، امر ب حجاب نکرده ، فرض کنید من ک دارم درس میدم با وضعیتِ اسفناکِ حجابِ اکثر بانوانِ محترمِ حاضر در کلاس ،یا باید تمام مدت تدریس ب سقف نگا کنم یا به کفش‌های خودم !!!! ک اینم امکان نداره ، بنابراین اون خانم بزرگواری ک با وضعیت فجیع ، تشریف آورده سر کلاس نباید ب من بگه تو معذب باش و نگا نکن ، حق طبیعی معلم هست ک وخت تدریس ب متعلمین خودش نگا کنه اما در یک جامعه‌ی اسلامی ، حق طبیعی خانم این نیست ک آرایش کرده و بدون حجاب شرعی در انظار مردانِ نامحرم ، حاضر و ظاهر بشه ، من ، اینجا مثال بودم ، کارمند ، نونوا ، قصاب ، مغازه دار ، همه همین قضیه در موردشون صدق میکنه.
4 . از پاسخی ک در خصوص مورد سوم عرض کردم ، پاسخ فرمایشات جنابعالی ، در این شماره هم واضح میشه.
5 . مطلوب اینه ک در دربِ ورودی دانشگاه‌ها ، خانم‌ها این قبیل تذکرات رو بیان کنن ، اما اگه ب هر دلیل مث کمبود بودجه برای استخدام ، یا هر دلیل دیگه ، این امر ، امکان نداشته باشه ، ما مخیر هستیم بین دو امر ، یا اجازه بدیم برخی از دانشجوها دانشگا رو با سالن عروسی اشتباه بگیرن یا از باب ضرورت و اکل میته و ب عنوان ثانوی ، از طریق همون آقایون این تذکرات رو ارائه کنیم ، احکام اسلام ، خشک و لایتغیر نیست ، جنابعالی بهتر از من مستحضر هستید ک ما هم عنوان اوّلی داریم و هم عنوان ثانوی ، ممکنه یک موضوع ب عنوان اوّلی ، حرام باشه اما همون موضوع ، تحت شرائطی حکمش مباح یا حتا واجب بشه ، مث خوردن مردار در شرائط اضطرار ، اینم از همون قبیله. واقعن ضرورت هست ک وختی ما مستخدم خانم برای تذکرات نداریم ، از همون نیروهای موجود استفاده کنیم ، چون حفظ سلامت محیط دانشگاه بسیار مهم‌تر هست ، اگه اون آقایون این تذکرات رو ندن ، درسته یک نفر گناه نمیکنه (ینی همون کارمند حراست) اما این امر باعث میشه کلی از جوونای مردم ، توی محیط دانشگاه ب گناه بیفتن ، خودتون بهتر از من در جریان وضعیت اسفناک آرایش در محیط دانشگاه‌ها هستید. ما و حتمن جنابعالی ، پیرو قانون همه یا هیچ نیستیم ، ما قبول نداریم ک یا باید تذکر توسط خانم ارائه بشه ، یا دانشگا و اداره بشه محل جولان بدحجابی و بدحجابا. البته اگه امکانش باشه ترجیح این هست ک این قبیل تذکرات توسط بانوان ارائه بشه.
6 . قبلاً در این مورد ، اینجا مفصلاً در وبلاگ صحبت شده ، در صورت تمایل ، مطالعه بفرمائید.
7 . بله همینطوره.
8 . این چیزایی بود ک من بلد بودم ، فرمایشات جنابعالی ممکنه پاسخ‌های بهتری هم داشته باشه ، ولی علم من همینقد بود ، متشکرم ک دغدغه‌های فکری خودتون رو در میان گذاشتید با من.

(میدونم جنابعالی نسرودید این شعر رو) 
اینو ب خاطر یکی از کامنتام ک در مورد ۱ شعر دیگه بود فرمودین اما  من فقط در اون کامنت قصد مزاح داشتم و شما تصور کردین ک سو برداشت ایجاد شده واسه همین الان این توضیحو دادین 
پاسخ:
میدونستم اوندفه قصد مزاح داشتید ؛ ب همین خاطر ، الان اون تیکه رو نوشتم (میدونم جنابعالی نسرودید این شعر رو) ک باب این نوع از مِزاحات ، سد بشه ! چون اگر من این بار این مطلب رو نمی‌نوشتم ب احتمال قریب ب یقین ، جنابعالی در این وهله هم مِن بابِ مزاح ، می‌فرمودید من این شعر رو نسرودم !
وقت بخیر بله استاد در بعضی ابیات هجا ها کم و زیاد هست و قافیه نامناسب اما مفهوم زیبا و دلنشینه در ضمن کلی به پاسختون خندیدم یعنی باعث لبخند شد
پاسخ:
عاقبت جنابعالی ب خیر. 
علت انبساط خاطری ک دست داد ب جنابعالی چی بود ؟
استاد گرامی سلام
متاسفانه همینطوره که شمامی فرمائید .
به اینجورخانمامی گن "بیتل چادری".آخه کسی که چادرمی زنه بایستی به فلسفش هم واقف باشه .چادرحجاب برتره وکسی که اونوانتخاب می کنه بایستی رعایت خیلی چیزاروبکنه(عدم آرایش-رفتارتوام بامتانت -برحذربودن ازپیرایش های ظاهری و........)وگرنه چادرلوس می شه .خداروشکرکه بعضی جاها چادراجباره وگرنه بعضیاافتضاح ترازحالابیرون می آمدن .چندوقت پیش واسه یه آزمون به جائی غیردولتی توهمین خرم آبادرفته بودم 2تاخانم اومده بودن باظاهری آنچنان افتضاح که نه من که همه منتظران آزمون درسالن انتظارچارچشمی متعرضانه نگاهشون می کردن به جوری که دراون لحظه اززن بودن خودم متنفرشدم چون درواقع با این ظاهری که اینا اومده بودن گدائی محبت ونگاه می کردن وکمبود شخصیت توچهره شون موج می زد!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ:
سلام ، با فرمایشات جنابعالی موافقم ، متشکرم از اظهار نظر شما.
چادر زن تاج سلطانی بود حافظش از شر شیطانی بود

چادر زن برهوس غالب شود عزت زن را زحق طالب شود

چادر زن کیمیای غیرت است چون نشان غیرت ملیت است

از برون شرح درونی می‌دهد خشم دشمن را فزونی می‌دهد

صرفه دارد بهر زن در اقتصاد صرفه‌اش باشد عیان از صد جهات

بر سر زن هست مانند سپر حافظ زن هست هنگام خطر

غنچه‌ای تا هست پنهان در حجاب می‌کند از او خزان هم اجتناب

تا نقابش باز از سر می‌شود با نسیمی زود پرپر می‌شود

حفظ چادر هست شرین‌تر زجان بهر ایرانی زعهد باستان

حفظ چادر بهر زنها جوشن است تیرجانسوزی به چشم دشمن است

حبل عصمت را بود چادر گره پوشش اندامش را باشد زره

حفظ چادر مایه وارستگی است جسم زن را حافظ برجستگی است

زن بود گل، چادرش خار بدان حافظش باشد زچشم این و آن

هرچه زن را برتری باشد حجاب حرکتش دارند برتر شیح و شاب

حفظ استقلال زن در چادر است کوکب اقبال زن در چادر است

خصم پندارد که با فرهنگ خویش می‌کند تحمیل بر زن ننگ خویش

غافل از آنکه زنان ما گلند برمقام حفظ عصمت سنبلند
پاسخ:
ممنونم ، میدونم جنابعالی نسرودید این شعر رو ، ولی ضمن تأیید مفاهیم مطروحه در این شعر ، متأسفانه از نظر ادبی و فنی ، شعر استوار و فخیمی نیس و خوب بیان نشده.
اما دوست من که دانشجوی دانشگاه پیام نوره من چندبار باهاش رفتم دانشگاهشون، اونجا چادر اجباری  نیست ولی پوشش دختران دانشجو کااااااملن ساده ست. هرچند که 90 درصدشون چادر نمیپوشن اما کاملن ساده میان دانشگاه! محدودیت همیشه آدما رو حریص تر میکنه! البته این نظر منه! با توجه به مقایسه ی چندتا دانشگاه با هم میگم.
پاسخ:
محدودیت بله ؛ حریص میکنه ؛ ولی چادری ک توی دانشگاه شما هست نه تنها محدودیت نیس بلکه آزدی عمل رو در اختیار برخی قرار داده !!!! ک با وضعیت بدتری بیان بیرون !!!! و اگه این چادر نباشه وضعیت بدتر هم میشه ؛ ب هر حال ، هر کسی نظری داره. ب نظرم ربطی ب اجباری بودن چادر یا اجباری نبودنش نداره ؛ ب اعتماد ب نفس و عزت نفس ، بیشتر مربوطه ؛ کسانی ک خودشون رو از طریق ظاهر میخان بچپونن توی چشم مردم و مَردا ، طبیعتن از اعتماد ب نفس و عزت نفس کمتری برخوردار هستن نسبت ب کسایی که از ابزارهای دیگه مثل فضائل علمی و اخلاقی استفاده می‌کنن واسه ب رخ کشیدن خودشون.
توی دانشگاه ما که متاسفانه چادر اجباریه از مصادیق این خانوما زیادن! طرف ساپورت صورتی جیغ میپوشه! با مانتویی که فرقی با بلوز نداره! با کفش اسپورتی که اندازه ی موتور تریل هست و به رنگ سبز فسفری!!!! با مقنعه ای که از فرق سرش هم عبور کرده! با دو تُن آرایش روی صورتش و موهای رنگ شده ی زرررررررررد!!!!!!!! بعد یه چادری هم انداخته روی سرش که اونم از پایین اییییییییییییییییینقدر جمش کرده که کاملن بتونه به هدفش برسه!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ:
بعضیا معتقدن چادر اجباری ، حرمتِ چادر رو زیر سؤال میبره ؛ بر عکس اما من معتقدم با این نبوغی !!!!! ک من در دختران بدحجابِ دانشگاه شما می بینم اگر اجبار چادر رو هم وردارن برخی از بانوان محترمه ، رویِ مکان‌های آنچنانی در اروپا رو هم سفید میکنن !!!!! بد طور میان دانشگاه اونجا ! خییییلی بد ! و اگر چادر ، اجباری نباشه بر خلاف گفته‌ی بعضیا ک معتقدن دخترا حیا میکنن و بدون چادر ، بد نمیان دانشگا ، من کاملن خلافشو معتقدم ؛ اگر چادر اجباری نباشه اونوخت باید بیایم قانون بذاریم واسه اندازه‌ی مجازِ کوتاهیِ مانتوها و باز روز از نو روزی از نو !!!!! 
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
  1. خیلی دوست داشتم خاطره ی * *** ***** **** ** ****** **** ** ***** *** *** ** **** *** ** ***** ***** ******(این قسمت و ستاره دار کنید اگه میشه... ممنون:) )
  2. واقعا با حرفتون موافقم نمیشه هم چادر و داشت و هم مو بیرون گذاشت و هفت قلم آرایش کرد....!
  3. یه سوال برام پیش اومده چرا بیشتر افرادی که خانم ها رو دعوت به چادر زدن میکنن آقایون هستن منظورم از آشنایان نیس کلی میگم مثلا اساتید خانم آنچنان دعوت به این امر نمیکنن اونقدر که آقایون...! یا اونقدر که آقایون از وضعیت بد حجاب خانمها (منظورم غریبه ها هست) اعتراض میکنن خانمهای محجبه و مذهبی اعتراض نمیکنن...من تو جمع هاشون زیاد بودم و هستم واقعا آنچنان اعتراضی نیس به نسبت آقایون مذهبی و معتقد...

پاسخ:
  1. ای بابا ؛ خب میفرمودید ؛ در بدترین حالت ، من اونو توی وبلاگ قرار نمیدم ؛ ولی اینطوری حداقل ب یکی از سؤالاتی ک الان در ذهن من ایجاد شده پاسخ داده میشه ؛ ولی ب هر حال هر طور خودتون صلاح میدونید ؛ از نظر تمایل من ، این تمایل قطعن وجود داره ؛ یکی از کارکردهای این وبلاگ این هست ک تجربیاتمون از محیط اطرافمون رو ب اشتراک بذاریم ؛ اگه قابل انتشار باشه با معیارهای این وبلاگ ، استقبال میکنم از انتشارش.
  2. همینطوره.
  3. ب طور کلی ، جنس مخالف بیشتر از جنس موافق ، متوجه کارکردِ پوشش و حجاب هست ؛ چه در آقایون و چ در خانوما ؛ مثلن در خصوص آقایون بدحجاب ک با لباس تنگ و نامناسب میگردن هم همین قضیه صدق میکنه ؛ اونقد ک خانومای مذهبی و چ بسا حتا غیر مذهبی معترضن ب پوشش آقایونِ بدحجاب ، آقایون مذهبی ، زیاد متوجه این قضیه نیستن. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">