عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

آیا چشم زخم واقعیت داره ؟

سه شنبه آذر ۱۰ ۱۳۹۴، ۰۵:۳۰ ق.ظ

متن سؤال من از سامانه‌ی پیامکی دفتر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی (سامانه‌ی 10000100)

سلام علیکم ، آیا چشم زخم به این معنا که افرادی هستن ک اگه از آدم تعریفی بکنن بلایی از جانب خدا ب آدم میرسه ، از نظر شرعی صحیحه ؟ و اگه صحیحه آیا نصب آیاتی نظیر « و إن یکاد » یا سوره‌هایی نظیر معوذتین بر دیوار منزل ، در دفع چنین چیزی مؤثر هست یا خیر ؟ با تشکر.

پاسخ دفتر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی 

سلام علیکم،

چشم زخم در واقع نوعی انرژی موجود در چشم است که شخصی که دارای آن است می‌تواند از آن استفاده خوب یا بد کند مانند چاقویی است که کسی به دست می‌گیرد. ولی بیشتر چشم زخم‌هایی که مردم می‌گویند خیالات است. برای رفع آن هر روز پنج مرتبه آیة الکرسی بخوانید و به خود و اطرافیانتان بدمید و هر روز هر چند به مقداری صدقه بدهید و بر خدا توکل کنید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۵:۳۰ ق.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۲)

سلام.ممنون ازجوابتون.راستش دفعات قبل خ انتقاداتم تند و شدیداللحن بود.خودم احساس میکنم ایندفعه ارومتر حرف زدم.کلا حلالمون کنین
پاسخ:
سلام ، اختیار دارید ، جنابعالی مختارید هر لحنی ک مایل هستید برای بیان انتقاداتتون ب کار ببرید ، در هر حال این وظیفه‌ی من هست ک در کمال آرامش و خوش خلقی و صبر ب انتقادات مطروحه ک حتمن ب کمال من کمک میکنن پاسخ بدم. برای جنابعالی از درگاه خدا سلامتی ، موفقیت و عاقبت ب خیری رو مسئلت دارم.
  1. سلام.
  2. به دو انتقاد ذیل مستند و مستدل!جواب بدهید:
  3. 1)اولا کامنت هایی که گذاشته میشه جدیدا خیییییییییییلی دیر پاسخ میدین.
  4. من حتی ذیل ی پست قرآنی کامنتی گذاشتم.از اونجایی که گفته بودین این کامنت هارو زود جواب میدین حدودا ده روز بعد جواب دادین!!!!
  5. 2)قبلا وبلاگ جنبه حقوقی اش بیشتر بود اما الان پست های زیادی از آیات قران فقط داره!!!نمیگم خدای نکرده این کار خوب نیست اما بدونید که ی زمانی وبلاگ شما پر از کانت های بچه ها بود.اونم ذیل پست های حقوقی.کامنت هایی که ادم دوست داشت همششون رو بخونه اما گویا بعداز حذف اون بلاگفا دیگه اون جریان هم خاطره شد!!!
  6. پیشنهاد من به شما اینه که سعی کنین مطالب حقوقی بیشتری بزارین.
  7. حتی خاطرات کلاسات رو هم تعریف کنین.خیلی وقته از اون خاطره نویسی هاتون خبری نیست.
  8. ضمنا اگه من(منتقد)رو به یاد داشته باشید متوجه شده اید که لحن بیانم عوض شده.نه؟؟؟
پاسخ:
  1. سلام.
  2. مستند و مستدل رو خوب اومدید !!!! سعی خودمو میکنم :
  3. سعی من بر اینه ک تا حد امکان زودتر پاسخ بدم ؛ اما چون الان بیشتر کامنت‌ها ، سؤالاتی هست ک جنبه‌ی علمی و حقوقی داره و چون پاسخ دادن ب هر کامنت ، مستلزم دقت نظر و رجوع ب منابع مختلف هست و چون کامنت‌ها ب ترتیب وصول پاسخ داده میشه ، ب ناچار کامنت‌های معمولی ک حاوی سؤالات حقوقی نیستن مدت بیشتری در صف انتظار پاسخگویی باقی میمونن ؛ و البته مشغله‌های منم در این امر بی تأثیر نیست. ب هر حال از جنابعالی و سایر بازدیدکنندگان محترم از این بابت ، عذرخواهی میکنم.
  4. چون کامنت‌ها در باکس « آخرین نظرات » در صفحه‌ی اصلی وبلاگ ، ب ترتیب وصول ظاهر میشن و وختی کامنتی بدون نوبت پاسخ داده میشه مدت بیشتری در اون باکس باقی میمونه و نظم اونجا ب هم میخوره تصمیم گرفتم همه‌ی کامنتا رو صرفنظر از موضوعشون ب ترتیب وصول پاسخ دادم تا هر کسی ک کامنتی میذاره بتونه با رجوع ب همون باکس از انتشار یا عدم انتشار کامنتش مطلع بشه.
  5. کاهش تعداد کامنت‌ها از نظر من بیشتر بخاطر نحوه‌ی پاسخگویی من هست ک علتش رو سابقن اینجا بیان کردم (سؤال دهم).
  6. انتقاد جنابعالی وارده ؛ در صورت امکان در رفع اون کوشش خواهم کرد.
  7. اونم ب چشم ؛ نوشتم یه سری مطالب رو ؛ در موقع مقتضی منتشر خواهم کرد.
  8. جنابعالی رو ب یاد دارم ؛ اما منظور جنابعالی از عوض شدن لحن بیان رو متوجه نشدم متأسفانه ؛ در صورت تمایل ، بیشتر توضیح بفرمائید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">