عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

حجم مطالب!

جمعه دی ۷ ۱۳۹۷، ۰۹:۳۹ ب.ظ

جزوه‌ی تدریس شده‌ی حقوق مدنی 3 بدون مطالبِ تدریس شده در جلسه‌ی آخر. 

توجهتون رو جلب می‌کنم به شماره‌ی صفحه!

این جزوه‌ی همون درسه هست که اینجا توی خاطرات تدریس نوشتم اون دانشجوه میگفت استاد شصت صفحه درس دادی کلاً :-/

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • جمعه ۷ دی ۱۳۹۷، ۰۹:۳۹ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۵)

سلام استاد وقتتون بخیر ،اولش گرخیدم اما بعد که دقت کردم دیدم اگه که جمع و جورتر می‌نوشت و یه خط درمیون فاصله نمیداد از حجم جزوه کم می‌شد هرچند جزوه های شما ۲۰۰ صفحه میشه و مدنی ۳ هم که سخت تر و مطالب به مراتب پیچیده تری داره اما باز بنظرم ۳۴۸ صفحه نمیشه ،هرچند بشه ام من شخصا مشکلی با این قضیه ندارم ولی نظرم این بود ❤🌸

این هم یکی دیگه از خلاقیت های این استاد عزیز ، که من خیلی دوست داشتم. این صمیمیتی که ایشون با دانشجوهاشون دارن، وقتی که براشون می ذارن،دوستی و محبتی که با دانشجوها دارن ،کتابایی که بهشون معرفی می کنه ، فیلمایی که قابل تامل باشن ، گوش شنوایی که هر موقع بخوایید می تونید حرفتون رو بهش برسونید... حتی اطلاع دارم که بعضا باهاشون به گردش می ره و حین گشت و گذار بحث علمی هم می کنه و...خیلی خیلی برای من یکی جذاب و دوست داشتنیه...خصوصیات ایشون من رو به یاد جنابعالی می ندازه، تنها استادی که از ته دل واسه دانشجوهاش وقت می ذاشت و با تمام وجود پذیرای اون ها بود. برخلاف اکثر اساتیدی که داشتیم و هرچه زودتر می خواستن تایم کلاس تموم شه و برن به کار و زندگی خودشون برسن! ناگفته نمونه که رابطه ی بسیار خوبی با ایشون از طریق فضای مجازی دارم و امیدوارم یه روز بتونم تو نشست هایی که برگزار می کنن شرکت کنم. ممنون از توجهتون.



http://uupload.ir/files/vjxv_2019-02-15_015835.jpg

پاسخ:
سلامٌ علیکم.
ممنونم از نظر لطف جنابعالی نسبت به خودم. به این استاد ارجمند هم تبریک میگم که تونسته نظر جنابعالی رو به خودش جلب کنه چون من از دقت نظر و حساسیت جنابعالی در ارتباط با دیگرون آگاهی دارم اما متأسفانه بنا به دلایلی که در کامنت قبلی گفتم شیوه‌ی آموزشی ایشون رو نمی‌پسندم و مخالف مقررات آموزشی و عدالت میدونم. برای جنابعالی و ایشون آرزوی موفقیت دارم. 
سلام و وقت بخیر. امیدوارم که خوب و سلامت باشید .مدتی بود که می خواستم این مطلب رو برای شما هم بفرستم .صفحه ی اول برگه ی امتحانی یکی از اساتید خوب کشورمون هست که  من مدتیه از طریق فضای مجازی با ایشون آشنا شدم. به گفته ی خودشون حدود ده سال هست که به این صورت سوالات رو طرح می کنند و به دانشجوهاشون نمره می دن.  به نظرم جالب اومد و بشخصه پسندیدم. دوست داشتم نظر جنابعالی رو هم در این باره بدونم . خصوصا اینکه با دقت و حساسیت زیادی نمرات رو تقسیم می فرمایید و برخلاف بسیاری از اساتید دیگه حق دانشجو و نحوه ی پاسخ و به طور کلی امتحان پایانی اون ها براتون اهمیت زیادی داره. ممنون از شما.


http://uupload.ir/files/fzbl_2019-01-24_223031.jpg
پاسخ:
سلامٌ علیکم. عاقبت جنابعالی بخیر. ممنونم از جنابعالی. 
متأسفانه من با چنین شیوه‌ای موافق نیستم. دانشجویان بعد از چند ترم با شگرد استاد آشنا میشن، نمره رو برای خودشون قطعی تلقی میکنن و اصلاً درس نمیخونن و مشغول به مباحث حاشیه‌ای میشن در دانشگاه. مضافاً به اینکه مخالف عدالت آموزشی هست و هیچ تفاوتی بین دانشجوی درسخون و زحمتکش و دانشجوی باری به هر جهت باقی نمیگذاره این روش. 
  1. با احتساب فواصلی که در نوشتن وجود داره ، جزوه حدود ۱۵۰ صفحه می شود . 
  2. با نهایت احترامی که برای تدریس کاملِ شما قائلم می خواهم بگویم: برابر با حجم حجیمِ جزوه ،  دانشجو با سواد که نمی شود هیچ ، از درس و مشق فراری هم میشود
  3. کاش در دانشگاه یکسری مهارت بیاموزیم . مثلا دو واحد خوشنویسی پاس کنیم که به عنوان دانشجوی مملکت حداقل اگر کسی دستخطمان را دید به وجد بیاید . نه مثل ایشان ..... من در نظر اول فکر کردم به عنوان نوستالژی دفتر مشق کودکی تان را به اشتراک گذاشته اید !!!
پاسخ:
  1. سلامٌ علیکم. فواصل نوشتن ایشون به نظر من طبیعی هست. قرار نیست خطوط و کلمات توی دل هم باشن. اینکه 150 صفحه رو هم چگونه حساب کرده و بدست آوردید خودش جای سؤال داره که ما دیگه بهش نمی‌پردازیم.
  2. کسی که درس و مشق می‌نویسه شاید. ولی دانشجو خیر. 
  3. کاش بجای تخطئه دیگران، اندکی به نحوه‌ی رفتار و گفتار خودمون می‌اندیشیدیم. امروزه با در دسترس بودن وسائل تایپ، یعنی رایانه و تبلت و تلفن همراه، خط خوش، به هیچ وجه اهمیت سابق رو نداره. همین که خوانا باشه کافیه و خط این دانشجوی محترم هم خوانا هست. قرار نیست و ما متعهد نیستیم که هر کس خطمون رو دید به وجد بیاد، چنین وظیفه‌ای برای ما در هیچ عرف، شرع و قانونی پیش‌بینی نشده است. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">