عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

  • قُتِلَ أَصْحَابُ الْأُخْدُودِ
  • نفرین بر صاحبان گودال (شکنجه) باد!
  • [[«قُتِلَ»: هلاک باد .  مرگ بر .  نفرین بر (نگا: ذاریات / 10, مدّثّر / 19 و 20, عبس / 17) .  «الأُخْدُودِ»: گودال مستطیلی شکلی در زمین; مفرد است و جمع آن أَخادید است .  نماد همه کوره‌های آدم‌سوزی و شکنجه‌گاهها و سیاه‌چالهای تاریخ است .  «أَصْحَابُ الأُخْدُودِ»: شکنجه‌گران کافر و بیرحمی‌بودند که در سرزمین یمن, گودال ژرف و درازی را کندند و در آن آتش زیادی را برافروختند و از مؤمنان مسیحی خواستند که دست از ایمان خود بردارند .  هنگامی که با مقاومت آنان روبرو شدند, ایشان را بدان گودال هولناک انداختند و در کنار آن ایستادند و از سوختن و بریان شدن مؤمنان شادی کردند و لذّت بردند .  «قُتِلَ أَصْحَابُ الأُخْدُودِ»: این جمله می‌تواند خبریّه و جواب قسم باشد, بدین معنی: صاحبان گودال شکنجه, به عذاب خدا و کیفر اعمال خود گرفتار شدند و نابود گشتند .  یا این که دعائی بوده و معنی آن در بالا گذشت .  در این صورت رهنمود به جواب قسم محذوف است و تقدیر چنین است: أُقْسِمُ بِهذِهِ الأُمُورِ, إِنَّ الَّذِینَ فَتَنُوا الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ, مُعَذِّبُونَ وَ مَلْعُونُونَ, کَمَا لُعِنَ أَصْحَابُ الأُخْدُودِ . ]] 
  • سوره‌ی بروج :4.
  • این آیه ، آیه‌ی منتخب از صفحه‌ی 590 از قرآن ، ب خط عثمان طه است.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۴ ق.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۷)

سلام.

استاد جسارتن یه پیشنهاد بدم  اینکه کسانی که میخوان با شما ارتباط بر قرار کنن به طور خصوصی در بلاگفا یه وبلاگ  راه اندازی کنن که از طریق کامنت گذاشتن باشون در ارتباط باشین حالاکه اینقدر اصرار دارن.

پاسخ:
سلام ؛ خواهش میکنم ؛ پیشنهاد خوبی هست ؛ منتها الان همونطور ک خود جنابعالی مشاهده میفرمائید این بزرگواری که همین جا کامنت گذاشتن ، ب چیزی غیر از مکالمه‌ی تلفنی راضی نشدن ؛ وگرنه مشکل خصوصی یا غیر خصوصی بودن ارسال کامنت ، نبود و نیست.
واقعا واستون متاسفم.فک کردین هدف من از این کامنت به سخره گرفتن شما و بلاگت بود؟؟؟ی درصد احتمال ندادین که هدف کمک خواستن باشه؟؟هییییییچ عذر و بهانه ای پذیرفته نیست.درمورد اون مطلبی که ازتون خواستم تو اینترنت زیاد هست اما خداشاهده بخاطر این خودمو شکستم و از شما کمک خواستم چون حرفاتون خیلی به دلم میشینه.اما متاسفانه ما حقوقی ها همممممش منفی فکر میکنیم.وگرنه خیلی راحت میگفتین که (این مطلب رو نمیتونم تو وبلاگ بزارم اگه میخواین ایمیل بدین براتون ایمیل کنم).به نظر من اگه همین ی مورد درخواست منو اجابت میکردین می ارزید به تمااااااام ایاتی که تو وبلاگ میزارین.خداجونم اینم از بنده هات.خودتو عشقه.بازم تلاش میکنم اصلاح بشم و بشم بنده پاک ت. و من الله توفیق
پاسخ:
نظر جنابعالی محترم هست ؛ ممنونم از کامنت جنابعالی.
موفق باشید
پاسخ:
جنابعالی ، هم ب همچنین.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام جناب دکتر کار من نه درسی است نه از دانشجویان شما هستم یه کار شخصی دارم که اگه از دستتون بر بیاید واسم انجام بدهید ممنون میشم سر جمع شاید 5 دقیقه هم بیشتر نشه تلفنی باهتون صحبت کنم ممنون میشم اگه میشد از طریق راهی که گفتید انجام می دادم اگه با هم تماس تلفنی داشته باشیم بهتر است ***********
پاسخ:
سلام ؛ متأسفانه امکان تماس تلفنی بنا ب دلائلی ک قسمتی از اون دلائل رو عرض کردم و قسمتیش رو هم عرض نکردم وجود نداره ؛ در صورت تمایل از همین طریق بفرمائید اگه کاری از دستم بربیاد در خدمتم ؛ در صورتی ک تمایل ب افشاء متن نظر خودتون ندارید بفرمائید من همچنان که شماره تلفن جنابعالی رو حذف کردم متن نظر جنابعالی رو هم حذف خواهم کرد ؛ بنابراین از این لحاظ ، جای نگرانی نیست. با عرض پوزش مجدد از جنابعالی بابت رد کردن درخواستتون.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با سلام خسته نباشید خدمت اقای دکتر جناب دکتر من کار شخصی باشما دارم  اگه صلاح دونستین شماره تون برام بفرستید تا بهاتون تماس بگیرم اگه مقدور است *************** پیام حذف کنید به نمایش در نیاورید شرمنده واسم خیلی حیاتی است ممنون میشم
پاسخ:
سلام ، در زمینه‌ی نحوه‌ی ارتباط با من سابقا در این لینک مطالبی نوشتم ، در صورت تمایل ، مطالعه بفرمائید و بر همون اساس عمل کنید. با تشکر و عرض پوزش از جنابعالی.
الْیَوْمَ أُحِلَّ لَکُمُ الطَّیِّبَاتُ وَطَعَامُ الَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَابَ حِلٌّ لَّکُمْ وَطَعَامُکُمْ حِلُّ لَّهُمْ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الْمُؤْمِنَاتِ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَابَ مِن قَبْلِکُمْ إِذَا آتَیْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ مُحْصِنِینَ غَیْرَ مُسَافِحِینَ وَلاَ مُتَّخِذِی أَخْدَانٍ وَمَن یَکْفُرْ بِالإِیمَانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَهُوَ فِی الآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِینَ

امروز چیزهاى پاکیزه براى شما حلال شده و طعام کسانى که اهل کتابند براى شما حلال و طعام شما براى آنان حلال است و [بر شما حلال است ازدواج با] زنان پاکدامن از مسلمان و زنان پاکدامن از کسانى که پیش از شما کتاب [آسمانى] به آنان داده شده به شرط آنکه مهرهایشان را به ایشان بدهید در حالى که خود پاکدامن باشید نه زناکار و نه آنکه زنان را در پنهانى دوست‏خود بگیرید و هر کس در ایمان خود شک کند قطعا عملش تباه شده و در آخرت از زیانکاران است 


the good things have this day been made lawful to you. the food of those to whom the book was given is lawful to you, and your food is lawful to them. lawful to you (in marriage) are the free believing women and the free women from among those who were given the book before you, provided that you give them their dowries in marriage, neither committing fornication nor taking them as mistresses. whosoever denies the belief, his labors will be annulled. in the everlasting life he is of the losers.

مائده، آیه ی 5.

پاسخ:
ممنونم ، لطف کردید.
معانی لغت dowry جالب بود واسم. نشنیده بودم تا حالا.

● جهیز، جهیزیه، جهاز، وردک، کابین

my mother took a rich dowry to my father's house

مادرم جهیزیه‌ی پرارزشی را به خانه‌ی پدرم برد.

● استعداد خداداد، موهبت، آما، توانمندی

● (قدیمی) میراث زوجه (dower هم می‌گویند)

● (قدیمی) مهریه
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام برادر دینی.میشه ی پست در مورد ****** بزاری؟؟ممنونم


پاسخ:
سلام ، ممنونم از کامنت جنابعالی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">