عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

عافیت چشم مدار از منِ میخانه نشین / که دَم از خدمت رندان زده‌ام تا هستم - حافظ

عافیت‌سوزی

من سید نورالله شاهرخی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان، دکترای حقوق خصوصی دوره‌ی روزانه‌ دانشگاه علامه طباطبایی تهران (رتبه‌ی 13 آزمون دکتری) ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از همان دانشگاه (رتبه‌ی 21 آزمون ارشد)، پذیرفته شده‌ی نهایی آزمون قضاوت، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری هستم. این وبلاگ در وهله‌ی اول برای ارتباط با دانشجویان و دوستانم و در وهله‌ی بعد برای ارتباط با هر کسی که علاقمند به مباحث مطروحه در وبلاگ باشد طراحی شده است. سؤالات حقوقی شما را در حد دانش محدودم پاسخ‌گو هستم و در زمینه‌های گوناگون علوم انسانی به‌خصوص ادبیات و آموزش زبان انگلیسی و نیز در صورت تمایل، تجارب شما از زندگی و دید شما به زندگی علاقمند به تبادل نظر هستم.

***
***

جهت تجمیع سؤالات درسی و حقوقی و در یکجا و اجتناب از قرار گرفتن مطالب غیر مرتبط در ذیل پُستهای وبلاگ ، خواهشمند است سؤالات درسی و / یا حقوقی خود را در قسمت اظهار نظرهای مطلبی تحت همین عنوان (که از قسمت طبقه بندی موضوعی در ذیل همین ستون هم قابل دسترسی است) بپرسید. به سؤالات درسی و / یا حقوقی که در ذیل پُستهای دیگر وبلاگ پرسیده شود در کمال احترام ، پاسخ نخواهم داد. ضمناً توجه داشته باشید که امکان پاسخگویی به سؤالات ، از طریق ایمیل وجود ندارد.

***
***
در خصوص انتشار مجدد مطالب این وبلاگ در جاهای دیگر لطفاً قبل از انتشار ، موضوع را با من در میان بگذارید و آدرس سایت یا مجله‌ای که قرار است مطلب در آن منتشر شود را برایم بفرستید؛ (نقل مطالب، بدون کسب اجازه‌ی قبلی ممنوع است!) قبلاً از همکاری شما متشکرم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

برنامه‌ی تدریس من در ترم آینده‌ی دانشگاه لرستان ب شرح ذیل ، تغییر کرد ؛ تبریک ب اون بزرگوارانی ک سعادت نداشتم در خدمتشون باشم و تسلیت ب عزیزانی ک بر اساس برنامه‌ی تغییر یافته ، مجبورن یک ترم ، منو و سختگیریهامو تحمل کنن !

ردیف

نام درس

روز و ساعت

جنسیت

کلاس

1

حقوق مدنی 6

چهارشنبه 9 الی 12

مشترک

223

2

متون حقوقی 1

چهارشنبه 13 الی 15

مشترک

223

3

آیین دادرسی مدنی (3)

چهارشنبه 15 الی 17

مشترک

223

5

آیین دادرسی مدنی(2)

چهارشنبه 17 الی 19

مشترک

223


*******

با استعانت از ذات مقدس حضرت باری تعالی و ضمن تبریک به دانشجویان محترم بابت نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی جدید، برنامه‌ی تدریس نیمسال اول سال تحصیلی 95 – 94 را به شرح فوق اعلام می‌نمایم؛ در این زمینه چند نکته قابل ذکر است:

اولاً  این برنامه بر اساس اطلاعات فعلی است که در دسترس من قرار دارد؛‌ معنای این سخن این است که این برنامه قطعی نیست و امکان تغییر در برنامه‌ی ذیل نامحتمل به نظر نمی‌رسد.

ثانیاً ضمن تشکر از دانشجویان محترمی که از طریق وبلاگ، ابراز تمایل می‌نمایند تدریس درس خاصی به من واگذار شود در این زمینه دو نکته را لازم به توضیح می‌بینم:

نکته‌ی اول اینکه برنامه‌ریزی درسی از وظایف خاص مدیریت محترم گروه است که با توجه به ظرفیت‌ها، امکانات و درخواست دانشجویان، انجام می‌شود، این امر بدان معنا است که چنین اختیاری برای مدرسان، پیش‌بینی نشده است که پس از طراحی برنامه تقاضا نمایند کلاس خاصی برای ایشان ارائه گردد، لذا ضمن تشکر مجدد از نظر لطف دانشجویان، اجابت چنین درخواستی یا انجام چنین تقاضایی از مدیر گروه برای من ناممکن است.

نکته‌ی دوم اینکه همه‌ی اساتید محترم دانشگاه، نورچشم و عزیز هستند و تفاوتی نمی‌کند درسی خاص را با چه استادی بگذرانید؛ در هر حال، درس با هر استادی هم که ارائه شود زحمت اصلی به عهده‌ی دانشجو است؛ در ضمن اینکه درس خاصی با من ارائه نشده را به فال نیک بگیرید؛ حداقل برای یک ترم هم که شده از دست سخت‌گیری‌های من راحت هستید!

پانوشت (1): بدین وسیله به دانشجویان محترمی که بر خلاف میلشان مجبورند در ترم بعد، وجود مرا تحمل کنند و تلاش‌های احتمالی‌شان برای اینکه من در خدمتشان نباشم ممکن است (گفتم ممکن است؛ توجه داشته باشید) ره به جایی نبرد! این ضایعه‌ی دردناک را صمیمانه تسلیت عرض نموده، از خدا برای آنان صبر جمیل و اجر جزیل، مسئلت می‌نمایم و امیدوارم بتوانم در شادی‌هایشان جبران کنم!!!

پانوشت (2): نیز از طریق همین تریبون به دانشجویان محترمی که این سعادت نصیبشان شده که من ترم بعد در خدمتشان نباشم (و حداقل یه ترم هم که شده نفس راحتی بکشن!!!!) صمیمانه تبریک عرض نموده و آرزو دارم خداوند این نعمت را از آن‌ها سلب نکند!!

پانوشت (3): هر گونه تغییر احتمالی بعدی به محض قطعی شدن (و البته به محض دسترسی به شبکه‌ی جهانی اون‌تِرنت!) از همین طریق، اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۰۲ ب.ظ
  • سید نورالله شاهرخی

نظرات  (۱۳)

اکثر مطالب شما عالی و بدردبخور بودم مخصوصا برای من
  1. سلام
  2. استاد جون
  3. خسته نباشید
  4. استاد ب نظرتون خیلی سخت نگرفتید اینکه مطالبو حذف میکنیدو این حرفا 
  5. خیلی سخت گیر هستید تو این مورد 

پاسخ:
  1. سلام ؛
  2. ضمن قدردانی از اظهار محبت جنابعالی ، لطفن در صورت امکان این پسوند (جون) ! رو که به واژه‌ی (استاد) اضافه میفرمائید از این ب بعد استعمال نفرمائید. نه زیبنده‌ی من هست و نه زیبنده‌ی جنابعالی و نه زیبنده‌ی واژه‌ی (استاد) ؛ ضمنن من خودم رو (استاد) نمیدونم ؛ همون لفظ (آقا) رو استفاده بفرمائید از سرِ من زیاده. در حُسن نیت جنابعالی در استعمال این واژه من تردیدی ندارم اما خب یکسری مسائل رعایت بشه ب نظرم میاد بهتر هست.
  3. مونده نباشید.
  4. الان در این جایی ک جنابعالی این نظر رو قرار دادید من چ مطلبی رو حذف کردم ؟
  5. ب امید خدا وختی بعدن توی جوّ جامعه بیشتر وارد شدید ب دلیل این کار من بیشتر پی خواهید برد.
سلام استاد خسته نباشید ی سوال داشتم استاد باتوجه ب اینکه شما چهارشنبه ها با ما کلاس دارید واز اونجایی ک یک مهر چهارشنبه هستش ایا چهارشنبه کلاسا تشکیل میشه یا خیر ؟؟؟؟ چون معمولا هفته ی اول کسی نمیاد باید اولا از شهرستان پاشیم بیایم بعد کارای خوابگاه رو انجام بدیم هفته ی اول نمیرسیم حال باید چ کنیم استاد 
پاسخ:
سلام ؛ ممنونم ؛ پاسخ سؤال جنابعالی رو اینجا بیان کردم ؛ در صورت تمایل ، مطالعه بفرمائید.
  1. سلام..
  2. جناب شاهرخی شما دچار خود خاص یا خودشاخ پنداری شدین یعنی احساس میکنید آسمون دهن باز کرده شما افتادید پایین..
  3. اصلا قصد توهین ندارم و اینایی که میگم حقیقته انتقاد نیست..
  4. شخصیت شما خیلی سعی داره شما رو تطهیر کنه ولی شما هرکار کنید نمیتونید..
  5. یه جوری وانمود میکنید که بعدا کسی نتونه ازتون ایراد بگیره..
  6. تاحالا ندیدم کسی مث شما حق دانشجو رو پایمال کنه سرآخر هم نتونه اعتراض کنه...
  7. یه آدمی هستید که چیزی که به نفعتون هست رو میگید و چیزی که خلاف عقیدتون هست سانسور میکنید و در حالت خوش بینانه به تمسخر میگیرید اونم به سبک خودتون!!
  8. انقدر ازتون خسته ام که این ترم درسی که با شما دارمو انتخاب نمی کنم
  9. البته به خیال خودتون کسی مجبورم نکرده درس با شما بردارم ولی دز واقع مجبورم چون استاد دیگه ای نیست...
  10. بشینید حتما با خشک مذهب بازی خدا ازتون راضی میشه!!حتما!!
پاسخ:
  1. و علیکم السلام.
  2. نظر جنابعالی کاملن محترم هست اما من چنین احساسی نسبت ب خودم نداشته و ندارم.
  3. متشکرم از جنابعالی ک لطف فرمودید و برداشت خودتونو راجع ب من با من در میون گذاشتین.
  4. نظر جنابعالی محترم هست. 
  5.  اینطور نیس ک کسی نتونه از من ایراد بگیره ؛ از قضا بیشترین ایرادات از من گرفته شده و میشه. من هم ب همه احترام میذارم هر چند ممکنه قبولشون نداشته باشم و دلائل خودمم واسه عدم قبول اون ایرادات بیان کردم هر چند ممکنه طرف‌های مقابلم هیچوخت قانع نشده نباشن ک البته من حق میدم بهشون و احترام میذارم ب نظرشون.
  6. نظر جنابعالی محترم هست. بیشترین اعتراضات رو دانشجوها همیشه بیان میفرمان ؛ قبول یا عدم قبول من ب کنار ؛ ولی اینطور نیس ک دانشجو نتونه اعتراض کنه.
  7. ممنونم از اینکه بیان فرمودید نظرتون رو ؛ کاش میفرمودید کجا تمسخر کردم.
  8. نظر جنابعالی محترم هست ؛ کم سعادتی از ما بوده ک افتخار نداشتیم در خدمت جنابعالی باشیم این ترم.
  9. بزرگوارید ؛ هر طور صلاح میدونید تصمیم بگیرید ؛ ما هم احترام میذاریم بهش.
  10. هیچوخت ادعایی نداشته‌م مبنی بر اینکه خدا از من راضی ست یا بعدن راضی خواهد شد ؛ نظر جنابعالی در مورد اینکه من « خشک مذهب » هستم هم واسه من محترم و متین هست. برای جنابعالی آرزوی سلامتی و موفقیت دارم و بازم ممنونم از اینکه تشریف آوردید اینجا و نظر خودتونو بیان فرمودید.
  1. سلام 
  2. خسته نباشید 
  3. استاد حداقل شما یه کاری کنید،مدنی5رو شما بگیرید لطفا
  4.  درسته مدنی کم شدیم ولی مطالبو خوب یاد گرفتیم،الانشم تو ذهنمونه 
  5. اول چرا 5واحد مارو ب شما دادن الان چرا تغییرش دادن  !!!
پاسخ:
  1. سلام.
  2. مونده نباشید.
  3. نمیدونم جنابعالی اطلاع دارید یا خیر ، من عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان نیستم ، قرار بوده و قراره در درسایی ک ب من احتیاج دارن من ب بزرگواران دانشگاه لرستان در امر تدریس کمک کنم ، وختی ب من میفرمان ما با توجه ب شرائط جدید توی این درسا ب شما احتیاج داریم من نمیتونم بگم نه ، من قبول نمیکنم ، یا همون درسای قبلی یا من رفتم !
  4. ایشالا همین طور باشه و بمونه.
  5. عرض کردم مسائلی پیش اومد ک در حیطه‌ی اختیار اون بندگان خدا هم نبود.
  1. سلام
  2. خسته نباشید
  3. استاد واقعا چرااااااا این دانشگاه اینجوری میکنن این چ وضعیه ی بار خوشحالمون میکنن  ی بار حالمونو میگیرن
  4.  اصلا بلد نیستن برنامه ریزی کنن
  5.  خدا میدونه اون دروس رو ب کی دادن
  6.  خدایی درسته مدنیمون رو بد شدیم اما واقعا عالی یاد گرفتیم خیلی خوب ،
  7. از دست همه شاکیم کلا شاکیم ک چرا  این کارا رو با ما میکنن 
پاسخ:
  1. سلام.
  2. مونده نباشید.
  3. تازه الان باید خوشحال تر باشید که ! از دست سختگیری‌ها و پرسشای هفتگیم راااااااحت شدید !
  4. نه ، اینطور نیس ، بلدن برنامه ریزی کنن ، ولی اون بندگان خدا هم با یه شرائط غیر مترقبه روبرو شدن ، وگرنه اینطور نمیشد.
  5. ب هر بزرگواری هم داده باشن مطمئن باشید هم سطح علمیش بهتر از منه و هم سطح اخلاقیش.
  6. ممنونم از نظر لطف جنابعالی.
  7. شاکی نباشید ، آدم باید قضایا رو همه جانبه ببینه ، بالاخره اون بزرگوارا هم معذوریتا و محدودیتایی داشتن.
استاد اگه سوالی بود ک علامت ? میزاشتم !!!!
ضمنا کامنت بنده زمانی فرستاده شد ک 3واحد ب 2واحد  اصلاح نشده بود
آ.د.م 3 ، 2 واحده 


پاسخ:
جمله‌ی جنابعالی سؤالی است یا خبری ؟ اشتباهی ک در پاسخ قبلی من ب کامنت جنابعالی بود اصلاح شد در ضمن.
سلام.در یکی از پست ها نوشته بودید که دوران سربازی را در دادگستری گذارنده اید . طریقه گرفتن امریه در دادگستری به چه صورت است؟ با تشکر
پاسخ:
سلام ؛ قبلن توضیح دادم ؛ در صورت تمایل ، اینجا رو مشاهده بفرمائید.
  1. سلام 
  2. ببخشید استاد میشه بفرمایید چ جوری برنامه تغییر کرده?
  3. همچین چیزی خیلی بعید ب نظر میرسه تا حالا 5واحد با ما داشتید الان شد 2واحد !!در ضمن درسای قبلی هم نیستن یه درس جدید اومده تو برنامتون واسه ما!!!!!?
  4. قضیه مشکوک ب نظر میرسه
  5.  تا حالا با ما 5واحد بود حال شده 5واحد با بزرگواران ترم بالا !!
  6. میخوام بگماعتراضی بوده از جانب بزرگواران ورودی ما????
پاسخ:
  1. سلام.
  2. چند و چونِ ماجرا رو در صورت تمایل ، از خودِ دانشگاه پیگیری کنید لطفاً. اونچه واسه‌ی من مهمه برنامه‌ای هست ک الان در اختیارم گذاشتن.
  3. ضمن تشکر بابت نظر لطفی ک نسبت ب من ابراز فرمودید باید عرض کنم ک ب فال نیک بگیرید ک پنج واحدتون شده دو واحد ؛ ترم قبل ، دوستانتون ک پنج واحد با من داشتن خیییییلی شاکی بودن و اذیت میشدن.
  4. جنایی - پلیسی !!!! نبینید ماجرا رو !
  5. رجوع بفرمائید ب پاسخ شماره‌ی سه.
  6. من در این مورد اطلاعی ندارم.
نه استاد منظورم درس خوندن نبود ک!!!!!!!منظورم این بود ک تو این روزای باقیمونده ب شروع کلاسا ، ب خودم شوک و...  وارد کنم ک تو کلاس یهو سوال پرسیدید زبونم لال  ایست قلبی نکنم، همین !!!
پاسخ:
بله ، من جدیدن خیالات باطل و محال زیاد می‌کنم ، اینم از اونا بود با توجه ب توضیحاتی ک جنابعالی بیان فرمودید !
  1. سلام استاد جون
  2. خسته نباشید
  3.  استاد واقعا بابت این همه زحمتی ک ترم قبل برامون کشیدید وما نشد ک جبران کنیم ازتون شدید تشکر میکنیم
  4.  میخواستیم جبران کنیم  اما این فرجه ها رو جوری گذاشته بودن ک امتحان مدنی اخر هفته بعد از سه امتحان سنگین ک هیچکدوم فرجه نداشتن  بود و واقعا شرمنده ایم
  5. من یکی ک نمیدونم این ترم چطور باهاتون رودررو بشم از شرمندگی
  6.  ولی ایشالا این ترم جبران میکنم  
  7. خیلی خوشحالم ک این ترم بازم شما هستید
  8.  ی استادی ک واقعا استاده واقعا از همه لحاظ  
پاسخ:
  1. و علیکم السلام.
  2. مونده نباشید.
  3. خواهش میکنم ، انجام وظیفه بود فقط.
  4. مهم‌تر اینه ک مطالب رو خوب متوجه شده باشید. 
  5. اختیار دارید ، دلیلی وجود نداره واسه شرمندگی ، اگر هم من اصرار میکنم واسه خوب درس خوندن و خوب نمره گرفتن ، واسه خودتون و تأثیری ک روی آینده‌تون داره هست وگرنه درس خوندن یا نخوندن دانشجو تأثیری در آینده‌ی من نداره.
  6. ب امید خدا.
  7. ممنونم از نظر لطفتون.
  8. زنده باشید ایشالا ، ممنونم.
  1. استاد چ خبر خوبی بود،دیگه چرا تسلیت?!!
  2. پیش ب سوی آمادگی ذهن خویش واسه سوالای یهویی شما!!
پاسخ:
  1. ب هر حال بنظرم لازم نیس در این خصوص ، مطلبی عرض کنم ؛ چیزی ک عیان است ، چ حاجت ....
  2. ایشالا ک با این کسب آمادگی خوب جواب بدید در کلاس و مث قبل نباشه دیگه !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">